• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • grodan999

Hej på er! Idag plussade jag äntligen! Är så otroligt lycklig. På bim-4. Tror Bf blir runt 17 sept. Detta är mitt andra barn, vi har försökt ett år nu. Fick missfall i oktober i v.7 som gav upp alla drömmar o ett sysken) så vi kommer berätta rätt tidigt denna gång också.. hur gör ni? :)

• grodan999

..om ett syskon. Förra gången berättade vi för vår släkt i vecka 5 ungefär och de har varit ett ovärderligt stöd vid missfallet, även min chef som jag fick lov att berätta för pga sjukskrivning. så vi kommer berätta rätt tidigt denna gång också.. hur gör ni? :)**

(Försvann text innan)

• skruttan1988

Föräldrar och syskon kommer vi berätta för. Stallet har jag berättat redan för i och med vi måste planera hur jag ska göra med hästen. Även någon vän. Får se hur jag gör med jobb.

• Nattisgris

Förutom min man så vet 2 av mina absolut närmsta vänner. Jag kommer vänta lite med att berätta. Familjen runt vecka 11 så vi ska ha lite kalas för mig och 2 andra i familjen som fyller kring samma datum :) kul supris!

Men ska på vul i slutet av januari för att verkligen se så det finns något levande där inne.

Berättade efter v 12 för många människor runt om kring mig förra gången. Fick mycket stöd efter missödet i v18 (ofosterlig graviditet )men tyvärr får jag höra om det ännu från människor som jag inte träffar så ofta. Många tror nu att jag har blivit förälder och är väldigt förvånade när de ser mig på jobbet (beräknad den 2 december)

Kommer berätta först när jag ser att det finns liv :)

• Nattisgris

Hur har eran kropp ändrats och vilka "signaler" visar den ?

Jag har :

Ömma bröst

Molvärk (liknade mensverk)

Lite stickande känsla i "musen" ;)

Blygläpparna är mycket mörkar (isch lila-aktigt)

Lite smått illamående på morgonen

törstig

Kissar oftare (kissar ofta som det är x) )

Lätt hunger ofta

Liite känsligare näsa (kommer bli värre )

Trött

Lite kaos-mage

Ibland väldigt varm men ibland väldigt frusen.

• Ejoma
    Nattisgris skrev 2016-01-05 10:47:27 följande:

Jag har :

Ömma bröst

törstig

Lätt hunger ofta

Trött

Lite kaos-mage

Jag har också Ömma bröst, Molvärk, törstig, lätt hungrig, trött och kaos-mage

Spelar ingen roll vad jag äter och dricker så måstr jah gå på toa :(
  • ausaaf
    grodan999 skrev 2016-01-05 08:20:03 följande:

..om ett syskon. Förra gången berättade vi för vår släkt i vecka 5 ungefär och de har varit ett ovärderligt stöd vid missfallet, även min chef som jag fick lov att berätta för pga sjukskrivning. så vi kommer berätta rätt tidigt denna gång också.. hur gör ni? :)**

(Försvann text innan)

Än så länge vet en kollega och min chef. Planering i mitt jobb görs väldigt långt i förväg så lättast att berätta tidigt. Har en kvinnlig chef som har egna barn så hon är ju medveten om att mycket kan hända än så länge.
    Vi ska berätta för våra föräldrar i dagarna. Vet inte riktigt hur dock. Känner på sätt och vis att jag skulle vilja berätta öga mot öga samtidigt som jag funderade på att bara skicka en bild på en kanelbulle. Blir så seriöst att ses bara för att berätta. Slutar nog med att jag ringer och berättar.
    Hur har/ska ni andra berätta?

• ausaaf
    Nattisgris skrev 2016-01-05 10:47:27 följande:

Jag har :

Ömma bröst

törstig

Lätt hunger ofta

Trött

Lite kaos-mage

Brösten är ömma och känns dubbelt så stora.
    Konstant hungrig
    Går på toa mycket oftare än vanligt
    Jättetrött på kvällarna. Somnat i soffan runt 20 flera dagar i rad nu.
  • Hansson88
    grodan999 skrev 2016-01-05 08:20:03 följande:

(Försvann text innan)

Jag fick också ett missfall i v7 i Oktober. Det var fruktansvärt.

Vi hade berättat för min mans sida, mamman, pappan och syskonen, även för ett par vänner till mig. Min svärmor var med mig på akutgyn när missfallet hållt på ett par timmar. Hon var det bästa stödet nånsin. Min älskade svärmor!

Jag vill inte berätta för familj denna gången. Jag har däremot talat om det för min bästa vän.

Jag vill så gärna säga det till min svärmor igen men hon blev så ledsen sist och jag vill inte oroa henne och göra henne ledsen igen.

Jag ska ringa till en privatklinik här i Växjö för att boka ett tidigt VUL. Tänker mig kring v8. Då ska man kunna höra ett hjärta om det tickar.

Hittar man ett hjärtljud så tidigt så sjunker risken för missfall avsevärt. Jag måste gradera mig, känner jag.

Den 1 Februari ska jag på inskrivning. Jag hoppade hälsosamtalet denna gången. Den 1Feb är jag i v8.

Kanske ska jag boka vul samma dag? Hm. Ja, kanske.
  • Fiakakan

Hej! Jag hoppar gärna in i den här tråden. Plussade morse på BIM + 1, tog ett test för fyra dagar sen och tyckte jag såg ett svagt streck men vågade inte tro att det var sant.

Funderar på hur jag ska berätta för sambon. Vårt första barn, det var oplanerat så jag hoppas att han blir lika glad som jag.

Så här med facit i hand så har jag mått lite illa, haft ömma bröst och molvärk men jag trodde det var pms.

Svar på tråden BF september 2016