180611 skrev 2016-01-24 21:15:41 följande:
Ok var hon bra? Vi ska träffa en Karin Gunnarsdotter tror jag hon heter. Hoppas på ett bra möte där! Ok! Hur lång tid borde det ta tror dem? Äter du läkemedel nu då? Ok hur kommer det sig att ni valde korta? Vet inte alls. Låter ju smidigare med korta...? Jo vi har gjort utredning som egentligen bara visade på förhöjda prolaktinnivåer. Alltså att kroppen tror att man är gravid eller ammar. Fick göta en mr-hjärna för aTT utesluta tumör... Har ätit läkemedel för det sedan i somras och värdena är nu bra igen. Men fortfarande ingen graviditet... så det var nog inte orsaken ändå. Därav IVF. Så har inte provat pergotime eller så heller. Gjorde en spolning också men verkar inte vara problem där heller. Hur gamla är ni?
Åh ok hade karin gunnaradotter under min utredning och pergo. Första intrycket kan vara att hon är lite speciell , men hon är jättekunnig och ja kände stort förtroende för henne! :) ok hur kom det sig att ni kollade prolaktin? Kanske alla gör? Skönt att värdena är bra nu! Hur länge har ni försökt?hittar du ägglossningen? Det är mitt stora problem hittar aldrig äl på egen hand..så svårt o lyckas då :P jag är 27 min sambo 30. har ätit levaxin sedan september och ökar dosen vid varje nytt blodprov. Läkaren hoppades på att ja skulle göra en till ökning om två veckor och sedan kunna köra. Så förhoppningsvis i mars :) kanske samtidigt om ni går på första samtalet då? I vanliga fall börjar man som sagt vid första mens direkt efter planeringssamtal :)