• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • misslina
    danosani skrev 2016-02-15 12:07:58 följande:

I början är det vanligt att det dröjer mellan besöken, innan man börjar mäta magen, lyssna på hjärtat osv. 

Däremot låter 20+3 för sent för RUL... Mellan 17-20 brukar det ju vara, för att få så bra mått och undersökning som möjligt, därefter börjar bebisarna växa mer individuellt. 

Hmmm då ska jag ringa bm i morgon och fråga om vi kan tidigarelägga ul.
  • skatergirl81
    misslina skrev 2016-02-14 21:57:22 följande:

Nipt test är ett blodprov och sen tar kliniken också ett ul.

Det är ger ett säkrare resultat än kub test.

Men det kostar mer!

Ok men det görs ju på kub med...är det en annan typ av blodprov då?
  • varmlanning

Jag väntar också septemberbebis(skräll när typ alla i min släkt inklusive jag är födda då hihi). Är i v 8+1. Jag har aldrig väntat barn tidigare och jag kan inte känna något mer än oro. Fick hem en "vänta barn" bok från BM och där stod att 15 procent av alla påbörjade graviditeter slutar i missfall. Är det någon mer än jag som bara är allmänt orolig varje dag istället för att känna något positivt?

• Emmaelinj

Hej september-föräldrar! ???? jag är beräknad till den 25 september, var på ul idag och såg en liten filur med tickande hjärta, så sjukt häftigt! Vill gärna ansluta mig till denna tråd och följa samt dela med er! ????

25 september
  • Zelyka

Hej hopp. Har också bf i september, som de ser ut nu 6e :) jobbigt att Måsta va så hemlig, så tänkte att ha hoppar in här så man kan surra av sig. Tror dock många redan misstänkt då ja redan är så stor :)

• sagoskog
    varmlanning skrev 2016-02-15 19:05:49 följande:

Jag väntar också septemberbebis(skräll när typ alla i min släkt inklusive jag är födda då hihi). Är i v 8+1. Jag har aldrig väntat barn tidigare och jag kan inte känna något mer än oro. Fick hem en "vänta barn" bok från BM och där stod att 15 procent av alla påbörjade graviditeter slutar i missfall. Är det någon mer än jag som bara är allmänt orolig varje dag istället för att känna något positivt?

Hej! Är du också från värmland (appropå dit användarnamn)? Tyvärr har vi ju väldigt svårt häromkring att stilla oron, då vi inte har tillgång till privata kliniker där vi kan köpa oss tidiga vul/ul. Jag är dock ganska lugn ändå. Tänk på att det är fler graviditeter som går som de ska än tvärtom. Och om något går snett så märker man det oftast ganska snabbt (undantag ma, men det är ju inte så vanligt ändå).
  • varmlanning
    sagoskog skrev 2016-02-16 13:50:19 följande:

Hej! Är du också från värmland (appropå dit användarnamn)? Tyvärr har vi ju väldigt svårt häromkring att stilla oron, då vi inte har tillgång till privata kliniker där vi kan köpa oss tidiga vul/ul. Jag är dock ganska lugn ändå. Tänk på att det är fler graviditeter som går som de ska än tvärtom. Och om något går snett så märker man det oftast ganska snabbt (undantag ma, men det är ju inte så vanligt ändå).

Jag bor i värmland men är väl egentligen inte en äkta värmlänning utan snarare inflyttad. Men tillsammans med en äkta x) Jo jag inser ju att de flesta graviditeter går bra.. men det är nog just det att jag aldrig insett att det är så många som går illa. Just nu känns det bara som att man vill komma till v 13 för att på något sätt bli lite säkrare. MA står för missed abortion va? Är det när man inte blöder om fostret dör?
  • skatergirl81
    varmlanning skrev 2016-02-16 19:10:39 följande:

Jag bor i värmland men är väl egentligen inte en äkta värmlänning utan snarare inflyttad. Men tillsammans med en äkta x) Jo jag inser ju att de flesta graviditeter går bra.. men det är nog just det att jag aldrig insett att det är så många som går illa. Just nu känns det bara som att man vill komma till v 13 för att på något sätt bli lite säkrare. MA står för missed abortion va? Är det när man inte blöder om fostret dör?

Jag är också rädd för det, tog nästan ett år att bli gravid och nu när man äntligen lyckats skulle det kännas så hemskt om det inte gick vägen. Har ul om en månad, känns ju som en evighet!
Svar på tråden BF september 2016