Inlägg från: ettena23 |Visa alla inlägg
  • ettena23

BF september 2016

Hej.

Jag går gärna med i denna tråd. 
    Jag plussade den 2 januari och har BF 9 september. Det är mitt andra barn som jag väntar. Jag är 33 år och min man är 36 år. Vi har idag en son på drygt 1,5 år.

Måste säga att det är så skönt att det är andra gången, för jag har inte alla dessa frågor eller ångest som jag hade med första då allt var så nytt och konstigt. Nu kan jag bara slappna av och hoppas på det bästa.
  • ettena23
    Stemia skrev 2016-01-04 09:03:40 följande:

Kanske dumma fråågor men eftersom det är första barnet så...

När ska man ringa bm för att boka tid?

Är det något man bör undvika mer än det självklara alkohol,tobak och koffein?

Ser att ni skriver vars ni är ifrån så hakar på det, liten stad i Västernorrland bo vi i :)

Du kan ringa nu om du vill och registrera dig så kan de boka in lite tider till dig. Skönt att ha det gjort tycker jag personligen.

Kolla på livsmedelsverket.se för att se vad du kan äta och inte. 

Lycka till!
  • ettena23
    barn2011 skrev 2016-01-03 19:44:31 följande:

Hej!
    Hoppar in här! Fick äntligen + på nyårsafton efter tre års försök, IVF sedan augusti 2014. Första gången nånsin jag är gravid och har haft blödningar de senaste dagarna så jag är väldigt orolig :-/

Hoppas det går bra för alla!

Vad roligt för er att det äntligen har gått!

Jag hoppas att allt går vägen och att det vara är lite blödningar som man kan ha i början.

Lycka till!
  • ettena23

Förlåt för spam, men jag såg just att det var för första barnet. Är det ändå ok att jag är med då det är andra för mig?

• ettena23
    barn2011 skrev 2016-01-04 11:24:13 följande:
    Tack! Känns kanske extra fantastiskt och overkligt när man försökt på så länge!

Har en del symtom och blödningarna har avtagit så det är bara hålla tummen!

Jag ringde barnmorskan idag, fick tid först 25/1...
    Jag kommer ringa snart och kommer nog inte komma dit förrän v 12-13 kan jag tänka mig. Behöver inte någon info om vad jag inte ska äta, så det blir på inskrivningen först. Känns som en evighet men men...
  • ettena23

Jag skulle rekommendera att prata med någon som vet mer om hur det ligger till med snus. Som BM, läkare, eller liknande för att gå rätt fakta. Att söka på nätet brukar inte ge så sanna svar tyvärr.

• ettena23
    grodan999 skrev 2016-01-05 08:20:03 följande:

..om ett syskon. Förra gången berättade vi för vår släkt i vecka 5 ungefär och de har varit ett ovärderligt stöd vid missfallet, även min chef som jag fick lov att berätta för pga sjukskrivning. så vi kommer berätta rätt tidigt denna gång också.. hur gör ni? :)**

(Försvann text innan)

Jag kommer berätta för min familj i helgen, mest för att jag vill ha ett stöd om jag får missfall. Annars hade jag nog väntat. Men jag vill kunna komma till min mamma och min syster och då känns det bra om de redan vet att jag är gravid.
  • ettena23

Jag sitter och väntar på när illamåendet ska komma, usch. Kommer väl nästa vecka kan jag tänka mig. Hoppas att det inte bli värre än förra gången. Jag har inte så nära till toaletterna på jobbet...

Annars är jag trött och lite frusen. Så inte så mycket än så länge, men det är tidigt än. Bara vecka 5.

• ettena23

Jag fick bokat till hos BM och för KUB igår. Väljer att hoppa infomötet då det inte ger nåt för mig utan väntar till inskrivningen den 25 februari.
    KUB blir den 29:e. Får åka till Malmö då det inte finns i mitt län. Som tur var kunde jag få en tid kl 18, så då behöver jag bara sluta tidigare och vi kunde fixa barnvakt till vår son. Ser fram emot att få se det lilla fostren där inne . Om allt är ok, kan vi sen berätta för alla.

• ettena23
    skruttan1988 skrev 2016-01-08 11:39:36 följande:

Önskar er alla lycka till. Blöder ordentligt nu och proverna visa att hormonet gått ner. Ska ta nya nästa vecka men har insett att jag inte och hoppas nu när jag börjat blöda änu mer.

Stay strong and keep going < 3

Vad jag ledsen jag blir för er skull. Kram på dig!
Svar på tråden BF september 2016