• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • albedo
    vilsensjäl skrev 2016-01-30 19:29:59 följande:

Åh vad glad jag blir av att läsa detta. Vilken fantastisk nyhet att ännu en kvinna får chansen att bli mamma till något så underbart som ett barn. All lycka till dig/er. Försök nu att släppa oron ;)

Tack så mycket! Nu är det lugnt fram till KUB. ;) Glömde ju berätta det som jag nästan tyckte var bäst; Läkaren förklarade att äggstocken nu är en hormonfabrik och det är inte konstigt att det molar och värker just nu. När moderkakan tar över mer så skall äggstocken göra mindre ont. Har inte läst om det tidigare och var mycket glad över att faktiskt få en förklaring till varför kroppen reagerar som den gör. =)
  • vilsensjäl
    albedo skrev 2016-01-30 19:45:02 följande:

Tack så mycket! Nu är det lugnt fram till KUB. ;) Glömde ju berätta det som jag nästan tyckte var bäst; Läkaren förklarade att äggstocken nu är en hormonfabrik och det är inte konstigt att det molar och värker just nu. När moderkakan tar över mer så skall äggstocken göra mindre ont. Har inte läst om det tidigare och var mycket glad över att faktiskt få en förklaring till varför kroppen reagerar som den gör. =)

Det är så sant som hon säger under mina tre graviditeter har jag också haft molande (extrem) mensvärk och det är så jag har märkt varje gång att jag har vart gravid :) finns något positivt med den smärtan i allafall :) är det ert första barn ?
  • cloetta1
    vilsensjäl skrev 2016-01-30 10:15:36 följande:

Åh gud, jag förstår din oro.

Ingen kul det där. Hur fick du styrka att börja försöka igen? Jag beundrar dig! Är det ert första barn?

Jag har samma sak, under fem veckor nu har jag haft bruna blödningar, vinrött blod med klumpar, sen brunt, uppehåll , sen bruna blödningar etc....

Jag börjar bli dum i huvudet pga dessa blödningar. . Samtidigt som jag ändå känner symtomen på graviditet.

Det hjälpte oerhört mycket att mina 2 närmsta vänner stöttade. Den ena jobbar på KK och den andra fick missfall för några år sedan men har 2 superfriska och fina pojkar idag !

Vi har varit väldigt öppna med mitt missfall när vänner och familj har frågat när vi planerar att skaffa barn och även det har hjälpt mycket.

Fler än man tror i sin närhet har upplevt missfall och jag tycker att det är synd att man inte pratar mer om det än vad man gör.

Jag håller alla tummar jag kan för att det skall gå vägen för oss båda trots allt som kommer ut !
  • vilsensjäl
    cloetta1 skrev 2016-01-30 21:03:20 följande:

Det hjälpte oerhört mycket att mina 2 närmsta vänner stöttade. Den ena jobbar på KK och den andra fick missfall för några år sedan men har 2 superfriska och fina pojkar idag !

Vi har varit väldigt öppna med mitt missfall när vänner och familj har frågat när vi planerar att skaffa barn och även det har hjälpt mycket.

Fler än man tror i sin närhet har upplevt missfall och jag tycker att det är synd att man inte pratar mer om det än vad man gör.

Jag håller alla tummar jag kan för att det skall gå vägen för oss båda trots allt som kommer ut !

Jag ska ta lärdom av dig om det nu är så att jag har ett missfall pågått eller druvbörd eller vad det nu är som händer i mig . Att lära mig att tala om mina känslor m.m. känner mig bara så förbaskat misslyckad om jag nu skulle ha ett missfall på gång!

Känner som att jag har gjort något fel då min bebis ej kan leva i min mage isåfall :(

Jag håller också tummar och tår för att det skall gå vägen för oss båda. Så vi kan släppa denna oro.

Är det fel av mig att fråga dig om din Facebook? Känns bra att ha någon att prata med detta om någon som vet vad jag går igenom. Kanske verkar konstigt. Men skulle gärna vilja följa din resa i detta också. Men denna sida är lite svårt ibland att föra vissa känslor och meningar i.

Hade bra
  • vanjastina

Alltså när brukar man börja må illa? Är i v 6 men känner inget direkt ännu mer än att jag är extra hungrig samt har en svullen mage.. Skitnojig för missfall då jag var superillamående hela min förra graviditet men inte nu... :/ :/

• jenjenfig
    vanjastina skrev 2016-01-30 22:45:23 följande:

Alltså när brukar man börja må illa? Är i v 6 men känner inget direkt ännu mer än att jag är extra hungrig samt har en svullen mage.. Skitnojig för missfall då jag var superillamående hela min förra graviditet men inte nu... :/ :/

Jag mådde illa i vecka 4. Känner inget alls nu förutom trötthet, ömma bröst, uppblåst, super hungrig kan äta hur mkt som helst. Gick in i vecka 6 idag. Jag bara njuter och tänker positivt :)
  • Tyralisa

Hej! Är gravid i vecka 6 (5+3) med andra barnet. Har en dotter på 4,5 år. Efter 3 års kämpande och ett missfall..så hoppas vi på en mkt efterlängtad bebis! ????

• vilsensjäl
    Tyralisa skrev 2016-01-30 23:06:25 följande:

Hej! Är gravid i vecka 6 (5+3) med andra barnet. Har en dotter på 4,5 år. Efter 3 års kämpande och ett missfall..så hoppas vi på en mkt efterlängtad bebis! ????

Hej! Åh grattis till er. Vilken känsla att få uppleva en graviditet efter så lång tids väntan. All lycka till er :)
  • Tyralisa
    vilsensjäl skrev 2016-01-30 23:25:59 följande:

Hej! Åh grattis till er. Vilken känsla att få uppleva en graviditet efter så lång tids väntan. All lycka till er :)

Men tusen tack!! Känns rätt konstigt med ännu mer fantastiskt ???? är dock lite nervös för att det ska gå bra och att allt ser ok ut..men har tid hos bm på tisdag...hoppas då ev få mer info!
  • skatergirl81
    vilsensjäl skrev 2016-01-30 19:27:28 följande:

Skönt att träna! Duktig du är som håller igång.

Jag får inte träna tyvärr. Då jag har en ätstörning och överträningsmani. :( börjar bli bättre nu men jobbigt att känna sig så bunden hemma. Mina barn har alltid vart med mig på gymmet eller på lång promenader. Men a..

Ta det lugnt om du känner hjärtklappning. Inte att leka med då.

Tog ett nytt blodprov igår, ska ta ett nytt på tisdag för att kolla att mitt graviditetsvärde ligger på 2000 fortfarande. Sjunker mitt värde drastiskt så är det missfall på gång eller stiger det i skyarna så är det druvbörd.. Sedan är det ett nytt vul den 11 februari. Livrädd är jag!

Jobbigt att vänta till den 11/2, det är ju ett tag dit. Håller tummarna allt jag kan att det ska gå bra och du ska få en fin bebis sen. Du ska absolut inte känna dig misslyckad, blir det mf så är det ju för att det är något fel på fostret och inget som du har gjort!
Svar på tråden BF september 2016