• believe 88

första försöket RMC

Hej

Jag är helt ny här inne.

Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.

Tänkte att man kunde följas åt.

• Svar på tråden första försöket RMC
  • Niaa

Själv började jag blöda idag och har ont i magen. Så jag tror att det är kört. Ska avvakta någon dag till och sen testa så jag vet säkert. Men får nog börja leta efter en privat klinik.[/quote]

Fy det är inte rättvist cia33.... tänker på dig <3

• Niaa
    believe 88 skrev 2016-10-04 16:53:53 följande:

Det blev 4 st som blev befruktade. . Hade förväntat mig lite mer..

Förstår det... men förhoppningsvis fyra riktigt bra ägg som får flytta in i frysen! :) vad sa dom om återföring?
  • believe 88
    Niaa skrev 2016-10-04 17:53:50 följande:

Förstår det... men förhoppningsvis fyra riktigt bra ägg som får flytta in i frysen! :) vad sa dom om återföring?

Dom sa att det var fyra fina.. och återförning på torsdag. Så nu håller vi alla tummarna på att dom utvecklarsig fint..
  • Cia33

Läste en intressant sak som jag tyvärr misstänker stämmer in på mig. Om man har blodgrupp 0 så är det vanligt att man producerar färre ägg och att de är av sämre kvalitet. Sedan råkar jag vara 0- vilket ställer till ännu mer om man har otur. Har också stark misstanke om att mitt immunförsvar är överaktivt. Tror att planen blir att återhämta sig i vinter och kanske leta upp en klinik som tar dessa faktorer i beaktande, vilket landstinget inte gör.

• Komigennubebis
    Cia33 skrev 2016-10-06 17:24:23 följande:

Läste en intressant sak som jag tyvärr misstänker stämmer in på mig. Om man har blodgrupp 0 så är det vanligt att man producerar färre ägg och att de är av sämre kvalitet. Sedan råkar jag vara 0- vilket ställer till ännu mer om man har otur. Har också stark misstanke om att mitt immunförsvar är överaktivt. Tror att planen blir att återhämta sig i vinter och kanske leta upp en klinik som tar dessa faktorer i beaktande, vilket landstinget inte gör.

Oj jag har också blodgrupp 0, vad nervös jag blev nu :( Jag vet dock inte om jag har + eller -, men är väl ingen idé att spekulera fören jag gjort mitt första äggplock.
  • gammelpysen
    believe 88 skrev 2016-10-04 16:53:53 följande:

Det blev 4 st som blev befruktade. . Hade förväntat mig lite mer..

Jag fick 6 på 16, men det viktiga är att det är fina ägg
  • Niaa

Hur går det tjejer? Här är det dags för ÄP imorgon. Känner absolut ingenting i magen, är knappt svullen vilket är en drastisk förändring från sist när jag nästan såg gravid ut dagen innan ÄP. Hoppas verkligen att det inte betyder färre ägg...

• believe 88
    Niaa skrev 2016-10-12 15:10:18 följande:

Hur går det tjejer? Här är det dags för ÄP imorgon. Känner absolut ingenting i magen, är knappt svullen vilket är en drastisk förändring från sist när jag nästan såg gravid ut dagen innan ÄP. Hoppas verkligen att det inte betyder färre ägg...

Åå lycka till imorgon med äggplock. .

Jag var inte häller svullen eller något och jag hade 19 ägg att plocka...

Nu är jag på dag 6 med rivningen och hat lite blandade känslor. .

Fick brev i går av att inga av de som odlades vidare på gick inte att frysa..
  • gammelpysen

Jag är också på dag 6 på ruvningen och känner ingenting. Hoppas att det inte är ett dåligt tecken. Två veckor kvar till TD.

Svar på tråden första försöket RMC