Chilichoklad skrev 2016-01-02 18:41:47 följande:
Jag plussade i morse, bf ca 9 september. Det blir tredje barnet, jag har en 4 åring och en 3 åring. Jag är 26 och min man 32, men alla i familjen kommer hinna bli ett år äldre innan denna ärtan (om den stannar) kommer ut.
Jag är lite velig över det här med folsyra, jag har inte tänkt på att äta det när vi började försöka och nu läste jag att det är lönlöst att börja nu när jag redan blivit gravid. Jag minns inte hur jag gjorde med mina tidigare barn mer än att jag inte åt innan jag blev gravid då heller. Hur gör ni?
Jag är kanske lite naiv när det kommer till detta, men tänker att äter man bra och varierat så löser det sig. Sen är jag ju vegetarian, så äter ju mycket bönor och kål, så kan vara därför jag ser ganska lätt på det.
Men tänker lite som så att det finns så många som inte vetat innan vecka 12, som levt sina liv som vanligt och allt har gått fantastiskt, så tror att oro skadar mer. Men sen läste jag att tillskottet är viktigast fram till v. 12. Så då är det ju inte försent att börja ta nu! :)