• believe 88

första försöket RMC

Hej

Jag är helt ny här inne.

Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.

Tänkte att man kunde följas åt.

• Svar på tråden första försöket RMC
  • Niaa
    believe 88 skrev 2016-10-12 16:14:22 följande:

Åå lycka till imorgon med äggplock. .

Jag var inte häller svullen eller något och jag hade 19 ägg att plocka...

Nu är jag på dag 6 med rivningen och hat lite blandade känslor. .

Fick brev i går av att inga av de som odlades vidare på gick inte att frysa..

Tack, det ger mig lite hopp! <3

Vad tråkigt att höra att du inte fick något till frysen.. vi får hoppas lite extra på ägget ni fick tillbaka.. när har du TD?
  • Niaa
    gammelpysen skrev 2016-10-12 17:29:18 följande:

Jag är också på dag 6 på ruvningen och känner ingenting. Hoppas att det inte är ett dåligt tecken. Två veckor kvar till TD.

Två veckor känns som en evighet i denna karusellen.. men 6 dagar är å andra sidan ingen tid och säger som så många andra att det inte alls är en självklarhet att känna något alls.. håller verkligen tummarna för dig gammelpysen:)
  • believe 88
    Niaa skrev 2016-10-12 18:19:07 följande:

Tack, det ger mig lite hopp! <3

Vad tråkigt att höra att du inte fick något till frysen.. vi får hoppas lite extra på ägget ni fick tillbaka.. när har du TD?

Jag har TD den 20 så en vecka till. Känns som e evighet..

Håller alla tummar och tår att det ska gå bra för dig i mo
  • Niaa

Sex ägg blev det, lite mindre än vad vi hoppats på men förhoppningsvis bra ägg. Imorgon mellan 15-16 får vi reda på hur många som befruktats och när vi kan förvänta oss återföring.

• believe 88
    Niaa skrev 2016-10-13 11:22:45 följande:

Sex ägg blev det, lite mindre än vad vi hoppats på men förhoppningsvis bra ägg. Imorgon mellan 15-16 får vi reda på hur många som befruktats och när vi kan förvänta oss återföring.

Oj det var inte så dåligt.. man förväntar sig allt mer än vad man får beroende på vilken stimulering man hade.

Jag hade förväntat mig mindre än vad vi fick ut...

Men håller alla mina tummar att så många som möjligt blir befruktade. ..

Går ni nere i Malmö? ?
  • Niaa
    believe 88 skrev 2016-10-13 15:18:54 följande:

Oj det var inte så dåligt.. man förväntar sig allt mer än vad man får beroende på vilken stimulering man hade.

Jag hade förväntat mig mindre än vad vi fick ut...

Men håller alla mina tummar att så många som möjligt blir befruktade. ..

Går ni nere i Malmö? ?

Ja, vi går i Malmö :) ni också väl?

Man är nog aldrig riktigt nöjd och så klart vi hade önskat lite fler ägg, ÄP vill man ju helst inte göra om en gång till men vad gör man inte...
  • believe 88
    Niaa skrev 2016-10-13 15:39:30 följande:

Ja, vi går i Malmö :) ni också väl?

Man är nog aldrig riktigt nöjd och så klart vi hade önskat lite fler ägg, ÄP vill man ju helst inte göra om en gång till men vad gör man inte...

Japp malmö..

Men ÄP gick bra?

Jag hoppas dock på att slippa att göra om allt en gång till.. tycker att det börjar bli väldigt påfrestande..
  • mininiss

Hej på er! Vi är gravida och vi skulle ha börjat med ivf på måndag men jag är gravid <3 <3
  • jooo
    mininiss skrev 2016-10-13 17:16:55 följande:

Hej på er! Vi är gravida och vi skulle ha börjat med ivf på måndag men jag är gravid <3 <3

Åh gick inte du med i linköping? Vilka besked de fått. Minst 3 st som plussat spontant inom några veckor. stort grattis!!

Jag väntar och väntar på ivf bebbarna nu!!!!
  • Niaa
    mininiss skrev 2016-10-13 17:16:55 följande:

Men wow vilken grej! Grattis!!! Verkar som ni smittat av er på varandra! :p plötsligt händer det verkligen:)
Svar på tråden första försöket RMC