• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • albedo
    vilsensjäl skrev 2016-01-30 19:56:21 följande:

Det är så sant som hon säger under mina tre graviditeter har jag också haft molande (extrem) mensvärk och det är så jag har märkt varje gång att jag har vart gravid :) finns något positivt med den smärtan i allafall :) är det ert första barn ?

Ja det är första barnet och första gången jag är gravid. =) Tog ett bad igår så nu oroar jag mig lite igen men när jag ringde BM för inskrivning frågade jag om bad och värmekudde och hon sa att det inte var något problem. Men ändå... Nåja, nytt vul på fredag och då skalläven min man vara med, det ser jag fram emot. =)

Håller tummarna för att det går bra för dig på ditt nästa vul!
  • Stokke
    vanjastina skrev 2016-01-30 22:45:23 följande:

Alltså när brukar man börja må illa? Är i v 6 men känner inget direkt ännu mer än att jag är extra hungrig samt har en svullen mage.. Skitnojig för missfall då jag var superillamående hela min förra graviditet men inte nu... :/ :/

Vet du, jag mår inte speciellt illa. Lite extra hungrig, men inte så det märks och inget ont i brösten. Lite värk i magen ibland. Var på tidigt vul i onsdags och allt såg bra ut enligt läkaren. Alla graviditeter är olika, njut av att du slipper illamåendet.
  • vilsensjäl
    albedo skrev 2016-01-31 11:33:18 följande:

Ja det är första barnet och första gången jag är gravid. =) Tog ett bad igår så nu oroar jag mig lite igen men när jag ringde BM för inskrivning frågade jag om bad och värmekudde och hon sa att det inte var något problem. Men ändå... Nåja, nytt vul på fredag och då skalläven min man vara med, det ser jag fram emot. =)

Håller tummarna för att det går bra för dig på ditt nästa vul!

Ja vad skönt att du ska på vul på fredag och vad härligt att mannen din ska med :)

Vad spännande med ett första barn, det är en fantastisk känsla kan jag lova :)

Lycka till och skriv gärna här när du vart på vul så vi alla vet hur det gick :) håller tummarna för er
  • vanjastina
    Stokke skrev 2016-01-31 18:01:29 följande:
    Vet du, jag mår inte speciellt illa. Lite extra hungrig, men inte så det märks och inget ont i brösten. Lite värk i magen ibland. Var på tidigt vul i onsdags och allt såg bra ut enligt läkaren. Alla graviditeter är olika, njut av att du slipper illamåendet.
    Jo du har helt rätt :) Det lustiga är att illamåendet har smugit sig på idag, ödets ironi känner jag! ;)
  • misslina

Illamåendet har börja smyga sig på här också! Och känner mig orolig! Mådde grymt illa med min andra graviditet! Hela grav, kräktes så illa att jag fick åka in på dropp emellanåt.
    Skulle vara så skönt att slippa eller i alla fall inte ha lika länge.... Och inte lika illa.
    Jag hoppas att man kanske är lite äldre och att hormonerna har minskat haha! Önsketänkande!

• vanjastina
    misslina skrev 2016-02-01 06:49:58 följande:

Illamåendet har börja smyga sig på här också! Och känner mig orolig! Mådde grymt illa med min andra graviditet! Hela grav, kräktes så illa att jag fick åka in på dropp emellanåt.
    Skulle vara så skönt att slippa eller i alla fall inte ha lika länge.... Och inte lika illa.
    Jag hoppas att man kanske är lite äldre och att hormonerna har minskat haha! Önsketänkande!

Var samma för mig, kräktes hela tiden och gick ner i vikt ända fram till i v 20. Men nu är jag nojig för att jag ännu inte mår så illa utan bara litegrann (är i 5+5). Hoppas inte att man ska bli SÅ dålig igen men samtidigt är jag rädd att något ska vara fel denna gång om det inte känns så igen..
  • vilsensjäl
    vanjastina skrev 2016-02-01 06:52:45 följande:

Var samma för mig, kräktes hela tiden och gick ner i vikt ända fram till i v 20. Men nu är jag nojig för att jag ännu inte mår så illa utan bara litegrann (är i 5+5). Hoppas inte att man ska bli SÅ dålig igen men samtidigt är jag rädd att något ska vara fel denna gång om det inte känns så igen..

Graviditetsillamående är det värsta som finns men tänk också positivt för så länge man har det brukar läkarna säga att det är kanon om man har illamående,då visar kroppen att allt är som det ska :) lycka till
  • vilsensjäl

Idag 11:08 förlöstes min lilla ängel på toaletten i min hand.

Jag förlorade mitt älskade barn.

Mamma hade gjort allt för dig som jag redan gör för dina tre syskon ?

Kan inte beskriva mina känslor just nu förutom, frustration, hat och ilska.

Ett missfall var inte direkt det jag behövde just nu :(

Mamma kommer alltid alltid alltid att tänka på dig

• LaOtona
    vilsensjäl skrev 2016-02-01 17:21:14 följande:

Idag 11:08 förlöstes min lilla ängel på toaletten i min hand.

Jag förlorade mitt älskade barn.

Mamma hade gjort allt för dig som jag redan gör för dina tre syskon ?

Kan inte beskriva mina känslor just nu förutom, frustration, hat och ilska.

Ett missfall var inte direkt det jag behövde just nu :(

Mamma kommer alltid alltid alltid att tänka på dig

Åh vad jag lider med dig! Stor kram till dig.
  • vilsensjäl
    LaOtona skrev 2016-02-01 19:40:00 följande:

Åh vad jag lider med dig! Stor kram till dig.

Tack så hjärtligt
Svar på tråden BF september 2016