• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • skruttan1988
    Ems85 skrev 2016-01-07 15:58:59 följande:

Hur gick det för dig? <3

Jag vet inte än. Dock inte blött mer men dom kunde inte säga ngt inne på gynakut och för tidigt att se ngt på vul. Ska in i morgon igen för nytt blodprov.

Så har jag tur så bara en liten blödning men vågar inte göra ett smack just nu. Drog till med att jag har kräkt hela natten som sjukdomsorsak för att slippa jobb idag men dom vill att jag sks jobba i morgon vilket jag inte är så pigg på. Tydligen bryr dom sig inte om de där 48h karensen på flunsan..
  • barn2011
    pumpkinspice skrev 2016-01-06 18:20:55 följande:

Hej! Vågar kanske hoppa in här ???? Är gravid med första barnet i vecka 5+2, vi har gjort IVF pga oförklarlig barnlöshet. Är jätteglada men självklart väldigt oroliga med, det är ju så tidigt än. Beräknad förlossning är 5/9!

Hej, vad kul med en till IVF:are! Jag har också bf 5/9 (om jag räknat rätt)
    Mycket oro här med, men försöker tänka på att jag klarat mig igenom processen så här långt och försöker bara vara glad och drömma framåt! Ska troligen på VUL under vecka 4, ska ringa kliniken på måndag. Du då?
  • pumpkinspice
    barn2011 skrev 2016-01-07 17:53:38 följande:
    Hej, vad kul med en till IVF:are! Jag har också bf 5/9 (om jag räknat rätt)
    Mycket oro här med, men försöker tänka på att jag klarat mig igenom processen så här långt och försöker bara vara glad och drömma framåt! Ska troligen på VUL under vecka 4, ska ringa kliniken på måndag. Du då?
    Hej! Vad roligt att vi har samma! :D Jag ska på vul om två veckor precis. Försöker ta det i etapper, första var att komma förbi där jag borde fått mens, nästa var testdagen och nu är det ultraljudet! Men njuter lite också, är ju häftigt bara att fått se två streck på stickan efter all den här tiden :)
  • Jessima

SkrattandePlussade alldeles nyligen, är på BIM -2, så himla glad! Beräknat 15 sep :D
  • Ems85
    skruttan1988 skrev 2016-01-07 16:18:52 följande:

Jag vet inte än. Dock inte blött mer men dom kunde inte säga ngt inne på gynakut och för tidigt att se ngt på vul. Ska in i morgon igen för nytt blodprov.

Så har jag tur så bara en liten blödning men vågar inte göra ett smack just nu. Drog till med att jag har kräkt hela natten som sjukdomsorsak för att slippa jobb idag men dom vill att jag sks jobba i morgon vilket jag inte är så pigg på. Tydligen bryr dom sig inte om de där 48h karensen på flunsan..

Usch vad jobbigt med ovissheten. Håller tummarna för dig imorgon. Chefen kan hoppa upp och ta sig, är man sjuk så är man sjuk.
  • skruttan1988
    Ems85 skrev 2016-01-07 19:44:47 följande:

Usch vad jobbigt med ovissheten. Håller tummarna för dig imorgon. Chefen kan hoppa upp och ta sig, är man sjuk så är man sjuk.

Jo. Jobbigast är att det är förtidigt att se det på vul. Och att det känns som allt repeteras från förra gången. Önskar jag var längre gången..
  • Linda b1986

Känner era partner att dom inte vågar hoppas än. Min
    Man vill inte fira förrän 6 mars, alltså efter 12 veckor:(

• Itsmes
    Linda b1986 skrev 2016-01-07 21:44:48 följande:

Känner era partner att dom inte vågar hoppas än. Min
    Man vill inte fira förrän 6 mars, alltså efter 12 veckor:(

Sådan är min med, han vill inte veta något alls typ. För jag Vill berätta vad som sker med bebis och så. Han säger att det inte är någon bebis än. För det är så mycket risker.

Tror att eftersom vi känner det kan vi inte "förneka", men de kan för att det kanske tar för hårt att förlora den lilla.
  • Nattisgris

någon mer än jag som typ har inställningen att "detta kommer inte gå vägen" ?
    Vill ju så gärna tänka positivt men känner mig som väldens pessimist

Svar på tråden BF september 2016