Inlägg från: vanjastina |Visa alla inlägg
  • vanjastina

BF september 2016

Alltså när brukar man börja må illa? Är i v 6 men känner inget direkt ännu mer än att jag är extra hungrig samt har en svullen mage.. Skitnojig för missfall då jag var superillamående hela min förra graviditet men inte nu... :/ :/

• vanjastina
    Stokke skrev 2016-01-31 18:01:29 följande:
    Vet du, jag mår inte speciellt illa. Lite extra hungrig, men inte så det märks och inget ont i brösten. Lite värk i magen ibland. Var på tidigt vul i onsdags och allt såg bra ut enligt läkaren. Alla graviditeter är olika, njut av att du slipper illamåendet.
    Jo du har helt rätt :) Det lustiga är att illamåendet har smugit sig på idag, ödets ironi känner jag! ;)
  • vanjastina
    misslina skrev 2016-02-01 06:49:58 följande:

Illamåendet har börja smyga sig på här också! Och känner mig orolig! Mådde grymt illa med min andra graviditet! Hela grav, kräktes så illa att jag fick åka in på dropp emellanåt.
    Skulle vara så skönt att slippa eller i alla fall inte ha lika länge.... Och inte lika illa.
    Jag hoppas att man kanske är lite äldre och att hormonerna har minskat haha! Önsketänkande!

Var samma för mig, kräktes hela tiden och gick ner i vikt ända fram till i v 20. Men nu är jag nojig för att jag ännu inte mår så illa utan bara litegrann (är i 5+5). Hoppas inte att man ska bli SÅ dålig igen men samtidigt är jag rädd att något ska vara fel denna gång om det inte känns så igen..
  • vanjastina

Går in i v 7 idag (6+0). Fortfarande inte speciellt mycket symptom, lite illamående ibland men väldigt svagt samt ömma bröst. Känner mig fruktansvärt ogravid om jag jämför med förra graviditeten. Var tvungen att ta ett digitalt test igår då jag i princip känner mig som vanligt, hade dock bara hållt mig typ 1,5 timme så urinen var inte spec koncentrerad. Fick "gravid 2-3" så jo jag är visst gravid även fast det inte känns så :p. Dock ska man ju alltid ta i morgonurin om det ska visa rätt veckor, hade jag tagit det i morgonurin är jag rätt säker på att det skulle stått 3+ men köpte ett test på väg hem från jobbet och hade inte tålamod att vänta ;)

Hur mår ni andra som är i v 7??

• vanjastina

Ser tyvärr inte ut som att det blir ngn septemberbebis för min del. Har haft bruna flytningar sedan i förmiddags och nu har det övergått till mer rött. Inväntar bara större blödning nu. Är i 6+0 idag. Blir så jävla ledsen, men kände typ på mig att det skulle gå åt helvete, vet inte varför :( Hade bruna flytningar med första barnet men det gick aldrig över i rött så därför är jag rätt säker på att detta är ett missfall :(

• vanjastina

Tack för era svar och ert stöd tjejer. Kommer fortfarande brunt till och från, inte så skydd behövs utan det blir på pappret när jag torkar mig, livrädd :( Försökte få tag på gyn idag (skulle bli uppringd men blev det aldrig)., min förra graviditet när jag blödde ville de kolla att allt stod rätt till genom vul, ska ringa imorgon igen. Inget rött blod och inga klumpar, inte ont. Hoppas det ska sluta. Har gråtit av förtvivlan under kvällen, känns så hopplöst..

• vanjastina

Jag blöder fortfarande bara lite brunt så hade ändå hopp, så tog jag ett digitalt test som visade "Gravid 2-3" så det är nog verkligen kört :( Det är 28 dagar sedan min ägglossning så den borde visa 3+.

Vill bara gå och gräva ner mig nu faktiskt ;(

• vanjastina
    vanjastina skrev 2016-02-04 06:11:41 följande:

Jag blöder fortfarande bara lite brunt så hade ändå hopp, så tog jag ett digitalt test som visade "Gravid 2-3" så det är nog verkligen kört :( Det är 28 dagar sedan min ägglossning så den borde visa 3+.

Vill bara gå och gräva ner mig nu faktiskt ;(

.. är alltså i 6+1 så borde absolut ha visat 3+.
Svar på tråden BF september 2016