• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • NollÅtta
    Linn1994 skrev 2016-03-23 20:46:43 följande:

Det som inte fick hända, har hänt.

Trodde och hoppades att jag aldrig mera skulle behöva säga eller skriva dom orden igen.

Fick ett samtal igår, och hon som ringde berättade att barnet jag bär på, vecka 15, har samma genetiska mutation som ängla storebror Gustav hade.

Ingen trodde det skulle hända, ingen.

Den risken var så obefintlig liten.

Men för att ändå stilla min oro, och för rädslan att en gång till föda ett så väldigt sjukt barn till världen så gjorde jag ett moderkaksprov.

Kommer inte att behålla detta barn.

Kan inte göra det för varken barnets eller vår skull.

Ett barn som skulle ha grav utvecklings försening, epilepsi, en kropp som tinar bort och som tillslut inte klarar av andningen.

Ett barn som skulle kunna bli högst tre år.

Ett så sjukt barn, som skulle lida största delen av sitt liv.

Skulle jag aldrig medvetet sätta till världen. (Så JAG tänker)

Hur tufft än beslutet om att avbryta graviditeten är, så vet jag att det är rätt för oss och bebisen.

Världen är så orättvis, livet är så orättvist.

De har i alla fall kommit på varför vi får sjuka barn.

Robin, min sambo har en denna mutation i en liiiten del av sina blodceller.

Vet varken ut eller in just nu.

Allt känns som en sån där hemsk mardröm igen.

En sådan som jag varit i allt för många gånger förut.

Hur kan man vara bara 21 år och redan haft så mycket sorg och orättvishet i sitt liv?

21 år och få reda på att man har minst mellan 25-50% risk att få ett sjukt barn igen.

Spelar såklart ingen roll vilken ålder man är i när man får reda på en sån sak.

Kanske är positivt att vara ung till och med.

Kram
    Son född -10 och Dotter född -13
  • EriikaPersson

Jag har bf 16 September om allt går enligt planerna. Så skönt att hitta fler med bf i september. Själv bor jag inte i Sverige längre och alla här som har bf samma månad som mig vägrar prata Engelska...

Är gärna med i fb gruppen om den skulle öppna upp igen.

Epost; eriikapersson@hotmail.com

• Septemberbebis

[quote=76468567][quote-nick]puer skrev 2016-03-23 18:06:14 följande:[/quote-nick]

Det står att du är inbjuden, men jag gjorde ett nytt försök så vi får hoppas att det funkade denna gång!

[/

Har fortfarande inte blivit inbjuden. :( Får inte upp något.

• Sussaa

Är de någon kvar här i tråden?

Har varit på RUL för ett par veckor sen och allt såg bra ut såhär långt men var där lite tidigt så inbokad för ett nytt den 20 april!

Fick beräknat BF till den 16 september och de ser ut att bli en lillebror!

Hur går de för er andra?

• Hellan82

Hej!

Det finns en grupp som heter Septemberbebis 2016. Gå med i den också =) Verkar som de flesta här använder Facebook. Jag mår bra och ska på RUL 29 april. Gjort ultraljud i v 13 i samband med KUB-test.

quote=76523099][quote-nick]Sussaa skrev 2016-04-11 07:08:50 följande:[/quote-nick]Är de någon kvar här i tråden?

Har varit på RUL för ett par veckor sen och allt såg bra ut såhär långt men var där lite tidigt så inbokad för ett nytt den 20 april!

Fick beräknat BF till den 16 september och de ser ut att bli en lillebror!

Hur går de för er andra?[/quote]

• danosani

Det är för att det ska kännas bekvämt att dela den allt mer personliga infon. Vi är nästan 130 medlemmar och majoriteten av oss tyckte att det var rimligt att stänga intaget kring RUL-tid för alla.

• danosani

Det finns förresten många fler grupper som inte stoppat intaget, "BF i september 2016" t ex. :)

• Stina87
    danosani skrev 2016-04-18 12:44:00 följande:

Det är för att det ska kännas bekvämt att dela den allt mer personliga infon. Vi är nästan 130 medlemmar och majoriteten av oss tyckte att det var rimligt att stänga intaget kring RUL-tid för alla.

Okej. Tråkigt för oss men jag förstår. Vet att det finns andra grupper men vad jag förstår kan ens vänner se om man är med i sån grupp och det är jag inte redo för.
Svar på tråden BF september 2016