• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • misslina
    sagoskog skrev 2016-01-23 10:10:00 följande:
    Grattis igen och välkommen misslina:)
    Tack snälla :)
  • sandiepie

Halle da! Varför har ingen berättat att man har typ mensvärk varje dag när man är gravid? Hahaha! Detta gör mig knäpp. Kommer på kvällarna när man ligger i soffan och slappar.. Starkaste symtomen jag har iallafall ;) går in i vecka 7 imorgon :D

• misslina
    Längtan efter nr 4 skrev 2016-01-23 13:24:14 följande:
    Va härligt.. Jadu ja har bf ca 2 sep o går in i v. 9 idag... Redan... :) jag mår fruktansvärt dåligt. Mår jätte illa o har foglossning från helvetet. Men ibte så konstigt ja födde barn i somras så kroppen har inre återhämtat sig ön... Men de får gå...

Hur mår du?
    Usch då! Må illa är inte roligt! Hoppas det vänder snart!

Jag mår bra än så länge. Med våra andra barn har illamåendet kickat igång kring vecka 7. Sååå....
  • sagoskog
    sandiepie skrev 2016-01-23 12:18:08 följande:

Ja, jag känner att jag kan väl få en "mjukstart" med en bebis istället för dubbelt upp ;) men samtidigt kan det vara bra att få två till att börja med, haha. Vi får se! Hur går allt för dig och hur mår du? :)

Förstår tanken. Tänkte samma själv, men nu i efterhand skulle jag välja tvillingar som första i alla lägen. De tar trots allt mycket tid första åren och det är skönt att göra det utan dåligt samvete gentemot ett storasyskon. Och så hinner man inte bli avskräckt av hur mycket jobb det är med bara EN :) men men, sånt kan man ju ändå inte välja. Så det är ju bara att ta vad man får :)

Jag mår bra och jag tror det går bra:) men som du skriver, mensvärk varje dag! Jag får det mest när jag anstränger mig. I övrigt är jag väldigt trött, hyfsat labil och verkar har fått en gratis bröstförstoring (ömmheten inkluderad). Men annars har jag inte mycket symptom. Hur mår du?

Jag funderat på att ringa mvc snart, men måste byta vårdcentral först. Om jag inte vill ha min bonussvärmor som bm :-0 vet inte hur lång tid sånt kan ta. Är i v. 6 nu.
  • sandiepie
    sagoskog skrev 2016-01-23 22:10:24 följande:

Förstår tanken. Tänkte samma själv, men nu i efterhand skulle jag välja tvillingar som första i alla lägen. De tar trots allt mycket tid första åren och det är skönt att göra det utan dåligt samvete gentemot ett storasyskon. Och så hinner man inte bli avskräckt av hur mycket jobb det är med bara EN :) men men, sånt kan man ju ändå inte välja. Så det är ju bara att ta vad man får :)

Jag mår bra och jag tror det går bra:) men som du skriver, mensvärk varje dag! Jag får det mest när jag anstränger mig. I övrigt är jag väldigt trött, hyfsat labil och verkar har fått en gratis bröstförstoring (ömmheten inkluderad). Men annars har jag inte mycket symptom. Hur mår du?

Jag funderat på att ringa mvc snart, men måste byta vårdcentral först. Om jag inte vill ha min bonussvärmor som bm :-0 vet inte hur lång tid sånt kan ta. Är i v. 6 nu.

Så som du beskriver det, då kan jag förstå att tvillingar är kanske bästa starten ändå ;) haha. Vi får se om de blir ett tidigt vul/ul :)

Det låter som mig. Skonsamt och nästan oförskämt. Brösten är värst under natten när jag ska vända mig osv, minsta lilla rörelse så ojjjar jag mig. Har dock liten byst i mig själv, men som du säger: gratis bröstförstoring! ;D

Jag har varit listad på Capio VC Klippan, men ville inte alls gå dit när det gällde bm eller mvc, då jag har haft dålig erfarenhet av bm där gällande preventinmedel osv. Så jag struntade helt enkelt i att ringa dom och ringde kommunens Vårdcentral och bokade hälsosamtal där, blir då automatiskt listad där, iallafall för mödravård :) så de är bara att ringa en annan mottagning!
  • sandiepie
    sandiepie skrev 2016-01-23 22:45:01 följande:

Så som du beskriver det, då kan jag förstå att tvillingar är kanske bästa starten ändå ;) haha. Vi får se om de blir ett tidigt vul/ul :)

Det låter som mig. Skonsamt och nästan oförskämt. Brösten är värst under natten när jag ska vända mig osv, minsta lilla rörelse så ojjjar jag mig. Har dock liten byst i mig själv, men som du säger: gratis bröstförstoring! ;D

Jag har varit listad på Capio VC Klippan, men ville inte alls gå dit när det gällde bm eller mvc, då jag har haft dålig erfarenhet av bm där gällande preventinmedel osv. Så jag struntade helt enkelt i att ringa dom och ringde kommunens Vårdcentral och bokade hälsosamtal där, blir då automatiskt listad där, iallafall för mödravård :) så de är bara att ringa en annan mottagning!

Capio citykliniken* som de så fint heter..
  • Längtan efter nr 4
    sandiepie skrev 2016-01-23 21:51:33 följande:

Halle da! Varför har ingen berättat att man har typ mensvärk varje dag när man är gravid? Hahaha! Detta gör mig knäpp. Kommer på kvällarna när man ligger i soffan och slappar.. Starkaste symtomen jag har iallafall ;) går in i vecka 7 imorgon :D

Dock är de ibte alla som känner den växtvärken.. Ja gjorde inte de med första men med resten sjukt jobbigt... Hoppas de släpper lite sbart för dig. :)
  • Durex

Hoppar in här :) ganska nyplussad med andra barnet, bf 25 september! Är inte superaktiv på familjeliv. Finns det någon fb-grupp?

• EmelieB91

Hej hej! Plussade idag och är beräknad till 27/9. Plussade i december på första försöket men fick sedan missfall i v.6. Är nu alltså gravid igen 3 veckor senare. Oron är en ständig följeslagare för tillfället, speciellt då de rekommenderar att vänta en mens med försöken.

Har en son född -14 och hoppas verkligen att det är vår tur nu att få ett syskon.

Svar på tråden BF september 2016