Inlägg från: vilsensjäl |Visa alla inlägg
  • vilsensjäl

BF september 2016

Hej!

Jag heter mimmi är 27 år gammal och väntar mitt 3dje barn. Har även ett bonusbarn :) 6 och 3 och 1 år är dem ???? och så har vi lilla pyret i magen ????

Är om jag räknat rätt i V7 6+5 snart v8. Vi beräknas i september 2016. Då blir det kejsarsnitt för tredje gången för mig :)

Hur känner du kring förlossning m.m ?

Mycket tankar kanske oro?

MVH mimmi

• vilsensjäl

@skatergirl81

Nu är jag så förvirrad!

Var på ett ul då sa dem att dem ej kunde se barnets hjärta. Andra ul sa dem att jag hade druvbörd ????

Ställer mig in på att jag ej har en bebis i magen. Mitt hjärta gick i tusen bitar !

Nu ringer överläkaren och säger att den läkaren jag hade sist har givit mig fel antydan kring barnet i magen. Enligt alla mina prover så har jag en normal graviditet i magen. Vet ej alls vad jag skall tro .

Förstår att du är rädd om orolig men det kommer säker att gå jätte bra för dig!

Jag får kejsarsnitt pga att mina förlossningar har vart katastrof förlossningar.

Med första barnet höll både jag och min son på att fara över till alla sidan???? gick 33 dagar över bf.

Andra barnet gick jag över 18 dagar bf och snitt fast denna gång klarade vi oss lindrigt undan ????????

Kommer denna gång ha något som kallas för Aurora kontakt då jag mår skit och är rädd för förlossningar så fruktansvärt.

Men man får glädjas över att man får världens vackraste gåva utav all sveda och värk????

Lycka till, det kommer säkert att gå super bra för er och grattis till er för er underverk ????

skatergirl81 ????
  • vilsensjäl

Har ett nytt ul om 2 veckor. Hoppas på att dem ser vår älskling där inne!

Haha ja i regel är det 14 dagar man ska bli igångsatt ..

Mitt svar när jag ringde till förlossningen när jag hade gått 30 dagar över tiden var - vi har viktigare förlossningar att ta hand om. jag är också sjukt rädd för allt som innebär förlossningar.

• vilsensjäl

Ja nu är det redan printat i sten då jag sist hade en extrem förlossning då dom tvinga mig att försöka förlösa vaginalt. . Vilket jag ej klarar ( har för trångt båcken). låg i 3 dygn sist i ren smärta, när det väl sprutade blod från mitt ansikte efter 3 dygnet pga att jag tryck min lustgas så hårt emot näsan så beslutade dem för att låta mig bli smittad.

Nu finns det inge mer ursäkter från deras sida kan jag lova!

Hoppas på en snabb och hyfsad smärtfri förlossning denna gång... om min bebis mår bra dvs här inne i magen... sådant jävla strul på alla dessa läkare i vårt södermanland...

Vart bor du ?

Har ni vart på ul. Vet ni om könet på ert underverk ?

Glad för er skull. Barn är det bästa man kan önska sig ?

• vilsensjäl

@cloetta1 varför trodde du att du hade missfall?

Är med om precis samma sak här :(

Första vul missfall enligt dem. Andra vul inga hjärtslag nu tredje vul druvbörd.

Och NU finns det tydligen en bebis i mig då alla mina prover visar på en normal graviditet men dem har ännu ej sätt bebis. .. man blir ej klok på detta.

Härligt att dem såg ett hjärtslag :) all lycka

• vilsensjäl

Skatergirl 81

Min första vägde 4630

Min andra vägde 3463 ????

• vilsensjäl
    MinManH skrev 2016-01-29 20:24:38 följande:

Hej!

Jag och min blivande man väntar vårat första barn! ?? BF 4 sep, så nu är jag i vecka 9 (8+4) ser fram emot detta något extremt!!!!! ????????

Hade lite konstig smärta i magen förra veckan och samtala med min bm och kom överens om att göra ett ultraljus. Ultraljudet är nu i nästan vecka (3 feb). Men visst är det ett vanlig ultraljud man gör då? Är ju vecka 10? eller är det ett VUL man gör så tidigt?

Hej och grattis ! Jag har för mig att vanligt ul gör man i veckan 13-15 där om jag inte minns helt fel :/

Har du som molande mensvärk i magen?

Isåfall väldigt vanligt då livmodern växer och gror där inne :) lycka till.
  • vilsensjäl
    skatergirl81 skrev 2016-01-29 19:36:36 följande:

Åh fy låter hemskt!! Då känns ju planerat ks som ett bättre alternativ.

Vi bor i Östergötland, är bara i vecka sex så har inte ul förrän i mars när vi ska göra kub.

Ja vi försökte i nästan ett år så det är väldigt efterlängtat men är rädd att nåt ska gå fel.

Förstår att du är rädd och orolig. Och jag lovar dig det är så normalt.. fast självklart jobbigt. Detta är mitt tredje och jag är lika otolig varje gång :) Inte så konstigt kanske med tanke på hur fantastiskt vår kvinnokropp är som börjar vara orolig redan då vi får reda på att vi väntar barn till och med dem är vuxna och lika gamla och gråhåriga som oss :) spännande detta är att se och läsa allas historier och vägar i dess graviditeter ;)

Tycker det känns jätte skönt att kunna ventilera mig här och få känna att det inte bara är jag som är orolig, förvirrad och allmänt överlycklig över vad som komma skall :)
  • vilsensjäl
    skatergirl81 skrev 2016-01-29 23:04:25 följande:

Men du är ju typ veteran så du vet ju vad som komma skall för mig är allt så nytt och okänt territorium.

Känner mig lite lugnare nu än förra veckan i alla fall, man får ta en vecka i taget bara. Jag längtar till lite längre fram i graviditeten när man kan berätta för alla och börja köpa grejer till bebisen, det ska bli så kul. En av mina bästa vänner ska ha bebis nu i april så ska bli kul när vi kan berätta för henne. Vi hinner ju vara lite föräldralediga ihop också!

Jag har typ varit rädd för att föda nästan ett år innan vi började försöka. Har sett filmer på förlossningar som gått illa. Vet att det går bra för de flesta men är rädd att bebisen ska fastna och få syrebrist och sånt. Och är rädd för känslan att inte ha kontroll. Men får väl prata med bm om det där och se vad hon säger. Jag är en orolig själ helt enkelt.

Men herregud det är nu typ du skall börja njuta av fin graviditet ???? ( men jag förstår din oro ). Vi har alla vart i samma båt :)

Men åh vad kul att vara gravid med sin bästa kompis, då kan ni slö slappa och snusa bebis tillsammans ju.. Hade vart en dröm för mig att ha så. . Jag har alla barnen som håller mig sällskap hela dagarna istället då tid och tillfälle för mamma att träffa någon vän inte är så ofta ;) haha. Skämt och sido.
  • vilsensjäl
    cloetta1 skrev 2016-01-30 06:53:18 följande:

Jag fick ett missfall i november och hela historien upprepade sig på exakt samma sätt. Bruna flytningar varvat med blod och klumpar.

Dom trodde att det kanske kunde vara en tvilling som strukit med och kommit ut denna gången. Dock är jag i vecka 6 + och det var då missfallet hände förra gången så än är jag inte helt lugn!

Åh gud, jag förstår din oro.

Ingen kul det där. Hur fick du styrka att börja försöka igen? Jag beundrar dig! Är det ert första barn?

Jag har samma sak, under fem veckor nu har jag haft bruna blödningar, vinrött blod med klumpar, sen brunt, uppehåll , sen bruna blödningar etc....

Jag börjar bli dum i huvudet pga dessa blödningar. . Samtidigt som jag ändå känner symtomen på graviditet.
  • vilsensjäl
    skatergirl81 skrev 2016-01-30 16:50:32 följande:

Förstår att det är svårt när man redan har barn, det tar väl upp mycket tid.

Jag var och tränade på gymmet idag...känner mig väldigt lätt anfådd och värsta hjärtklappning. Försöker träna lite lätt bara.

Vad har läkarna sagt, skulle du få göra nytt ul snart?

Skönt att träna! Duktig du är som håller igång.

Jag får inte träna tyvärr. Då jag har en ätstörning och överträningsmani. :( börjar bli bättre nu men jobbigt att känna sig så bunden hemma. Mina barn har alltid vart med mig på gymmet eller på lång promenader. Men a..

Ta det lugnt om du känner hjärtklappning. Inte att leka med då.

Tog ett nytt blodprov igår, ska ta ett nytt på tisdag för att kolla att mitt graviditetsvärde ligger på 2000 fortfarande. Sjunker mitt värde drastiskt så är det missfall på gång eller stiger det i skyarna så är det druvbörd.. Sedan är det ett nytt vul den 11 februari. Livrädd är jag!
  • vilsensjäl
    albedo skrev 2016-01-30 19:25:04 följande:

Är så glad och lättad!

Jag hade bestämt mig för att allt var lugnt och skulle inte oroa mig så mycket. Då började det göra ont i höger sida betydligt mer än vänster och oro för utomkveds började gnaga. Igår stod jag inte ut längre och kontaktade BM. Hon rekommenderade mig att åka in till gynakuten men varnade för lång väntetid.

Blev inskriven och ssk som gjorde triage sa att hon förstod mig och hånade eller kritiserade inte att jag åkte till akuten pga oro. Det var jätteskönt, blev hånad när jag åkte till akuten med en hand som borde sytts något stygn i men de hade inte tid...

Kom snabbt till provtagning och sedan började en lång väntan. Det var jag dock beredd på och hade med mig ljudbok. Efter ca 5-6 timmar fick jag träffa läkare och förklara mitt problem. Även hon var förstående och kände mig mycket väl bemött.

Gjorde ett vul och jag har en bebis, i livmodern, med ett pickande hjärta. Hon uppskattade att jag går in i vecka 8 idag. =D Det var så otroligt skönt att få veta, det är en bebis där och allt ser bra ut! Fick till och med en ul-bild att ta med hem. Det var så värt mågra timmars väntan, nu känns det mycket lättare att hantera allt och jag vet att kag inte inbillar mig. Är mycket tacksam över det bemötande jag fick på Gynakuten på Sahlgrenska!

Åh vad glad jag blir av att läsa detta. Vilken fantastisk nyhet att ännu en kvinna får chansen att bli mamma till något så underbart som ett barn. All lycka till dig/er. Försök nu att släppa oron ;)
  • vilsensjäl
    albedo skrev 2016-01-30 19:45:02 följande:

Tack så mycket! Nu är det lugnt fram till KUB. ;) Glömde ju berätta det som jag nästan tyckte var bäst; Läkaren förklarade att äggstocken nu är en hormonfabrik och det är inte konstigt att det molar och värker just nu. När moderkakan tar över mer så skall äggstocken göra mindre ont. Har inte läst om det tidigare och var mycket glad över att faktiskt få en förklaring till varför kroppen reagerar som den gör. =)

Det är så sant som hon säger under mina tre graviditeter har jag också haft molande (extrem) mensvärk och det är så jag har märkt varje gång att jag har vart gravid :) finns något positivt med den smärtan i allafall :) är det ert första barn ?
  • vilsensjäl
    cloetta1 skrev 2016-01-30 21:03:20 följande:

Det hjälpte oerhört mycket att mina 2 närmsta vänner stöttade. Den ena jobbar på KK och den andra fick missfall för några år sedan men har 2 superfriska och fina pojkar idag !

Vi har varit väldigt öppna med mitt missfall när vänner och familj har frågat när vi planerar att skaffa barn och även det har hjälpt mycket.

Fler än man tror i sin närhet har upplevt missfall och jag tycker att det är synd att man inte pratar mer om det än vad man gör.

Jag håller alla tummar jag kan för att det skall gå vägen för oss båda trots allt som kommer ut !

Jag ska ta lärdom av dig om det nu är så att jag har ett missfall pågått eller druvbörd eller vad det nu är som händer i mig . Att lära mig att tala om mina känslor m.m. känner mig bara så förbaskat misslyckad om jag nu skulle ha ett missfall på gång!

Känner som att jag har gjort något fel då min bebis ej kan leva i min mage isåfall :(

Jag håller också tummar och tår för att det skall gå vägen för oss båda. Så vi kan släppa denna oro.

Är det fel av mig att fråga dig om din Facebook? Känns bra att ha någon att prata med detta om någon som vet vad jag går igenom. Kanske verkar konstigt. Men skulle gärna vilja följa din resa i detta också. Men denna sida är lite svårt ibland att föra vissa känslor och meningar i.

Hade bra
  • vilsensjäl
    Tyralisa skrev 2016-01-30 23:06:25 följande:

Hej! Är gravid i vecka 6 (5+3) med andra barnet. Har en dotter på 4,5 år. Efter 3 års kämpande och ett missfall..så hoppas vi på en mkt efterlängtad bebis! ????

Hej! Åh grattis till er. Vilken känsla att få uppleva en graviditet efter så lång tids väntan. All lycka till er :)
  • vilsensjäl
    albedo skrev 2016-01-31 11:33:18 följande:

Ja det är första barnet och första gången jag är gravid. =) Tog ett bad igår så nu oroar jag mig lite igen men när jag ringde BM för inskrivning frågade jag om bad och värmekudde och hon sa att det inte var något problem. Men ändå... Nåja, nytt vul på fredag och då skalläven min man vara med, det ser jag fram emot. =)

Håller tummarna för att det går bra för dig på ditt nästa vul!

Ja vad skönt att du ska på vul på fredag och vad härligt att mannen din ska med :)

Vad spännande med ett första barn, det är en fantastisk känsla kan jag lova :)

Lycka till och skriv gärna här när du vart på vul så vi alla vet hur det gick :) håller tummarna för er
  • vilsensjäl
    vanjastina skrev 2016-02-01 06:52:45 följande:

Var samma för mig, kräktes hela tiden och gick ner i vikt ända fram till i v 20. Men nu är jag nojig för att jag ännu inte mår så illa utan bara litegrann (är i 5+5). Hoppas inte att man ska bli SÅ dålig igen men samtidigt är jag rädd att något ska vara fel denna gång om det inte känns så igen..

Graviditetsillamående är det värsta som finns men tänk också positivt för så länge man har det brukar läkarna säga att det är kanon om man har illamående,då visar kroppen att allt är som det ska :) lycka till
  • vilsensjäl

Idag 11:08 förlöstes min lilla ängel på toaletten i min hand.

Jag förlorade mitt älskade barn.

Mamma hade gjort allt för dig som jag redan gör för dina tre syskon ?

Kan inte beskriva mina känslor just nu förutom, frustration, hat och ilska.

Ett missfall var inte direkt det jag behövde just nu :(

Mamma kommer alltid alltid alltid att tänka på dig

• vilsensjäl
    LaOtona skrev 2016-02-01 19:40:00 följande:

Åh vad jag lider med dig! Stor kram till dig.

Tack så hjärtligt
  • vilsensjäl
    vanjastina skrev 2016-02-03 15:12:40 följande:

Ser tyvärr inte ut som att det blir ngn septemberbebis för min del. Har haft bruna flytningar sedan i förmiddags och nu har det övergått till mer rött. Inväntar bara större blödning nu. Är i 6+0 idag. Blir så jävla ledsen, men kände typ på mig att det skulle gå åt helvete, vet inte varför :( Hade bruna flytningar med första barnet men det gick aldrig över i rött så därför är jag rätt säker på att detta är ett missfall :(

Beklagar !! :( vet hur det känns och det är förjävligt :(
Svar på tråden BF september 2016