• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • vanjastina

Går in i v 7 idag (6+0). Fortfarande inte speciellt mycket symptom, lite illamående ibland men väldigt svagt samt ömma bröst. Känner mig fruktansvärt ogravid om jag jämför med förra graviditeten. Var tvungen att ta ett digitalt test igår då jag i princip känner mig som vanligt, hade dock bara hållt mig typ 1,5 timme så urinen var inte spec koncentrerad. Fick "gravid 2-3" så jo jag är visst gravid även fast det inte känns så :p. Dock ska man ju alltid ta i morgonurin om det ska visa rätt veckor, hade jag tagit det i morgonurin är jag rätt säker på att det skulle stått 3+ men köpte ett test på väg hem från jobbet och hade inte tålamod att vänta ;)

Hur mår ni andra som är i v 7??

• skatergirl81
    Man1981 skrev 2016-02-02 22:29:33 följande:

Vi är snart 35 och 36, väntar första barnet, beräknad förlossning i slutet av september 2016 (om allt går bra). Positivt graviditetstest igår. Illamående och trötthet har kommit de senaste dagarna. När bör man kontakta MVC? Nu?

Jag ringde ca två dagar efter jag plussat, det är väl bra att ringa så fort du vet så du kan få tid för inskrivning.
  • sagoskog

Hej alla!

Jag mådde knappt illa med tvillingarna, så helt naivt räknade jag iskallt med att inte må illa alls denna gång. Med tvillingar är det ju högre risk. Men å så fel jag hade. Mår hemskt illa. Tog mig nästan inte till jobbet idag. Hade som tur var 2 timmar på mig, så jag hann sitta i 40 min innan jag kunde göra något. Men imorgon börjar jag tidigare. Vad tror ni är bäst? Gå upp vanlig tid och chansa på att jag kan vara igång direkt. Eller gå upp en timme tidigare för ha tid att sitta och må illa? Då måste jag gå upp kl 05 och det känns som sömbrist kanske spår på illamåendet ytterligare :/

• LaOtona

Jag mår apailla sen helgen, är i vecka 6+1 nu. Mådde illa tre månader förra gången så fasar för det här nu. Får antagligen Lergigan comp utskrivet idsg.

Den här gången mår jag illa hela dagarna, lindras av att småäta knäckebröd. Glädjen får vänta, nu är det bara att överleva och samtidigt jobba.:(

• LaOtona
    sagoskog skrev 2016-02-03 09:08:25 följande:

Hej alla!

Jag mådde knappt illa med tvillingarna, så helt naivt räknade jag iskallt med att inte må illa alls denna gång. Med tvillingar är det ju högre risk. Men å så fel jag hade. Mår hemskt illa. Tog mig nästan inte till jobbet idag. Hade som tur var 2 timmar på mig, så jag hann sitta i 40 min innan jag kunde göra något. Men imorgon börjar jag tidigare. Vad tror ni är bäst? Gå upp vanlig tid och chansa på att jag kan vara igång direkt. Eller gå upp en timme tidigare för ha tid att sitta och må illa? Då måste jag gå upp kl 05 och det känns som sömbrist kanske spår på illamåendet ytterligare :/

För mig hjälper det att ha tid. Jag behöver mer tid för att få i mig något. Lägg dig i så fall lite tidigare om det är möjligt.
  • Stokke

Går in i vecka 9 i morgon (8+0).
    Jag mår bra, vi har hunnit med ett vul på sjukhuset och ul privat. Än så länge ser allt bra ut. Gud vad vi längtar.

• Tiger grr

Hej hej!

Hoppar in här. Är i vecka 7 (6+4) och väntar mitt fjärde barn. :D

Har en 10 åring, en 7 åring och yngsta som är 1.

Tog ett digitalt test på BIM+1 och fick 2-3 veckor och testade igen ngra dgr senare och fick 3+. Känner mig inte jätte gravid, men vet att ngn är där för luktsinnet är sjukt bra och jag är supertrött mest hela tiden. ZzzZ haha har även lite molvärk ibland. :)

Inskrivning om typ 3 veckor. Spännande, även fast man gjort detta innan. :D

Finns det ngn facebookgrupp?

• vanjastina

Ser tyvärr inte ut som att det blir ngn septemberbebis för min del. Har haft bruna flytningar sedan i förmiddags och nu har det övergått till mer rött. Inväntar bara större blödning nu. Är i 6+0 idag. Blir så jävla ledsen, men kände typ på mig att det skulle gå åt helvete, vet inte varför :( Hade bruna flytningar med första barnet men det gick aldrig över i rött så därför är jag rätt säker på att detta är ett missfall :(

• Längtan efter nr 4
    vilsensjäl skrev 2016-02-01 17:21:14 följande:

Idag 11:08 förlöstes min lilla ängel på toaletten i min hand.

Jag förlorade mitt älskade barn.

Mamma hade gjort allt för dig som jag redan gör för dina tre syskon ?

Kan inte beskriva mina känslor just nu förutom, frustration, hat och ilska.

Ett missfall var inte direkt det jag behövde just nu :(

Mamma kommer alltid alltid alltid att tänka på dig

Beklagar verkligen. <3
Svar på tråden BF september 2016