Stemia skrev 2016-01-04 11:55:35 följande:
Är det någon av er som varit/är beroende av snus?
Jag har snusat i mer än halva mitt liv.. Använder mig nu av onico för som jag förstått det så ska det vara helt ofarligt! Mitt mål är såklart att inte behöva dem heller men.
Det som gör mig förvirrad däremot är att jag läst nu på flera ställen att de kan va skadligare för fostret om jag slutar tvärt pga stressen som blir av abstinensen.. Så ja är helt enkelt förvirrad just nu för jag vill inte påverka mitt barn negativt på något vis
Någon som varit eller är i samma sits och därav har koll?
Inga hemska påhopp tack, Jag vet att snus är dåligt och skadligt..
Inte snus, men har rökt halva livet. Slutade på studs i fredags morse. Fredagen var helt ok pga trött och lite bakis och hade rökt ganska mycket kvällen innan. (Ja, jag drack och rökte på nyårsafton. Plussade på nyårsdagens morgon.) Lördagen gick ok. Suget fanns ju där men jag lyckades hålla mig. Gårdagen däremot ska vi inte tala om. Helt vidrigt sug och hemskt humör. Idag däremot när jag kom tillbaka till jobbet följde jag med en kollega ut för att se om det lockade. Kände faktiskt bara avsmak. Luktade äckligt som bara den.
Så nej, särskilt stressande kan jag nog inte säga att det varit. Bättre att få det gjort bara.