• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • jenjenfig
    Xofina skrev 2016-01-28 19:16:08 följande:

Hej, plussade i fredags och väntar nu nummer 3 <3 BF än så länge 30:e september.

Kan man möjligtvis få gå med i fb-gruppen? :)

Vi har bf samma dag :)
  • Xofina
    jenjenfig skrev 2016-01-29 08:42:46 följande:
    Vi har bf samma dag :)
    Åh spännande! =) Tror dock jag kommer bli framflyttad så får se om det blir en oktober bebis istället, har nämligen blivit framflyttad under mina 2 tidigare graviditeter ett par dagar.

Grattis till alla pluss!
  • cloetta1

Jag var iväg och gjorde ett VUL idag för att få bekräftat missfall.

Jag bad om att inte få kolla på skärmen vad det än skulle visa då jag tycker det är lättare att hantera om jag aldrig har sett något liv.

Det visade sig att det fanns en liten böna där inne med ett pickande litet hjärta.

Jag ville inte se då jag bara är i vecka 6+ och mycket kan hända men dom sa att det såg lovande ut.

Nu skall jag göra ett ul om 6 veckor igen om inget annat skulle hända!

• skatergirl81
    vilsensjäl skrev 2016-01-29 00:43:37 följande:

Har ett nytt ul om 2 veckor. Hoppas på att dem ser vår älskling där inne!

Haha ja i regel är det 14 dagar man ska bli igångsatt ..

Mitt svar när jag ringde till förlossningen när jag hade gått 30 dagar över tiden var - vi har viktigare förlossningar att ta hand om. jag är också sjukt rädd för allt som innebär förlossningar.

Jag tycker du ska säga redan på inskrivning att bara tanken på att föda ger dig panikkänslor och hålla fast vid det och vara stark så de inte kan övertala dig att föda. Då borde de inte kunna neka dig ks.

Var bebis extra stor då när du gick så långt över tiden?

Konstigt svar...det är ju som att säga att du är oviktig liksom!
  • vilsensjäl

Ja nu är det redan printat i sten då jag sist hade en extrem förlossning då dom tvinga mig att försöka förlösa vaginalt. . Vilket jag ej klarar ( har för trångt båcken). låg i 3 dygn sist i ren smärta, när det väl sprutade blod från mitt ansikte efter 3 dygnet pga att jag tryck min lustgas så hårt emot näsan så beslutade dem för att låta mig bli smittad.

Nu finns det inge mer ursäkter från deras sida kan jag lova!

Hoppas på en snabb och hyfsad smärtfri förlossning denna gång... om min bebis mår bra dvs här inne i magen... sådant jävla strul på alla dessa läkare i vårt södermanland...

Vart bor du ?

Har ni vart på ul. Vet ni om könet på ert underverk ?

Glad för er skull. Barn är det bästa man kan önska sig ?

• vilsensjäl

@cloetta1 varför trodde du att du hade missfall?

Är med om precis samma sak här :(

Första vul missfall enligt dem. Andra vul inga hjärtslag nu tredje vul druvbörd.

Och NU finns det tydligen en bebis i mig då alla mina prover visar på en normal graviditet men dem har ännu ej sätt bebis. .. man blir ej klok på detta.

Härligt att dem såg ett hjärtslag :) all lycka

• vilsensjäl

Skatergirl 81

Min första vägde 4630

Min andra vägde 3463 ????

• skatergirl81
    vilsensjäl skrev 2016-01-29 18:37:44 följande:

Ja nu är det redan printat i sten då jag sist hade en extrem förlossning då dom tvinga mig att försöka förlösa vaginalt. . Vilket jag ej klarar ( har för trångt båcken). låg i 3 dygn sist i ren smärta, när det väl sprutade blod från mitt ansikte efter 3 dygnet pga att jag tryck min lustgas så hårt emot näsan så beslutade dem för att låta mig bli smittad.

Nu finns det inge mer ursäkter från deras sida kan jag lova!

Hoppas på en snabb och hyfsad smärtfri förlossning denna gång... om min bebis mår bra dvs här inne i magen... sådant jävla strul på alla dessa läkare i vårt södermanland...

Vart bor du ?

Har ni vart på ul. Vet ni om könet på ert underverk ?

Glad för er skull. Barn är det bästa man kan önska sig ?

Åh fy låter hemskt!! Då känns ju planerat ks som ett bättre alternativ.

Vi bor i Östergötland, är bara i vecka sex så har inte ul förrän i mars när vi ska göra kub.

Ja vi försökte i nästan ett år så det är väldigt efterlängtat men är rädd att nåt ska gå fel.
  • MinManH

Hej!

Jag och min blivande man väntar vårat första barn! ?? BF 4 sep, så nu är jag i vecka 9 (8+4) ser fram emot detta något extremt!!!!! ????????

Hade lite konstig smärta i magen förra veckan och samtala med min bm och kom överens om att göra ett ultraljus. Ultraljudet är nu i nästan vecka (3 feb). Men visst är det ett vanlig ultraljud man gör då? Är ju vecka 10? eller är det ett VUL man gör så tidigt?

• vilsensjäl
    MinManH skrev 2016-01-29 20:24:38 följande:

Hej!

Jag och min blivande man väntar vårat första barn! ?? BF 4 sep, så nu är jag i vecka 9 (8+4) ser fram emot detta något extremt!!!!! ????????

Hade lite konstig smärta i magen förra veckan och samtala med min bm och kom överens om att göra ett ultraljus. Ultraljudet är nu i nästan vecka (3 feb). Men visst är det ett vanlig ultraljud man gör då? Är ju vecka 10? eller är det ett VUL man gör så tidigt?

Hej och grattis ! Jag har för mig att vanligt ul gör man i veckan 13-15 där om jag inte minns helt fel :/

Har du som molande mensvärk i magen?

Isåfall väldigt vanligt då livmodern växer och gror där inne :) lycka till.
Svar på tråden BF september 2016