• Kristinag

första försöket RMC

Väntan känns fruktansvärt lång..

Vi gjorde återföring av fryst embryo den 10 aug men jag började blöda för 3 dagar sedan..

Är på tredje försöket (andra äggplocket) men med första frysta embryot..

Ska göra test på måndag men är nästan helt säker på att det är negativt eftersom jag blöder så mycket.

• Kristinag

Tyvärr negativt test idag.

Nu blir det en liten paus med semester 3 v utomlands.

Sen på det igen. En kvar i frysen.

Håller tummarna att ni kommer igång denna omgång..

• Kristinag
    180611 skrev 2016-08-23 13:18:33 följande:

Tyvärr misslyckades även detta försök. Idag känns det otroligt tufft. Börjar på riktigt tappa hoppet nu. Usch vad ska man göra? Funderar på assisted hatching nån som har koll på det? Och nån som vet om RMC Linköping utför AHA? Lycka till ni andra!!! Nån avoss måste ju lyckas snart!!!

Jag är helt ny i tråden och väldigt mycket att ta igen..

Hur många försök har ni gått igenom?

Jag förstår precis hur du känner dig och det är orroligt jobbigt.. Kämpa på.. Ge inte upp.. Vi är många..

Skickar en stor styrkekram
  • Kristinag
    180611 skrev 2016-08-24 22:07:13 följande:

Tack!!! Ja det är tufft men så skönt att känna att man inte är ensam. Det har var vår tredje fet. Ostimulerat. Gjorde aldrig ET då jag blev överstimulerad och fick rotation på ena äggstocken efter äggplock. Har 2 blastocyster kvar. Nu vill man liksom testa nåt annat. Hur många försök har ni gjort?

Vi är i andra försöket. Har fått färskt misslyckat försök och detta första frysta ostimulerad och tyvärr misslyckat också.

Har en kvar i frys.

Vårt första försök ska vi försöka få tillbaka för de mer eller mindre stressa oss. Jag hade bara en äggblåsa och ändå ville de göra ett äggplock för att mina värden är dåliga. En av läkarna sa att det inte var lönt att vi försöker och att vi skulle på äggdonation direkt. Vi kan inte få ett biologiskt barn tillsammans enligt honom.

Men chefsläkaren ville inte att vi skulle ge upp så de ville göra äggplock istället för att avbryta och försöka igen med annan hormon.

Andra stimuleringen (450 IE gonal f) gav oss 5 befruktade ägg, ett återfört och 2 till frys..
  • Kristinag

Hej alla...

Jag har varit på semester och bara försökt att lägga allt bakom mig en stund i alla fall.

Har inte hunnit läsa alla inlägg men ser både positiva och negativa resultat.. håll hoppet uppe.. det är svårt men vi är sååå många och vi behöver varandras stöd.

Jag fick ingen ägglossning denna månad så det blev ingen återföring. Tycker det är konstigt men tydligen är det vanligt att inte ha ägglossning varje månad.

Blir förhoppningsvis nästa månad så vårt lilla embryo får vänta lite till i frysen.

• Kristinag
    gammelpysen skrev 2016-10-15 12:32:45 följande:

Måste man ha ägglossning för att få tillbaka ett embryo??? då är det kört för min del. Jag har inte haft ägglossning på över ett år. Hur gör man då???

Nej det behöver man inte. Har man ingen ägglossning så tror jag att man får ta sprutor. Men har man ägglossning så återförs de i ens naturliga cykel.
  • Kristinag
    believe 88 skrev 2016-10-19 10:57:34 följande:

Tog ett test nu på morgonen och fick mig en riktig chock. GRAVID 1-2 kom upp..

Så roligt. GRATTIS !!!

Var detta på tredje försöket? Nu är jag verkligen peppad inför nästa försök..
  • Kristinag

Hej alla..

Vi lyckades inte med sista frys försöket så är inne på tredje försöket nu.. allt från början med långt protokoll. Börjar på gonal f nästa vecka.. Mår sådär med synarela, blir snabbt varm och är mycket trött.

Känns mer positivt denna gång och nu ska det lyckas..

Håller fortfarande alla tummar och tår för er alla..

glöm aldrig att ni inte är ensamma.

• Kristinag

Hej alla,

Blev inget för oss heller.. hade bara tre äggblåsor och fick ut två ägg.

En blev befruktad men delade sig fel dagen för återföring..

nu är det dax att söka privat.

Är det någon av er som kan rekommendera privat klinik i Malmö?!

Svar på tråden första försöket RMC