Inlägg från: Siissi |Visa alla inlägg
  • Siissi

BF september 2016

Jag hoppar gärna in här trots att vi ät jättejättetidigt ute. :)

Vi gjorde ett positivt graviditetstest i fredags, hela sju dagar innan beräknad mens. Ena dagen syntes ingenting på stickan, dagen efter fanns där ett tydligt streck. Omvälvande och chockartat men samtidigt försiktigt roligt på samma gång. Om våra beräkningar stämmer och om allt går vägen så har vi BF den 26 september 2016. Vi är 30 och 40 år gamla och detta är första barnet. :)

• Siissi

Är nu bara i vecka 4+2 men fick tid för första barnmorskebesöket redan nästa vecka. Tycker det verkar lite väl tidigt men det känns samtidigt kul. Kanske känns det mer "på riktigt" efter det. :)

• Siissi
    Hellan82 skrev 2016-02-21 06:47:58 följande:

Hej!

Jag beger mig också in i denna tråd. Är i vecka 9+3 och har BF 22 september . Är 34 år och min sambo 45. Jag har funderingar på att göra KUB-test innan beslut om fostervattenprov men erbjuds inte i det landsting där vi för tillfället bor. Har förstått att risken att få ett missbildat barn ändå är mindre än den lilla ökade ökade risken att få ett missfall i samband med fostervattenprov. Är det nån mer som har tankar kring detta?

Min sambo är 41 och jag fyller 31 i höst (då bebisen är beräknad att komma) och med tanke på vår ålder (som egentligen inte är särskilt hög, jag vet) så har vi valt att göra KUB-test hos en privat vårdgivare. Vi vill helt enkelt utnyttja alla tillgängliga medel för att så långt det är möjligt ta reda på om bebisen är frisk.
Svar på tråden BF september 2016