• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • Fruerikson

Hej! Jag hoppar in i denna tråden då jag med största sannolikhet kommer bli flyttad från 31/8 till i början av september ??

Vem styr med FB? ??

• Natten16

Hej. Vi väntar vårat första barn 8/9 är mest nojjig nu i början, och mår väldigt illa.. Hoppas det går över snart..

• misslina

Usch och fy och blä vad dåligt jag mår!
    Hur ska man orka? Hur orkade jag förra gången? Då mådde jag dåligt exakt hela grav.
    Kommer inte palla det denna gång ( inte för att jag har nåt val)
    Trodde jag skulle klara mig denna gång, för det började senare... Men tji fick jag!

• Maddesthlm
    ma_alin skrev 2016-02-08 06:51:11 följande:

Hoppar in i gruppen jag å! Går idag in i vecka 10, bf 11/9. Första barnet, bor i Sthlm. Mår rätt dåligt mestadels av tiden, fått Lergigan comp utskrivet som ger viss effekt.

Nån mer från Sthlm som är med i gruppen?

Jag bor i Stockholm, är i vecka 10+3 nu :)

Är även med i gruppen på fb
  • skatergirl81
    misslina skrev 2016-02-11 11:36:24 följande:

Usch och fy och blä vad dåligt jag mår!

Hur ska man orka? Hur orkade jag förra gången? Då mådde jag dåligt exakt hela grav.

Kommer inte palla det denna gång ( inte för att jag har nåt val)

Trodde jag skulle klara mig denna gång, för det började senare... Men tji fick jag!

Jag med...det värsta är att inte veta om eller när det blir bättre!
  • skatergirl81

Misslina har du provat något mot illamåendet? Jag har testat postafen men tycker inte att det hjälper

• misslina
    skatergirl81 skrev 2016-02-11 16:52:11 följande:
    Jag med...det värsta är att inte veta om eller när det blir bättre!
    Nä precis!

Visste man att det tog slut om 7 veckor... Ja men då hade man ett mål i all fall!
    Men jag kan få gå så här till bf om jag har otur som sist :(

Har inte provat något än... Ska till bm då och tänkte prata med henne om det, postafen testade jag sist funkade tyvärr inte,

Hur mår du?
  • skatergirl81
    misslina skrev 2016-02-11 17:18:53 följande:

Nä precis!

Visste man att det tog slut om 7 veckor... Ja men då hade man ett mål i all fall!

Men jag kan få gå så här till bf om jag har otur som sist :(

Har inte provat något än... Ska till bm då och tänkte prata med henne om det, postafen testade jag sist funkade tyvärr inte,

Hur mår du?

Det är så sjukt...Min gravidapp sa i fredags att nu tar moderkakan över mer och mer och det kan göra att man mår bättre eftersom hormonpåverkan inte är lika stor. I fredagskväll började jag må bättre och igår och idag har jag mått jättebra bara jag äter regelbundet. Inget mer illamående, känner mig som en ny människa!

Hoppas det vänder för dig med!

Köpte bebiskläder till min kompis som ska ha i april. Är så sugen på att handla till mitt lilla frö men ska vänta till efter kub., men sen kan man väl köpa lite kläder??....längtar så! Hur gör du?
Svar på tråden BF september 2016