• believe 88

första försöket RMC

Hej

Jag är helt ny här inne.

Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.

Tänkte att man kunde följas åt.

• Svar på tråden första försöket RMC
  • Niaa

Även jag är inne på försök nummer tre. ÄP i torsdags och preliminärt ET på tisdag :) Rmc verkar vara väldigt envisa med att chansa på blactisar..

• believe 88
    jooo skrev 2017-01-13 22:40:06 följande:

Hur går det för er?? Är någon igång med nytt försök? Håller så tummarna och tänker på er!!!

Hur går det för dig?
  • jooo
    believe 88 skrev 2017-01-14 09:31:35 följande:

Japp. Sista försök just nu har sprutat med gonal-f snart i en vecka var på undersökning nr 2 i går och ska ner på måndag igen

Dock. Har sten koll på mig denna gången. Känns rätt bra.

Åh ok hoppas hoppas hoppas på denna! Att du får plus och stannar kvar denna gång! Bra att de koll på dig!

Jag har hunnit komma till v 23, hösten har gått långsamt med extremt mycket oro fram till rul i v 20. Men nu känns de tryggare och försöker ta vara på tiden och vara glad.
  • jooo
    Niaa skrev 2017-01-14 09:37:12 följande:

Även jag är inne på försök nummer tre. ÄP i torsdags och preliminärt ET på tisdag :) Rmc verkar vara väldigt envisa med att chansa på blactisar..

Åh spännande med et på tisdag!! Håller alla tummar och tår för att de lille blir kvar! Fick ni nån till frysen?
  • Niaa
    jooo skrev 2017-01-14 21:10:03 följande:

Åh spännande med et på tisdag!! Håller alla tummar och tår för att de lille blir kvar! Fick ni nån till frysen?

Jag tror att vi får veta på tisdag om någon klarade sig så långt som till frysen :)

Tänk nu är du mer än halvvägs gången sen får ni äntligen hålla er lill* i famnen <3
  • Kristinag

Hej alla..

Vi lyckades inte med sista frys försöket så är inne på tredje försöket nu.. allt från början med långt protokoll. Börjar på gonal f nästa vecka.. Mår sådär med synarela, blir snabbt varm och är mycket trött.

Känns mer positivt denna gång och nu ska det lyckas..

Håller fortfarande alla tummar och tår för er alla..

glöm aldrig att ni inte är ensamma.

• 180611

Så härligt att höra att ni kämpar på!! Precis som du Kristinag säger är det verkligen så att man är inte ensam. Det är verkligen min största lärdom nu när jag faktiskt blivit gravid. Det är så många man pratar med som också haft problem!! Som jag aldrig kunnat ana! Det är ganska tröstande för mig. För även om lyckan är total över att vi nu går in i v. 23 imorgon så sitter ändå de där 3 åren med som en väldigt jobbig i tid i livet när man inte visste hur det skulle bli! Men också den fantastiska lycka när man ÄNTLIGEN får vara med om detta fina! Det kommer hända för er med! Jag menar vi gjorde 3 frysåterföringar utan minsta lilla plus men så emellan 2 behandlingar så lyckas vi spontant. Vad är oddsen för det? Lyckan kommer snart!! Men självklart är vägen fram dit otroligt tuff! Lycka till!!

• Niaa
    Kristinag skrev 2017-01-21 15:23:48 följande:

Hej alla..

Vi lyckades inte med sista frys försöket så är inne på tredje försöket nu.. allt från början med långt protokoll. Börjar på gonal f nästa vecka.. Mår sådär med synarela, blir snabbt varm och är mycket trött.

Känns mer positivt denna gång och nu ska det lyckas..

Håller fortfarande alla tummar och tår för er alla..

glöm aldrig att ni inte är ensamma.

Vad tråkigt att höra :( vi fick inga till frysen denna gången heller så blir det inget denna gången så blir det till att söka sig privat till våren.

Har också mått sådär av synarela men man glömmer så snabbt..och det är ju för en god sak så det känns som man hade kunnat stå ut med nästan vad som helst.

Håller tummarna för dig, kram <3
  • Niaa
    180611 skrev 2017-01-21 16:57:32 följande:

Så härligt att höra att ni kämpar på!! Precis som du Kristinag säger är det verkligen så att man är inte ensam. Det är verkligen min största lärdom nu när jag faktiskt blivit gravid. Det är så många man pratar med som också haft problem!! Som jag aldrig kunnat ana! Det är ganska tröstande för mig. För även om lyckan är total över att vi nu går in i v. 23 imorgon så sitter ändå de där 3 åren med som en väldigt jobbig i tid i livet när man inte visste hur det skulle bli! Men också den fantastiska lycka när man ÄNTLIGEN får vara med om detta fina! Det kommer hända för er med! Jag menar vi gjorde 3 frysåterföringar utan minsta lilla plus men så emellan 2 behandlingar så lyckas vi spontant. Vad är oddsen för det? Lyckan kommer snart!! Men självklart är vägen fram dit otroligt tuff! Lycka till!!

Tack, detta Inger lite hopp :) <3
  • believe 88

Tyvärr så fick vi inte ännu komma till ETT alla som blev befruktade stannade av i utvecklingen.. Så nu får vi söka privat istället..

Svar på tråden första försöket RMC