• Komigennubebis

första försöket RMC

Hejsan allesammans, hoppas det finns plats för mig här också!

Jag och min sambo har försökt få barn i lite mer än ett år, vi har gjort en utredning som visar att vi är oförklarligt barnlösa. Jag är 24 och min sambo 27. 

Nu ska vi bli ställda i kö för ivf, det känns både nervöst, hoppfullt och hopplöst! Lätt att fastna i negativa tankemönster, som att det aldrig kommer att gå.

Min bästa vän är nu gravid med barn nummer 2 också, vilket känns fruktansvärt jobbigt. Hoppas på att kunna dela erfarenheter med er och att vi kan peppa varandra tills vi får vårt efterlängtade plus! :)

• Komigennubebis
    Cia33 skrev 2016-09-07 06:53:32 följande:
    Välkommen till tråden. Var kommer ni att gå någonstans? Håller med om att det är jobbigt när folk runt omkring en blir gravida. Flera av mina vänner har blivit det och fått barn nu under tiden vi har försökt.
    Cia33 skrev 2016-09-07 06:53:32 följande:
    Välkommen till tråden. Var kommer ni att gå någonstans? Håller med om att det är jobbigt när folk runt omkring en blir gravida. Flera av mina vänner har blivit det och fått barn nu under tiden vi har försökt.
    Tackar! Kvinnohälsan i Nyköping. Det är otroligt frustrerande, man är ju så maktlös i det här. Skönt att prata med folk som kan relatera!

• Komigennubebis
    mininiss skrev 2016-09-19 20:02:50 följande:

Åhh vi ska också gå i oktober :)

Och också jag har fått tid till första mötet i oktober! :) Fast i Nyköping då.

Känner mig nervös, men förväntansfull.
  • Komigennubebis
    mininiss skrev 2016-09-20 11:38:18 följande:

Jag hoppas de blir våran tur nu :) men är lite orolig för de står att jag har en aning låg äggstocksreserv och de skrämmer mig och jag vet inte inte ens va dom menar för de lång kvar till den 18 oktober:(

Ja, det känns länge att vänta. Jag ska dit den 15:e. Äggstocksreserven är enkelt förklarat antalet ägg du har "på vänt" som kan mogna och bli befruktningsdugliga, antar då att du har lite färre än vanligt. Det kanske innebär att du inte har lika många ägg kvar när du blir äldre, eller går in i klimakteriet tidigare? Jag är inget proffs, men gissar på något sånt.
  • Komigennubebis
    Cia33 skrev 2016-09-20 21:11:11 följande:

Väntan är jättejobbig. Och tyvärr så består hela processen av väldigt mycket väntan. Men man får försöka leva så vanligt som möjligt.

Ja den är nog den värsta, väntan och ovisshet. Men som du säger får man försöka att ta sig fram som vanligt även om det är svårt. När väl våra bebbar kommer, på ett eller annat sett, så glömmer vi nog all väntan som varit!
  • Komigennubebis
    mininiss skrev 2016-09-21 12:01:24 följande:

Åh lycka till hållet tummar och tår för dig :) prata idag med rmc och dom sa jag inte ska va orolig så får tro på deras ord :)

Tack då mycket :) Och vad skönt att höra! :)
  • Komigennubebis
    Cia33 skrev 2016-10-06 17:24:23 följande:

Läste en intressant sak som jag tyvärr misstänker stämmer in på mig. Om man har blodgrupp 0 så är det vanligt att man producerar färre ägg och att de är av sämre kvalitet. Sedan råkar jag vara 0- vilket ställer till ännu mer om man har otur. Har också stark misstanke om att mitt immunförsvar är överaktivt. Tror att planen blir att återhämta sig i vinter och kanske leta upp en klinik som tar dessa faktorer i beaktande, vilket landstinget inte gör.

Oj jag har också blodgrupp 0, vad nervös jag blev nu :( Jag vet dock inte om jag har + eller -, men är väl ingen idé att spekulera fören jag gjort mitt första äggplock.
Svar på tråden första försöket RMC