• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • Kaoset

Plussade imorse! Vågar inte tro på det än. BIM +4 idag. Så kul! Andra barnet. Bor i Östhammar. Inga direkta symptom än, trodde att mensen var sen då jag har haft rejäla humörsvängningar sista veckan. Om allt stämmer så kommer syskonet i mitten på september. Hoppas!

• Itsmes
    Chilichoklad skrev 2016-01-02 18:41:47 följande:

Jag plussade i morse, bf ca 9 september. Det blir tredje barnet, jag har en 4 åring och en 3 åring. Jag är 26 och min man 32, men alla i familjen kommer hinna bli ett år äldre innan denna ärtan (om den stannar) kommer ut.

Jag är lite velig över det här med folsyra, jag har inte tänkt på att äta det när vi började försöka och nu läste jag att det är lönlöst att börja nu när jag redan blivit gravid. Jag minns inte hur jag gjorde med mina tidigare barn mer än att jag inte åt innan jag blev gravid då heller. Hur gör ni?

Jag är kanske lite naiv när det kommer till detta, men tänker att äter man bra och varierat så löser det sig. Sen är jag ju vegetarian, så äter ju mycket bönor och kål, så kan vara därför jag ser ganska lätt på det.

Men tänker lite som så att det finns så många som inte vetat innan vecka 12, som levt sina liv som vanligt och allt har gått fantastiskt, så tror att oro skadar mer. Men sen läste jag att tillskottet är viktigast fram till v. 12. Så då är det ju inte försent att börja ta nu! :)
  • Glöd100

Från Örebro här! Magont kommer och går, antar att det är "molvärken" alla skriver om :) mådde illa kvällen innan jag plussade och kräktes när jag borstade tänderna. Sovit middag nästan varje dag även fast jag är julledig nu och sover ut varje dag! Vet inte om allt är psykiskt! Haha

• Hansson88
    Glöd100 skrev 2016-01-03 10:46:47 följande:

Från Örebro här! Magont kommer och går, antar att det är "molvärken" alla skriver om :) mådde illa kvällen innan jag plussade och kräktes när jag borstade tänderna. Sovit middag nästan varje dag även fast jag är julledig nu och sover ut varje dag! Vet inte om allt är psykiskt! Haha

Vad skönt att någon annan också sover middag trots ledighet! Puh, man är ju alldeles slut där vid 13-tiden.
  • Nattisgris

Hur många utav er känner er säkra på att det går vägen och hur många av er känner oro att det kan sluta i mf?

Jag är sjukt orolig med 2 MF och 1 ofosterlig graviditet i i ryggen ???? hur gör ni som inte är oroliga ? Släpper ni tanken på att ni är gravida eller hur gör nu ? ?????

• sodapopinski
    Nattisgris skrev 2016-01-03 15:41:02 följande:

Hur många utav er känner er säkra på att det går vägen och hur många av er känner oro att det kan sluta i mf?

Jag är sjukt orolig med 2 MF och 1 ofosterlig graviditet i i ryggen ???? hur gör ni som inte är oroliga ? Släpper ni tanken på att ni är gravida eller hur gör nu ? ?????

Jag känner mig orolig och tänker ganska mycket på det. Rätt jobbigt men försöker tänka positivt så gott det går. Längtar till ul så man iaf ser att det är något där inne förhoppningsvis!
  • skruttan1988
    sodapopinski skrev 2016-01-03 16:24:12 följande:

Jag känner mig orolig och tänker ganska mycket på det. Rätt jobbigt men försöker tänka positivt så gott det går. Längtar till ul så man iaf ser att det är något där inne förhoppningsvis!

Känner oxå en viss oro. Har ett mf i v9 bakom mig som upptäcktes vi ul. Men försöker att inte tänka för mycket på det.

Just nu försöker jag mest hålla illamåendet i schak.
  • Nattisgris
    sodapopinski skrev 2016-01-03 16:24:12 följande:

Jo samma här. Men jag kommer få gå och göra ett vul i ca vecka 8 för att se om någonting är där ????har ju tyvärr haft en ofosterlig graviditet. Ville kolla tidigare då också för jag kände att det va något fel men bm viftade bara bort det så jag fick reda på det i vecka 18 :/ ..hört många som fejkar att dem har haft en lite blödning för att få göra ett tidigare vul eller ul :O
  • Nattisgris
    skruttan1988 skrev 2016-01-02 19:17:39 följande:

Vilken del av landet finns ni i?

Borås :)
Svar på tråden BF september 2016