Inlägg från: grodan999 |Visa alla inlägg
  • grodan999

BF september 2016

Hej på er! Idag plussade jag äntligen! Är så otroligt lycklig. På bim-4. Tror Bf blir runt 17 sept. Detta är mitt andra barn, vi har försökt ett år nu. Fick missfall i oktober i v.7 som gav upp alla drömmar o ett sysken) så vi kommer berätta rätt tidigt denna gång också.. hur gör ni? :)

• grodan999

..om ett syskon. Förra gången berättade vi för vår släkt i vecka 5 ungefär och de har varit ett ovärderligt stöd vid missfallet, även min chef som jag fick lov att berätta för pga sjukskrivning. så vi kommer berätta rätt tidigt denna gång också.. hur gör ni? :)**

(Försvann text innan)

• grodan999
    ausaaf skrev 2016-01-05 11:23:02 följande:

Än så länge vet en kollega och min chef. Planering i mitt jobb görs väldigt långt i förväg så lättast att berätta tidigt. Har en kvinnlig chef som har egna barn så hon är ju medveten om att mycket kan hända än så länge.

Vi ska berätta för våra föräldrar i dagarna. Vet inte riktigt hur dock. Känner på sätt och vis att jag skulle vilja berätta öga mot öga samtidigt som jag funderade på att bara skicka en bild på en kanelbulle. Blir så seriöst att ses bara för att berätta. Slutar nog med att jag ringer och berättar.

Hur har/ska ni andra berätta?

Med första barnet skrev vi Mormor /Farmor etc på A4 papper och rullade ihop & satte snöre runt som vvi gav till dom så fick de rulla upp o se sin framtida titel ;) det var väldigt roligt! Denna gång berättar vi nog bara att vårat barn ska få syskon!
  • grodan999

Är det någon än jag som har extremt ryggvärk? Halsbränna deluxe och trött :( Dessutom har det börjat droppa Mjölk från brösten! ?

Orolig att det är tvillingar? Finns i släkten

Var inte såhär trött med första barnet..

När har ni inskrivning? Jag ska snart få kallelsen det blir nog runt v.8 (är i vecka 5 nu)

• grodan999

Jag har börjat må riktig riktigt dåligt. Det är som att vara konstant bakis eller åksjuk :( riktig jobbigt även om jag är glad att ha symptom.. salta kex har åter igen blivit min bästa vän!

• grodan999

Vaknade idag med illamående som vanligt men sen blev det extrema kaskadspyor så Hej Vinterkräksjuka ×( Finns väl inge värre när man är gravid..usch!

• grodan999

Idag var jag äntligen på inskrivning i vecka 9+6, nästa gång jag ska dit är i april för rutinultraljud ! Barnmorskan gjorde även ul idag lite snabbt för att konstatera att det faktiskt var nånting där Och att hjärtat slog. Otroligt skönt och lugnande med tanke på mitt tidigare missfall. Nu kan jag pusta ut (även om allt kan hända oavsett) för stunden :) trevlig kväll alla!

Svar på tråden BF september 2016