• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • kattenlady

Hej får man hoppa in här? Jag plussade på julafton och är livrädd då min senaste graviditet slutade med intrauterin fosterdöd i v 36

• Glöd100

Usch, jag är supernervös för att det inte ska gå vägen! Har ju inget i bagaget, men det verkar som att det är så vanligt nu för tiden tyvärr.

Har ju varit superledsen och nervös att det inte ska ta sig överhuvudtaget då det inte tog sig fören 6 försöket för oss. Värsta månaderna i mitt liv! Målar ju upp värsta seminariumet såklart också!

• Nattisgris
    Glöd100 skrev 2016-01-03 17:11:25 följande:

Usch, jag är supernervös för att det inte ska gå vägen! Har ju inget i bagaget, men det verkar som att det är så vanligt nu för tiden tyvärr.

Har ju varit superledsen och nervös att det inte ska ta sig överhuvudtaget då det inte tog sig fören 6 försöket för oss. Värsta månaderna i mitt liv! Målar ju upp värsta seminariumet såklart också!

jag tror tyvärr de flesta målar upp värsta tänkbara i huvudet.
    Jag är exakt likadan tyvärr. 
    Tyvärr är det ju så om du får ett MF så är det ju något fel på embryot :(

STAY POSITIV !!
  • Nattisgris
    kattenlady skrev 2016-01-03 16:58:58 följande:

Hej får man hoppa in här? Jag plussade på julafton och är livrädd då min senaste graviditet slutade med intrauterin fosterdöd i v 36

vad innerbär det? :/ 
  • Chilichoklad
    Itsmes skrev 2016-01-03 10:42:44 följande:

Jag är kanske lite naiv när det kommer till detta, men tänker att äter man bra och varierat så löser det sig. Sen är jag ju vegetarian, så äter ju mycket bönor och kål, så kan vara därför jag ser ganska lätt på det.

Men tänker lite som så att det finns så många som inte vetat innan vecka 12, som levt sina liv som vanligt och allt har gått fantastiskt, så tror att oro skadar mer. Men sen läste jag att tillskottet är viktigast fram till v. 12. Så då är det ju inte försent att börja ta nu! :)

Jag tänker lite likadant, att det borde räcka att vara noga med kosten, nu när jag ändå inte ätit det sen innan.
  • Chilichoklad

Vad många av er som verkar varit med om missfall och ännu värre saker :O Håller tummarna för er att det går vägen denna gång!

Jag njuter av att ännu inte känna av graviditeten det minsta, så har det varit de andra graviditeterna också att jag inte känna någonting överhuvudtaget förutom mensvärk den dagen jag skulle fått mens men inte fått det. Men jag njuter nu för jag vet vilket helvete det blir sen när illamåendet kommer. ..

• pannkakan87
    Nattisgris skrev 2016-01-03 15:41:02 följande:

Hur många utav er känner er säkra på att det går vägen och hur många av er känner oro att det kan sluta i mf?

Jag är sjukt orolig med 2 MF och 1 ofosterlig graviditet i i ryggen ???? hur gör ni som inte är oroliga ? Släpper ni tanken på att ni är gravida eller hur gör nu ? ?????

Är orolig.. Men tar albyl minor (blodförtunnande) och progesterall denna gång så jag hoppas det ska motverka ett till missfall.
  • skruttan1988
    Nattisgris skrev 2016-01-03 16:38:45 följande:

Jo samma här. Men jag kommer få gå och göra ett vul i ca vecka 8 för att se om någonting är där ????har ju tyvärr haft en ofosterlig graviditet. Ville kolla tidigare då också för jag kände att det va något fel men bm viftade bara bort det så jag fick reda på det i vecka 18 :/ ..hört många som fejkar att dem har haft en lite blödning för att få göra ett tidigare vul eller ul :O

Jag boka ett privat ul. Annars tror jag att jag fått vänta till v18 oxå. Om det nu inte kommit av sig själv.
  • barn2011

Hej!
    Hoppar in här! Fick äntligen + på nyårsafton efter tre års försök, IVF sedan augusti 2014. Första gången nånsin jag är gravid och har haft blödningar de senaste dagarna så jag är väldigt orolig :-/

Hoppas det går bra för alla!

• Glöd100
    Nattisgris skrev 2016-01-03 17:28:51 följande:
    jag tror tyvärr de flesta målar upp värsta tänkbara i huvudet.
    Jag är exakt likadan tyvärr. 
    Tyvärr är det ju så om du får ett MF så är det ju något fel på embryot :(

STAY POSITIV !!
    Jag kommer nog vara ett stort nervrak de kommande månaderna. (Om det nu går vägen, peppar peppar!)

Har alltid sagt att alla får så fina välskapta barn att de sparas säkert nå vanskapt till mig. Hah, du hör! Psykfall här!

Hoppas det ändrar sig, annars kommer jag aldrig kunna njuta av att vara gravid!
Svar på tråden BF september 2016