• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • ettena23

Jag skulle rekommendera att prata med någon som vet mer om hur det ligger till med snus. Som BM, läkare, eller liknande för att gå rätt fakta. Att söka på nätet brukar inte ge så sanna svar tyvärr.

• Jennska

Jag var kedjesnusare , men trappade ner när jag började känna att jag kanske kan vara gravid. Slutade helt dagen innan jag plussade. Var hemskt första dagarna, men börjar bli lite bättre nu. Är inne på dag 12 som snusfri. Använder inget substitut utan kör all in. Kan ta ett tuggummi när suget är som allra värst. Sambon snusar,men tack å lov lössnus som jag aldrig gillat. ;)

• skruttan1988
    Stemia skrev 2016-01-04 10:42:35 följande:

Jaha man få alltså göra de så pass tidigt, vad skönt. Har för mig att någon sagt att man ska vänta med att ringa tills man är i slutet av första trimestern..

ska kolla där, tack så mycket! :)Härligt! :) vilken vecka är du i nu? :)

Typ 4+4 eller någon om jag ska gå efter appen jag ladda ner. Dom har nog olika i distrikten. Vet min förra grav då var jag där på ett info möte rätt tidigt å skulle bli inskriven i typ v12. Vet ej om d bara blir info eller ej nu. Men tänker stå på mig med ett tidigt ul i och med att vi märkte det sist via ett ul. Sen har jag HÖÖÖG risk för tvillingar då båda mina kusiner fått det och det utan hjälp så att säga :)
  • Iii_liisa

Hej Hej !!
    Gjorde mitt andra graviditetstest tidigare idag och även de visade två sträck. Känner mig lite förvirrad då detta inte var planerat. Första barnet för oss, även om jag har många omkring mig som har fått barn så känns allt väldigt nytt och osäkert. Men roligt :)

• Itsmes
    Iii_liisa skrev 2016-01-04 16:19:28 följande:

Hej Hej !!
    Gjorde mitt andra graviditetstest tidigare idag och även de visade två sträck. Känner mig lite förvirrad då detta inte var planerat. Första barnet för oss, även om jag har många omkring mig som har fått barn så känns allt väldigt nytt och osäkert. Men roligt :)

Men gratulerar!
    Precis så var det för mig med. Väldigt olägligt också, haha! Men det brukar ju de flesta livsavgörande sakerna komma.

Men vad tusan! Vi kommer ha en fantastisk resa framför oss :)
  • Moonlight83
    skruttan1988 skrev 2016-01-04 07:06:05 följande:
    Usch jag förstår dig men jag tror bara du mår sämre av det. Säg till att du vill att dom ska kolla om du har en pcr resistans. Har en kompis som hade det efter mycket om och men. Gick igenom enormt många mf tills dom kom fram till det. Idag har hon en underbar liten flicka.

Kram på dig och du ska se att det löser sig
    Vad innebär pcr resistans? Är det något de kollar upp när man gör en vanlig missfallsutedning? Lämnade 12 rör blod.
  • Iii_liisa
    Itsmes skrev 2016-01-04 17:41:50 följande:
    Men gratulerar!
    Precis så var det för mig med. Väldigt olägligt också, haha! Men det brukar ju de flesta livsavgörande sakerna komma.

Men vad tusan! Vi kommer ha en fantastisk resa framför oss :)
    Tack så mycket och grattis till dig med !! 

Jaa, visst kommer vi ha det och jag tror att jag skulle känna mig såhär ( lite smått förvirrad och väldigt fundersam ) även om graviditeten var planerad :)
  • Potatis
    Stemia skrev 2016-01-04 11:55:35 följande:

Är det någon av er som varit/är beroende av snus?

Jag har snusat i mer än halva mitt liv.. Använder mig nu av onico för som jag förstått det så ska det vara helt ofarligt! Mitt mål är såklart att inte behöva dem heller men.

Det som gör mig förvirrad däremot är att jag läst nu på flera ställen att de kan va skadligare för fostret om jag slutar tvärt pga stressen som blir av abstinensen.. Så ja är helt enkelt förvirrad just nu för jag vill inte påverka mitt barn negativt på något vis

Någon som varit eller är i samma sits och därav har koll?

Inga hemska påhopp tack, Jag vet att snus är dåligt och skadligt..

Här har du en till! Jag kör också med onico nu men kommer att försöka ta bort det också så småningom. Med sonen, född 2014, gick det jättebra att sluta, använde onico bara en kort stund. Denna gång är det lite tuffare men det är bara stt härda ut dom första dagarna :)
  • skruttan1988
    Moonlight83 skrev 2016-01-04 20:56:29 följande:

Vad innebär pcr resistans? Är det något de kollar upp när man gör en vanlig missfallsutedning? Lämnade 12 rör blod.

Blev lite osäker på namnet nu. Ska kolla upp det under dagen till dig :) det var någon typ av mutation.
  • skruttan1988
    Moonlight83 skrev 2016-01-04 20:56:29 följande:

Apc resistans hette det. Så här slrev min vän.

Har hon fått göra någon kontroll på henne och killen?

Säg till dom att begära det. Om dom inte hittar något på det. Begär att få kolla upp om apc resistens. Om inte dom gör det i Lund. Så ring runt tills någon säger ja.

Nu vet jag ju inte riktigt vart i sve du var men lite hjälp på vägen i varje fall
Svar på tråden BF september 2016