• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • skruttan1988

Mår illa som tusan. Kvittar om jah ätit eller ej. Och enormt trött. Och näsan är väldigt känslig. Brösten är inte så farligt dock.

• ettena23
    grodan999 skrev 2016-01-05 08:20:03 följande:

..om ett syskon. Förra gången berättade vi för vår släkt i vecka 5 ungefär och de har varit ett ovärderligt stöd vid missfallet, även min chef som jag fick lov att berätta för pga sjukskrivning. så vi kommer berätta rätt tidigt denna gång också.. hur gör ni? :)**

(Försvann text innan)

Jag kommer berätta för min familj i helgen, mest för att jag vill ha ett stöd om jag får missfall. Annars hade jag nog väntat. Men jag vill kunna komma till min mamma och min syster och då känns det bra om de redan vet att jag är gravid.
  • ettena23

Jag sitter och väntar på när illamåendet ska komma, usch. Kommer väl nästa vecka kan jag tänka mig. Hoppas att det inte bli värre än förra gången. Jag har inte så nära till toaletterna på jobbet...

Annars är jag trött och lite frusen. Så inte så mycket än så länge, men det är tidigt än. Bara vecka 5.

• ettena23

Jag fick bokat till hos BM och för KUB igår. Väljer att hoppa infomötet då det inte ger nåt för mig utan väntar till inskrivningen den 25 februari.
    KUB blir den 29:e. Får åka till Malmö då det inte finns i mitt län. Som tur var kunde jag få en tid kl 18, så då behöver jag bara sluta tidigare och vi kunde fixa barnvakt till vår son. Ser fram emot att få se det lilla fostren där inne . Om allt är ok, kan vi sen berätta för alla.

• Chilichoklad

Jag har bara berättat för en nära vän än så länge, som ändå visste att vi skulle försöka denna månaden. Kommer nog vänta ett tag innan någon mer får veta då vi har många "tyckare" omkring oss sommar lätt sprider negativ energi och det är inget jag behöver... officiellt gör vi det nog tidigast efter vecka 12, kanske ännu senare..

• grodan999
    ausaaf skrev 2016-01-05 11:23:02 följande:

Än så länge vet en kollega och min chef. Planering i mitt jobb görs väldigt långt i förväg så lättast att berätta tidigt. Har en kvinnlig chef som har egna barn så hon är ju medveten om att mycket kan hända än så länge.

Vi ska berätta för våra föräldrar i dagarna. Vet inte riktigt hur dock. Känner på sätt och vis att jag skulle vilja berätta öga mot öga samtidigt som jag funderade på att bara skicka en bild på en kanelbulle. Blir så seriöst att ses bara för att berätta. Slutar nog med att jag ringer och berättar.

Hur har/ska ni andra berätta?

Med första barnet skrev vi Mormor /Farmor etc på A4 papper och rullade ihop & satte snöre runt som vvi gav till dom så fick de rulla upp o se sin framtida titel ;) det var väldigt roligt! Denna gång berättar vi nog bara att vårat barn ska få syskon!
  • Jennymariaa
    Chilichoklad skrev 2016-01-05 13:58:19 följande:

Jag har bara berättat för en nära vän än så länge, som ändå visste att vi skulle försöka denna månaden. Kommer nog vänta ett tag innan någon mer får veta då vi har många "tyckare" omkring oss sommar lätt sprider negativ energi och det är inget jag behöver... officiellt gör vi det nog tidigast efter vecka 12, kanske ännu senare..

Samma här. Så tråkigt!!!
  • Ejoma
    ausaaf skrev 2016-01-05 11:23:02 följande:

Än så länge vet en kollega och min chef. Planering i mitt jobb görs väldigt långt i förväg så lättast att berätta tidigt. Har en kvinnlig chef som har egna barn så hon är ju medveten om att mycket kan hända än så länge.

Vi ska berätta för våra föräldrar i dagarna. Vet inte riktigt hur dock. Känner på sätt och vis att jag skulle vilja berätta öga mot öga samtidigt som jag funderade på att bara skicka en bild på en kanelbulle. Blir så seriöst att ses bara för att berätta. Slutar nog med att jag ringer och berättar.

Hur har/ska ni andra berätta?

Beror på hur länge vi väntar, men vi kommer iaf berätta för min dottern när hon fyller 6år i mars. Har för några år sen lovar henne ett syskon när hon är 6 som hon fortfarande påminner mig om då och då :D

Vi tänkte ge henne typ ett paket m en storasyster tröja och kanske en ul bild om vi hinner gå på de innan :)

Så har vi inte berättat för resten av familjen innan det sp får dom också veta då :)
  • Glöd100

Jag har berättat för min bästa kompis, kommer berätta för yttligare en bästis när som helst (hon vet att vi försöker)

Annars vill jag nog försöka vänta ut så länge som möjligt, typ v12. Men känner mig själv, kommer aldrig klara av det! *asg*

Jag är som en öppen bok :)

• Moonlight83

Har redan berättat för föräldrar och syskon.Vi plussade på julaftons morgon så berättade på julafton :) Vi har ju försökt i 3,5 år och fått 4 mf/ma så alla vet ju att vi försöker.Resten ink dottern berättar vi för efter kub.Dottern är 6 år.

Svar på tråden BF september 2016