• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • Hazel Grace
    misslina skrev 2016-02-15 09:45:52 följande:

Kan det stämma att nästa gång jag ska träffa bm är jag i vecka 18? Ska jag verkligen inte dit på 10 veckor?

Hur är det för er?

Sen ska jag göra ul i vecka 20+3 är inte det sent?

Jag har också jättelång väntan. Ska göra ul i vecka 19+0 och träffa bm en vecka efter det.

Jag är skitorolig hela tiden och vill typ hålla det hemligt tills jag får se pysen igen. Gjorde ett ul i vecka 8 för att se att det levde vilket det gjorde. Men det kan ju hända så himla mycket på dom elva veckor det blir tull nästa gång! Jag har haft två tidigare missfall så min sambo tycker att jag nojar för mycket pga det, men det känns ändå så himla jobbigt att vänta så länge till nästa ul. Funderar på att göra ett privat. Hur ovanligt är det med ma? Fortsätter magen växa och har man ändå symptomen för en normal graviditet?
  • pannkakan87
    Hazel Grace skrev 2016-02-17 22:02:18 följande:
    Jag har också jättelång väntan. Ska göra ul i vecka 19+0 och träffa bm en vecka efter det.

Jag är skitorolig hela tiden och vill typ hålla det hemligt tills jag får se pysen igen. Gjorde ett ul i vecka 8 för att se att det levde vilket det gjorde. Men det kan ju hända så himla mycket på dom elva veckor det blir tull nästa gång! Jag har haft två tidigare missfall så min sambo tycker att jag nojar för mycket pga det, men det känns ändå så himla jobbigt att vänta så länge till nästa ul. Funderar på att göra ett privat. Hur ovanligt är det med ma? Fortsätter magen växa och har man ändå symptomen för en normal graviditet?
    Här får vi göra ett i vecka 13 och sen ett i vecka 20. Men jag har redan gjort ett i vecka 10 pga mitt MA som jag fick i min tidigare graviditet. Gråter
    Men på vul så var där en liten knodd som vevade runt med armarna. Hjärta Nu har jag varit på inskrivning hos barnmorskan och fick höra hjärtljuden (är i vecka 12) och nästa vecka så är det dags för kub-ultraljudet. Hoppas verkligen allt ser bra ut denna gång, jag förstår er oro, har haft mycket sånt själv och inte vågat hoppas eller glädjas. Kram på er!
  • grodan999

Idag var jag äntligen på inskrivning i vecka 9+6, nästa gång jag ska dit är i april för rutinultraljud ! Barnmorskan gjorde även ul idag lite snabbt för att konstatera att det faktiskt var nånting där Och att hjärtat slog. Otroligt skönt och lugnande med tanke på mitt tidigare missfall. Nu kan jag pusta ut (även om allt kan hända oavsett) för stunden :) trevlig kväll alla!

• Tvimamma

hej

jag bor i värmland men jag kommer ifrån ångermanland. finns det någon grupp för värmlänningar med bf 2016?

• sagoskog
    varmlanning skrev 2016-02-16 19:10:39 följande:

Jag bor i värmland men är väl egentligen inte en äkta värmlänning utan snarare inflyttad. Men tillsammans med en äkta x) Jo jag inser ju att de flesta graviditeter går bra.. men det är nog just det att jag aldrig insett att det är så många som går illa. Just nu känns det bara som att man vill komma till v 13 för att på något sätt bli lite säkrare. MA står för missed abortion va? Är det när man inte blöder om fostret dör?

Det var missed abortion jag menade. Ja det är väl när fostret inte utvecklas/dött, men graviditen fortskrider (ingen blödning). Det är väl lite olika från fall till fall antar jag. Men eftersom jag själv inte haft någon blödning så är jag mest orolig för det. Att något har hänt som man inte har en aning om. Men som sagt. Jag är ganska lugn ändå. Och tänker på att oftast går det bra och oftast märket man isf av det ganska direkt.
  • sagoskog
    Tvimamma skrev 2016-02-18 18:57:48 följande:

hej

jag bor i värmland men jag kommer ifrån ångermanland. finns det någon grupp för värmlänningar med bf 2016?

Jag har inte sett någon, men säg gärna till om du gör det :)
  • Hellan82

Hej!

Jag beger mig också in i denna tråd. Är i vecka 9+3 och har BF 22 september . Är 34 år och min sambo 45. Jag har funderingar på att göra KUB-test innan beslut om fostervattenprov men erbjuds inte i det landsting där vi för tillfället bor. Har förstått att risken att få ett missbildat barn ändå är mindre än den lilla ökade ökade risken att få ett missfall i samband med fostervattenprov. Är det nån mer som har tankar kring detta?

• Siissi
    Hellan82 skrev 2016-02-21 06:47:58 följande:

Hej!

Jag beger mig också in i denna tråd. Är i vecka 9+3 och har BF 22 september . Är 34 år och min sambo 45. Jag har funderingar på att göra KUB-test innan beslut om fostervattenprov men erbjuds inte i det landsting där vi för tillfället bor. Har förstått att risken att få ett missbildat barn ändå är mindre än den lilla ökade ökade risken att få ett missfall i samband med fostervattenprov. Är det nån mer som har tankar kring detta?

Min sambo är 41 och jag fyller 31 i höst (då bebisen är beräknad att komma) och med tanke på vår ålder (som egentligen inte är särskilt hög, jag vet) så har vi valt att göra KUB-test hos en privat vårdgivare. Vi vill helt enkelt utnyttja alla tillgängliga medel för att så långt det är möjligt ta reda på om bebisen är frisk.
  • Skåne82

Hej på er!

Jag har varit härinne och läst länge, men inte vågat skriva ngt själv förrän nu. Är 33 år och är i vecka 12. Har ett barn sedan tidigare och ett MA i ryggen. Jag skulle väldigt gärna vilja vara med i Facebookgruppen! Min mailadress är anteki82@hotmail.com.

• Annamartinaa

Hejsan!

Vill gärna ansluta mig till Facebook gruppen, annamartinaas@gmail.com

Första barnet och går in i v 11 i morgon, (10+0) gjorde tidigt VUL i förrgår och fick se min lilla knott! Så otroligt skönt o med ett tickande hjärta!! Håller mina tummar och tår på att allt ska flyta på bra! Så efterlängtad ??

Svar på tråden BF september 2016