Inlägg från: Chilichoklad |Visa alla inlägg
  • Chilichoklad

BF september 2016

Jag plussade i morse, bf ca 9 september. Det blir tredje barnet, jag har en 4 åring och en 3 åring. Jag är 26 och min man 32, men alla i familjen kommer hinna bli ett år äldre innan denna ärtan (om den stannar) kommer ut.

Jag är lite velig över det här med folsyra, jag har inte tänkt på att äta det när vi började försöka och nu läste jag att det är lönlöst att börja nu när jag redan blivit gravid. Jag minns inte hur jag gjorde med mina tidigare barn mer än att jag inte åt innan jag blev gravid då heller. Hur gör ni?

• Chilichoklad
    Itsmes skrev 2016-01-03 10:42:44 följande:

Jag är kanske lite naiv när det kommer till detta, men tänker att äter man bra och varierat så löser det sig. Sen är jag ju vegetarian, så äter ju mycket bönor och kål, så kan vara därför jag ser ganska lätt på det.

Men tänker lite som så att det finns så många som inte vetat innan vecka 12, som levt sina liv som vanligt och allt har gått fantastiskt, så tror att oro skadar mer. Men sen läste jag att tillskottet är viktigast fram till v. 12. Så då är det ju inte försent att börja ta nu! :)

Jag tänker lite likadant, att det borde räcka att vara noga med kosten, nu när jag ändå inte ätit det sen innan.
  • Chilichoklad

Vad många av er som verkar varit med om missfall och ännu värre saker :O Håller tummarna för er att det går vägen denna gång!

Jag njuter av att ännu inte känna av graviditeten det minsta, så har det varit de andra graviditeterna också att jag inte känna någonting överhuvudtaget förutom mensvärk den dagen jag skulle fått mens men inte fått det. Men jag njuter nu för jag vet vilket helvete det blir sen när illamåendet kommer. ..

• Chilichoklad

Jag har bara berättat för en nära vän än så länge, som ändå visste att vi skulle försöka denna månaden. Kommer nog vänta ett tag innan någon mer får veta då vi har många "tyckare" omkring oss sommar lätt sprider negativ energi och det är inget jag behöver... officiellt gör vi det nog tidigast efter vecka 12, kanske ännu senare..

• Chilichoklad
    pannkakan87 skrev 2016-01-08 07:07:52 följande:

Exakt så var min kille i förra graviditeten som slutade i ma! Han ville absolut inte ta ut nåt i förskott. Den här graviditeten så har han också en bebisapp i telefonen och vi läser om nya veckor tillsammans. Han tror att det kommer gå vägen den här gången, jag är mer orolig än honom. Så annorlunda det kan vara! 

Vad smart att han också har bebisapp, det ska jag tipsa min man om så han slipper fråga mig vilken vecka jag är i och vad som händer i magen just nu osv.
Svar på tråden BF september 2016