• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • sodapopinski
    Nattisgris skrev 2016-01-07 22:20:33 följande:

någon mer än jag som typ har inställningen att "detta kommer inte gå vägen" ?

Vill ju så gärna tänka positivt men känner mig som väldens pessimist

Jag kämpar mycket med att inte tänka så men det är svårt! Tror jag ska göra ett tidigt ultraljud för att få lite mer svart på vitt så jag kanske fattar... vill inget hellre än att få lite gravidsymtom så jag vågar hoppas på att allt är ok!
  • Linda b1986

Tror det är naturligt att vara lite rädd, men låt inte rädslan ta över. Blir det missfall kommer du må skit och världen mörk, men idag, idag är du gravid. :) tycker det hjälper läsa om allt som sker med "embryot" och glädjas åt varje dag det utvecklas där inne. Kram på dig!
  • Moonlight83

Jag har med sjuk oro och mycket pga våra tidigare 4:a ma/mf. Ska till gyn på tisdag för att prata om att ta blodförtunnande men kommer be dem om vul där. För jag kan inte somna pga all oro jag känner,är ett vrak.Är så trött då jag inte för tillräckligt med sömn.

• pannkakan87
    Itsmes skrev 2016-01-07 22:04:02 följande:
    Sådan är min med, han vill inte veta något alls typ. För jag Vill berätta vad som sker med bebis och så. Han säger att det inte är någon bebis än. För det är så mycket risker.

Tror att eftersom vi känner det kan vi inte "förneka", men de kan för att det kanske tar för hårt att förlora den lilla.
    Exakt så var min kille i förra graviditeten som slutade i ma! Han ville absolut inte ta ut nåt i förskott. Den här graviditeten så har han också en bebisapp i telefonen och vi läser om nya veckor tillsammans. Han tror att det kommer gå vägen den här gången, jag är mer orolig än honom. Så annorlunda det kan vara! 
  • Chilichoklad
    pannkakan87 skrev 2016-01-08 07:07:52 följande:

Exakt så var min kille i förra graviditeten som slutade i ma! Han ville absolut inte ta ut nåt i förskott. Den här graviditeten så har han också en bebisapp i telefonen och vi läser om nya veckor tillsammans. Han tror att det kommer gå vägen den här gången, jag är mer orolig än honom. Så annorlunda det kan vara! 

Vad smart att han också har bebisapp, det ska jag tipsa min man om så han slipper fråga mig vilken vecka jag är i och vad som händer i magen just nu osv.
  • åttiosjuu

Jag tänker precis lika !!! Min graviditet var inte planerad men ju mer tiden går ju mer vänjer jag mig med tanken.. Men blir rädd för de och tänker därför precis som du, att det inte kommer bli något.. Väntar liksom bara på att något negativt med graviditeten ska komma.
  • skruttan1988

Önskar er alla lycka till. Blöder ordentligt nu och proverna visa att hormonet gått ner. Ska ta nya nästa vecka men har insett att jag inte och hoppas nu när jag börjat blöda änu mer.

Stay strong and keep going < 3

• Jennymariaa
    skruttan1988 skrev 2016-01-08 11:39:36 följande:

Önskar er alla lycka till. Blöder ordentligt nu och proverna visa att hormonet gått ner. Ska ta nya nästa vecka men har insett att jag inte och hoppas nu när jag börjat blöda änu mer.

<3<3<3
  • ettena23
    skruttan1988 skrev 2016-01-08 11:39:36 följande:

Vad jag ledsen jag blir för er skull. Kram på dig!
Svar på tråden BF september 2016