• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • Nattisgris

hur mår ni nu?
    I dag så känner jag ingen molande värk i magen i dag . Någon annan som upplever samma sak? det kanske är vanligt att det kommer och går? 

• Jennymariaa
    Nattisgris skrev 2016-01-06 11:16:33 följande:

hur mår ni nu?
    I dag så känner jag ingen molande värk i magen i dag . Någon annan som upplever samma sak? det kanske är vanligt att det kommer och går? 

Mitt kommer och går men känns mest när jag kommit hem från jobb & slappnar av :) annars är jag trött & hungrig konstant haha
  • sodapopinski

hur mår ni nu?

Har inte så mycket symtom och de jag har kommer och går, någon dag har det känns lite i "tjejmagen", någon dag har brösten känts spända, för att dagen efter inte känna något. Sedan igår tycker jag att jag känner mig gasig - rapar och hickar mer än vanligt - får se om det håller i sig eller inte?? Sedan har jag känt mig småfebrig i drygt en vecka. Kan inte riktigt svara på om jag varit sjuk eller om det är graviditetssymtom?? Har inga andra symtom. Förra veckan hade jag temp mellan 37,5-37,9, senaste dagarna ca 37,5. Visst har man ju lite högre temp som gravid men i vanliga fall så brukar jag ha kanske 37,2 som mest i menscykeln. Men mår ju bra annars så är nog bara att gilla läget. :)
  • Stemia

Skönt att så många delade med sig med sina tips å erfarenhetet ang snus! Tkr det är jätte svårt att vara helt utan, mitt humör blir hemskt!, men jag biter såklart ihop för den lill*s skull :)

Men oroar mig dock lite fortf över det där med stressen som kan bli i kroppen som sägs påverka påverka negativt.

Tacksam över att onico finns och att ni här på fl är så hjälpsamma :)

skruttan1988 skrev 2016-01-04 13:18:14 följande:

Typ 4+4 eller någon om jag ska gå efter appen jag ladda ner. Dom har nog olika i distrikten. Vet min förra grav då var jag där på ett info möte rätt tidigt å skulle bli inskriven i typ v12. Vet ej om d bara blir info eller ej nu. Men tänker stå på mig med ett tidigt ul i och med att vi märkte det sist via ett ul. Sen har jag HÖÖÖG risk för tvillingar då båda mina kusiner fått det och det utan hjälp så att säga :)

Okej, infomöte innebär bara att man samtalar ingen direkt undersökning? Eller har jag missförstått...

Oj spännande!, fint med tvillingar :)

Kanske är trög jag men vad märkte du sist via ul? :)
  • Stemia

hur mår ni nu?

Jag har haft nästintill varannandag då de gäller molande..

Men däremot har jag var eviga dag stört ont i bröstvårtorna,jag vill nästan grina då ja tar av och på bh :p
  • skruttan1988
    Stemia skrev 2016-01-06 11:59:59 följande:

Skönt att så många delade med sig med sina tips å erfarenhetet ang snus! Tkr det är jätte svårt att vara helt utan, mitt humör blir hemskt!, men jag biter såklart ihop för den lill*s skull :)

Men oroar mig dock lite fortf över det där med stressen som kan bli i kroppen som sägs påverka påverka negativt.

Tacksam över att onico finns och att ni här på fl är så hjälpsamma :)

Okej, infomöte innebär bara att man samtalar ingen direkt undersökning? Eller har jag missförstått...

Oj spännande!, fint med tvillingar :)

Kanske är trög jag men vad märkte du sist via ul? :)

Det är lite allmänt med info man får. Svårt att förklara minns inte riktigt.

Allt var normalt till antal veckor jag var i förutom att där inte var hjärtljud.

Gick tydligen in i veckan 6 idag :) men mår skit rent ut sagt. Bubblande känsla i magen. Yrsel enorm huvudvärk och illamående.

Två dagars jobb och helt slut sov 1, 5h igår när jag kom hem. Fattar inte hur jag ska orka en hel vecka
  • 201405

Tror jag vågar gå med här nu, fick svagt streck på tre känsliga test igår dock neg på cb digital idag men är bara på äl+13 och fick inte tydligt plus förrän sent förra graviditeten med. Men jag tempar och grafen visar inget tecken på mens och jag har aldrig haft längre luthelfas än 12 dagar.

Har väldigt ömma bröst och har haft många dagar nu, det är vanligt för mig vid mens men jag har helt annan mensvärk mycket kraftigare än vanligt och har haft typ 5 dagar nu blir kraftigare för varje dag och brukar bara ha mensvärk 1-3 dagar innan mens och inte alls så ont.

Har riktigt pms humör och är kissig ofta och nu har min mage blivit dålig de senaste dagarna (inte ätit något annorlunda) men mår lite småilla hela tiden..

BF blir runt 15 september (min pappas födelsedag), hoppas verkligen lilla pyret vill stanna! Haft ett mf i v 7+2 och det vill jag inte vara med om igen!

Så fort jag får tydligt plus ska jag boka tid för inskrivning med tidigt ul, hoppas hcgt har fördubblats i övermorgon och att det räcker för att cb ska visa :)

• 201405

Justdet, inte berättat för sambon än vill kunna ge han ett tydligt plus och så jag själv är helt 100% med. Vet inte hur jag ska stå ut i två dagar till!

• 201405
    sodapopinski skrev 2016-01-06 11:41:05 följande:

Har inte så mycket symtom och de jag har kommer och går, någon dag har det känns lite i "tjejmagen", någon dag har brösten känts spända, för att dagen efter inte känna något. Sedan igår tycker jag att jag känner mig gasig - rapar och hickar mer än vanligt - får se om det håller i sig eller inte?? Sedan har jag känt mig småfebrig i drygt en vecka. Kan inte riktigt svara på om jag varit sjuk eller om det är graviditetssymtom?? Har inga andra symtom. Förra veckan hade jag temp mellan 37,5-37,9, senaste dagarna ca 37,5. Visst har man ju lite högre temp som gravid men i vanliga fall så brukar jag ha kanske 37,2 som mest i menscykeln. Men mår ju bra annars så är nog bara att gilla läget. :)

Febrig har jag kännt mig de senaste dagarna med, fryser som satan och får ligga under täcke och filt och fryser ändå medans sambon tycker det är samna temperatur som vanligt..
  • 80talet

Hej hej, hoppar in här jag med. Jag är i vecka 6, bf 1 sept.

Är i extas då jag och min man försökt bli gravida i ca 3 år ? vi är båda 35 år.

Mår än sålänge bra, har lite ömma bröst och känner mig lite uppsvälld. Men får väl hålla tillgodo så länge det inte är värre ?.

Jag oroar mig dock för att allt inte ska gå vägen så jag längtar som en tok till v12 då risken iaf minskar.

Svar på tråden BF september 2016