• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • misslina

Usch här slog illamåendet till med dunder och brak! Jag som var så dum som trodde att jag skulle klara mig bra denna gång!

Bläää hur ska man orka? Min förra grav mådde jag dåligt ända fram till förlossningen! Kräktes nästan varje dag!
    Gahhhh hoppas det inte blir så denna gång :(

• Längtan efter nr 4
    anni84 skrev 2016-02-07 18:39:15 följande:

ÅåVad härligt med en tråd! Hoppar gärna in här. Bf 2 sep och mitt tredje barn. Hur mår ni alla?

Grattis... Vi har samma bf än så länge... :) här har illamående hålla i sig dygnet runt seb ja plussade mer eller mindre. Så lite jobbigt. Äveb foglossning som gör de jobbigt.. Detta är mitt fjärde... :) Hur mår du själv?
  • Längtan efter nr 4
    misslina skrev 2016-02-07 20:12:14 följande:

Usch här slog illamåendet till med dunder och brak! Jag som var så dum som trodde att jag skulle klara mig bra denna gång!

Bläää hur ska man orka? Min förra grav mådde jag dåligt ända fram till förlossningen! Kräktes nästan varje dag!

Usch va jobbigt... Ja håller tummarna stenhårt för att de inte ska hålla i sig fram till förlossningen.
  • Hazel Grace

Det går så himla upp och ner för mig. Vissa dagar känner jag mig så uppblåst och gravid och andra dagar undrar jag om pyret verkligen finns kvar. Gjorde ett tidigt ul i vecka 8 då vi fick se att hjärtat slog och eftersom jag varken blöder eller har ont så vill dom inte göra ett till förrän rutinkollen i vecka 20 (!!!!!) är i vecka 11 nu. Är jag för nojig? Jag borde nog slappna av men jag kan inte släppa tanken. Sambon är så förväntansfull och vill berätta för folk och det vill ju jag också göra. Men tänk om magen inte växer och så måste man ta tillbaka det. Orka känner jag bara....

• skatergirl81
    misslina skrev 2016-02-07 20:12:14 följande:

Jag har också mått jättedåligt! Spydde upp allt jag åt och drack i lördags, till och med vatten. Kände mig helt uttorkad sen. Fattar inte heller hur man ska orka detta
  • ma_alin

Hoppar in i gruppen jag å! Går idag in i vecka 10, bf 11/9. Första barnet, bor i Sthlm. Mår rätt dåligt mestadels av tiden, fått Lergigan comp utskrivet som ger viss effekt.

Nån mer från Sthlm som är med i gruppen?

• misslina
    skatergirl81 skrev 2016-02-08 06:48:07 följande:
    Jag har också mått jättedåligt! Spydde upp allt jag åt och drack i lördags, till och med vatten. Kände mig helt uttorkad sen. Fattar inte heller hur man ska orka detta
    Jag vill bara kunna jobba så att tiden går fort!
    Förra grav gick sååååå långsamt eftersom jag var sjukskriven största del!
    Vi får hoppas att det går över för oss snart!
    Annars får vi stötta och peppa varandra!

Igår låg jag och grät och tyckte synd om mig själv!
  • sagoskog
    ausaaf skrev 2016-02-06 12:13:58 följande:

Såg att några av er frågat om fb-grupp. Det finns en hemlig. Pma mailadress till mig så bjuder jag in.

Måste vara mailadressen man loggar in på fb med och man måste kunna läsa den mailen då det är där inbjudan hamnar.

Jag vill gärna vara med. Men visst betyder hemlig att ingen kan se att jag gått med eller är medlem i den gruppen? Ja förutom de som själva är med förstås. Vill ju inte råka avslöja mig:)
  • Kaoset
    ma_alin skrev 2016-02-08 06:51:11 följande:

Hoppar in i gruppen jag å! Går idag in i vecka 10, bf 11/9. Första barnet, bor i Sthlm. Mår rätt dåligt mestadels av tiden, fått Lergigan comp utskrivet som ger viss effekt.

Nån mer från Sthlm som är med i gruppen?

Bor i Gimo, och jobbar i Uppsala. Mår inte heller så toppen och har också fått medicin utskriven. Samma bf som du! Andra barnet, har en dotter på 1 år och 8månader.
  • skatergirl81
    misslina skrev 2016-02-08 06:59:06 följande:

Jag vill bara kunna jobba så att tiden går fort!

Förra grav gick sååååå långsamt eftersom jag var sjukskriven största del!

Vi får hoppas att det går över för oss snart!

Annars får vi stötta och peppa varandra!

Igår låg jag och grät och tyckte synd om mig själv!

Jag tjöt också i lördags, är så jobbigt att må dåligt. Är jobbigt att gå till jobbet när man mår dåligt men är ju inget kul att vara hemma och må dåligt heller.

Känner mig fånge i min kropp. Försöker äta det som går ner. Hoppas vi båda mår bättre snart!
Svar på tråden BF september 2016