• mininiss

första försöket RMC

Hej! Jag ska på min första utredning den 4 april i Linköping någon mer som har varit på rmc Linköping och hur går det till är så nervös. Jag är tacksam för alla svar <3

• mininiss

[quote=76397154[quote-nick]180611 skrev 2016-03-02 13:15:51 följande:[/quote-nick]Åh det gick så bra! Är på väg hem nu. Fullproppade med information! Karin var riktigt bra faktiskt. Grundlig information och gick igenom våra hälsodeklartationer. Sedan gjorde hon en gynyndersökning för att räkna äggblåsor och så. Visade sig att jag hade 35 st på varje sida. Var tydligen ganska mycket så vi får vara lite försiktiga så inte alla 70 blir stora;) Nån som vet vad som är normalt? Glömde fråga.

Men det bästa är att i och med att jag fick mens igår så får vi börja direkt! Kort protokoll! Börjar spruta på lördag. Alltså dag 5 vilket är lite senare än vanligt då jag hade så många blåsor. Så om det nu skulle bli nåt kan vi faktiskt bli föräldrar i år...Välkommen! Ska du göra infertilitetsutredning eller ha IVF-möte? Vi gör vår IVF i Linköping nämligen men har inte gjort vår utredning där...[/quote]

Hej! Åh va roligt! Ärligt så vet jag inte fick bara ett brev hem där både jag och min man ska fylla i och ska träffa dom den 4/4

Men jag tror de infertilitetsutredning vet du hur det går till är så nervös och rädd de nått fel på oss

• mininiss
    180611 skrev 2016-03-02 13:15:51 följande:

Åh det gick så bra! Är på väg hem nu. Fullproppade med information! Karin var riktigt bra faktiskt. Grundlig information och gick igenom våra hälsodeklartationer. Sedan gjorde hon en gynyndersökning för att räkna äggblåsor och så. Visade sig att jag hade 35 st på varje sida. Var tydligen ganska mycket så vi får vara lite försiktiga så inte alla 70 blir stora;) Nån som vet vad som är normalt? Glömde fråga.

Men det bästa är att i och med att jag fick mens igår så får vi börja direkt! Kort protokoll! Börjar spruta på lördag. Alltså dag 5 vilket är lite senare än vanligt då jag hade så många blåsor. Så om det nu skulle bli nåt kan vi faktiskt bli föräldrar i år...Välkommen! Ska du göra infertilitetsutredning eller ha IVF-möte? Vi gör vår IVF i Linköping nämligen men har inte gjort vår utredning där...

Hej! Åh va roligt! Ärligt så vet jag inte fick bara ett brev hem där både jag och min man ska fylla i och ska träffa dom den 4/4

Men jag tror de infertilitetsutredning vet du hur det går till är så nervös och rädd de nått fel på oss
  • mininiss
    Cia33 skrev 2016-03-02 15:40:27 följande:

Jag har gått hos Karin Gunnarsdotter på rmc i Linköping men gjorde inte utredningen där då jag bor nere i Småland. De är jätteduktiga och otroligt trevliga och hjälpsamma. Mitt första försök misslyckades tyvärr, men jag har tfn tid 14/3. Lycka till med utredningen.

Ja beklagar :( hoppas de tar sig för dig <3 tack snälla hur går själva utredningen till om ja får fråga?
  • mininiss
    180611 skrev 2016-03-02 17:08:50 följande:

Som sagt vet jag inte hur det funkar i Linköping men för vår del såg utredningen ut så här:

Vi träffade tillsammans med en barnmorska i maj för att diskutera igenom läget o vilka problem vi hade och fick lite information. Sen fick vi en läkarintyg i juni. Då hade min man redan lämnat spermaprov och jag blodprov innan dess. På läkarbesöket så gjordes en gynundersökning och sen gick vi igenom våra provsvar och la sedan upp den fortsatta planen. Nya prover togs efter ett tag då jag hade lite förhöjt prolaktin plus röntgen. Sen gjordes en spolning av äggledarna. Och inga egentliga fel hittades så tillslut skickades remiss till RMC för IVF. Så har vår resa varit... hoppas det är till nån hjälp!

Tack snälla för info jag håller tummar och tår för dig :)
  • mininiss

Hej på er! Tänkte höra vad kostar de på rmc Linköping hur mycket man måste betala?

• mininiss
    180611 skrev 2016-03-10 12:22:54 följande:

Tack! Nu är jag hemma igen och det har gått bra! Hade väl ett lagom antal äggblåsor på gån? g förstod jag. Dock hade jag en blåsa som redan nu var rätt stor. Runt 18 mm så det kan vara min egen ägglossning troligtvis och det är tydligen den största som styr när det blir äggplock. Så enligt min gyn här hemma kan det bli äggplock lite tidigare än planerat. Men får veta från RMC imorgon.

Jo det är klart att det blir svårare och svårare att hitta ett bra ställe men det går ändå rätt bra än så länge. Hur går.det för dig? Märkt av några biverkningar av nässprayen än? Känns det jobbigt med det långa protokollet eller går det bra?Hmm vad tänker du på för kostnader? Man får ju de första 3 gratis. Det som kostar är ju läkarbesöken och läkemedel och så.

Prata med en som sa att allt kostar runt 25000kr så tänkte kolla med er som går på rmc om de stämmer. Tack då vet jag men när dom gör undersökning och spermatest kostar det?
  • mininiss
    180611 skrev 2016-03-10 13:35:25 följande:
    Ja om du redan har använt din tre försök eller försöker med syskon så kan det nog stämma. Kommer inte ihåg siffran riktigt. Nu gjorde vinjubinte utredningen på rmc men vi betalade liksom bara för själva läkarbesöken. Så inga stora summornoch man kommer ju snabbt up o högkostnadsskyddet
    nej de första gången vi ska ditt :) tjejen ja prata med sa att de kostar när man går på utredning i rmc linköping och de runt 25000kr
  • mininiss
    180611 skrev 2016-03-10 17:49:29 följande:

Va? Låter ju helt galet! Kan det vara att de redan har barn och att det då.är syskonförsöket som kostar? För utredningen ska inte kosta nåt direkt! Kolla upp det ! Vilket datum skulle du dit?

Vi ska ditt den 4april. Hon har inte barn sen tidigare de deras första försök för dom med. Jag ska ringa dom imorgon blev lite orolig de inte så långt kvar till den 4/4 :/
  • mininiss

Hej på er :)

Är så nervös för imorgon första mötet på Rmc i linköping och enligt min kalender så har ja äl imorgon vi kör på ändå och hoppas på ett plus :)

Svar på tråden första försöket RMC