Inlägg från: Hazel Grace |Visa alla inlägg
  • Hazel Grace

BF september 2016

Hej! Har läst lite i tråden under en tid och nu vågar jag skriva ut min lycka! Plussade på annandagen men har inte vågat skriva om det förrän jag känner mig säker. Har haft två missfall senaste halvåret så jag har varit lite rädd och nervös. Men idag fick jag se pyret! Hjärtat slog och den rörde lite på sig <3 så lycklig! Mitt första och är beräknad till 1 september. Har en superfin barnmorska och det känns så himla bra alltihop nu. Är så förväntansfull :)

• Hazel Grace
    Jet85 skrev 2016-01-26 13:35:01 följande:

Hoppar ur gruppen igen då jag återigen fått utomkvedshavandeskap och opererat bort min andra äggledare :'-( kan inte längre få barn på egen hand, så nu kommer vi få hjälp med ivf. Hoppas det går bra för er andra <3

Beklagar verkligen, all kärlek till dig! Hållet tummarna för dig på ivf.
    skatergirl81 skrev 2016-01-26 16:48:27 följande:

Vad underbart! Känner du dig lugnare nu?

Jag känner mig himla orolig och bara längtar till ul så man får se det lilla hjärtat slå!

Jaa så mycket lugnare. Förstår dig, det var helt underbart att få se det :)
  • Hazel Grace

Va härligt att det pickade Cloetta1! Hoppas det går vägen nu :)

Jag mår så illa just nu. Har varit lite lätt dom senaste veckorna och jag har inte haft någon matlust trots att jag varit hungrig. Så jobbigt! Men det kunde vart värre. Så frustrerande att inte kunna äta ordentligt bara, det blir mest äpplen (svenska aroma, viktigt) och loka. Har läst att många kör på salta kex men det kan jag inte äta. Ska testa riskakor och se om det kan göra gott :)

Börjar känna mig gravid nu!

• Hazel Grace
    vilsensjäl skrev 2016-02-01 17:21:14 följande:

Idag 11:08 förlöstes min lilla ängel på toaletten i min hand.

Jag förlorade mitt älskade barn.

Mamma hade gjort allt för dig som jag redan gör för dina tre syskon ?

Kan inte beskriva mina känslor just nu förutom, frustration, hat och ilska.

Ett missfall var inte direkt det jag behövde just nu :(

Mamma kommer alltid alltid alltid att tänka på dig

Fy vad tråkigt att höra :( all kärlek till dig. Kram <3
  • Hazel Grace

Jag är i vecka 10 nu och mår bra överlag. Illamåendet var milt och kortvarigt och det enda jag känner nu är att brösten blivit lite större. Börjat bli lite nervös senaste dagarna att något är fel men tänker samtidigt att jag borde blöda ut isf? Gjorde ett ul i v 8 och då låg det och rörde på sig därinne och nu är inte nästa ul förrän i v 16, i början på april! Olidlig väntan... Kan man be om ett ul när man vill bara för att? Jag vill bara se pyret igen!

• Hazel Grace

Det går så himla upp och ner för mig. Vissa dagar känner jag mig så uppblåst och gravid och andra dagar undrar jag om pyret verkligen finns kvar. Gjorde ett tidigt ul i vecka 8 då vi fick se att hjärtat slog och eftersom jag varken blöder eller har ont så vill dom inte göra ett till förrän rutinkollen i vecka 20 (!!!!!) är i vecka 11 nu. Är jag för nojig? Jag borde nog slappna av men jag kan inte släppa tanken. Sambon är så förväntansfull och vill berätta för folk och det vill ju jag också göra. Men tänk om magen inte växer och så måste man ta tillbaka det. Orka känner jag bara....

• Hazel Grace
    misslina skrev 2016-02-15 09:45:52 följande:

Kan det stämma att nästa gång jag ska träffa bm är jag i vecka 18? Ska jag verkligen inte dit på 10 veckor?

Hur är det för er?

Sen ska jag göra ul i vecka 20+3 är inte det sent?

Jag har också jättelång väntan. Ska göra ul i vecka 19+0 och träffa bm en vecka efter det.

Jag är skitorolig hela tiden och vill typ hålla det hemligt tills jag får se pysen igen. Gjorde ett ul i vecka 8 för att se att det levde vilket det gjorde. Men det kan ju hända så himla mycket på dom elva veckor det blir tull nästa gång! Jag har haft två tidigare missfall så min sambo tycker att jag nojar för mycket pga det, men det känns ändå så himla jobbigt att vänta så länge till nästa ul. Funderar på att göra ett privat. Hur ovanligt är det med ma? Fortsätter magen växa och har man ändå symptomen för en normal graviditet?
Svar på tråden BF september 2016