• believe 88

första försöket RMC

Hej

Jag är helt ny här inne.

Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.

Tänkte att man kunde följas åt.

• Svar på tråden första försöket RMC
  • Emmis84
    jooo skrev 2016-09-13 19:28:06 följande:

Hej tjejer!!! Jag har känt mig annorlunda irriterad och känt dragningar i livmodern en vecka. Väntade mensen i söndags skulle påbörjat ivf 2 då fort den kom. Testade bara för att skynda på mensen eftersom ja varit ivrig att starta.....och vad händer. .Jag är GRAVID!!! Första plusset någonsin. Oh på egen hand utan nån hjälp..bara 10 kg lättare och rätt inställd på öevaxin. Alldeles chockad och ush oroar mig för missfall ush. Oron kommer va jobbig framöver men nu vet jag att jag kan få plus!! De känns underbart bra! Ville bara berätta. Jag håller tummarna både för mig o er !

Åh vad roligt Grattis till pluset! Så glad för din skull <3
  • Niaa
    jooo skrev 2016-09-13 19:28:06 följande:

Hej tjejer!!! Jag har känt mig annorlunda irriterad och känt dragningar i livmodern en vecka. Väntade mensen i söndags skulle påbörjat ivf 2 då fort den kom. Testade bara för att skynda på mensen eftersom ja varit ivrig att starta.....och vad händer. .Jag är GRAVID!!! Första plusset någonsin. Oh på egen hand utan nån hjälp..bara 10 kg lättare och rätt inställd på öevaxin. Alldeles chockad och ush oroar mig för missfall ush. Oron kommer va jobbig framöver men nu vet jag att jag kan få plus!! De känns underbart bra! Ville bara berätta. Jag håller tummarna både för mig o er !

Men va?! Herre gud vilken chock det måste ha kommit som? Så himla glad för din skull! Ibland sker mirakel < 3
  • Cia33

Dagens VUL avklarat. Såg bra ut, runt 10 blåsor, så det har hänt en del sen i måndags. Däremot tyckte Linköping att de ville vänta med ÄP tills måndag och istället sänka dosen menopur. Lite surt, hade hopats jag skulle få göra på fredag så att man kunnat vila under helgen.

• jooo
    Niaa skrev 2016-09-14 08:45:59 följande:

Men va?! Herre gud vilken chock det måste ha kommit som? Så himla glad för din skull! Ibland sker mirakel < 3

Haha ja chock för både mig och rmc. När jag ringde dit idag trodde de ja skulle säga att mensen kommit. Så hon började rabbla mängden gonal f osv. Fick tillslut avbryta henne med tack men de behövs inte den här gången. :)
  • jooo
    Cia33 skrev 2016-09-14 15:32:46 följande:

Dagens VUL avklarat. Såg bra ut, runt 10 blåsor, så det har hänt en del sen i måndags. Däremot tyckte Linköping att de ville vänta med ÄP tills måndag och istället sänka dosen menopur. Lite surt, hade hopats jag skulle få göra på fredag så att man kunnat vila under helgen.

10 blåsor låter ju mycket bra. Tråkigt att de inte hinner bli innan helgen men det blir nog de bästa. Lycka till med äggplock :D
  • Cia33

Då var ÄP klart. 14 blåsor blev totalt 9 ägg. Så det är det bästa resultatet hittills. Håller nu tummarna för att alla tar sig. Den här gången överraskade min man med att vilja vara med på ÄP också. Gick bra.

• Niaa
    Cia33 skrev 2016-09-19 12:04:06 följande:

Då var ÄP klart. 14 blåsor blev totalt 9 ägg. Så det är det bästa resultatet hittills. Håller nu tummarna för att alla tar sig. Den här gången överraskade min man med att vilja vara med på ÄP också. Gick bra.

Jättebra utfall Cia33! Hur många blev det sist? Man glömmer så snabbt! Håller tummarna för att dom utvecklar sig fint och ni får några till frysen med :)

Här är jag inne på spraydag nummer 7. Inga biverkningar så här långt. Lite ont i huvudet men inga fruktansvärda värmevallningar som jag hade sist. Har även dragit ner ordentligt på kaffet denna gången, dricker en kopp på morgonen men annars bara koffeinfritt och hoppas att det ska bättra på oddsen lite :)
  • Cia33

Sist fick jag bara ut 3 ägg och bara ett av dem blev befruktat.

• mininiss

Hej på er tjejer! En fråga jag ska nu på ivf möte hur de går till men min fråga är hur långt tid tar det tills vi får börja eller står man på kö?

Svar på tråden första försöket RMC