• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • skruttan1988
    Glöd100 skrev 2016-01-03 20:27:38 följande:

Jag kommer nog vara ett stort nervrak de kommande månaderna. (Om det nu går vägen, peppar peppar!)

Har alltid sagt att alla får så fina välskapta barn att de sparas säkert nå vanskapt till mig. Hah, du hör! Psykfall här!

Hoppas det ändrar sig, annars kommer jag aldrig kunna njuta av att vara gravid!

Tror du kommer slappna av så fort du får se d lilla livet på skärmen :)
  • Moonlight83

Jag är skitorolig inför denna graviditet.Plussade på julafton så har bf 4/9. Har 4 mf och ma i bagaget.Försökt bli gravida i 3,5 år. Tidigaste mf i v6 och senaste är ma i v18.

Rädd för att börja blöda igen,rädd för att bli sjuk och att få infektion ,urinvägsinfektion eller gbs,rädd för att upptäcka på ul att man fått ma,att få dåliga värden på kub och få genomgå moderkaksprov.Att vakna i blodbad eller att få kraftig mensvärk och allt kommer ut med en duns.Efter allt man varit med om så är jag rädd för allt,sover knappt om nätterna och grubblar mycket.Ska ringa gyn i morgon be att få träffa kurator och boka vul samt kolla om man kan skynda på vår missfallsutredning som inte hann bli färdig innan vi plussade.

• skruttan1988
    Moonlight83 skrev 2016-01-04 02:32:48 följande:

Jag är skitorolig inför denna graviditet.Plussade på julafton så har bf 4/9. Har 4 mf och ma i bagaget.Försökt bli gravida i 3,5 år. Tidigaste mf i v6 och senaste är ma i v18.

Rädd för att börja blöda igen,rädd för att bli sjuk och att få infektion ,urinvägsinfektion eller gbs,rädd för att upptäcka på ul att man fått ma,att få dåliga värden på kub och få genomgå moderkaksprov.Att vakna i blodbad eller att få kraftig mensvärk och allt kommer ut med en duns.Efter allt man varit med om så är jag rädd för allt,sover knappt om nätterna och grubblar mycket.Ska ringa gyn i morgon be att få träffa kurator och boka vul samt kolla om man kan skynda på vår missfallsutredning som inte hann bli färdig innan vi plussade.

Usch jag förstår dig men jag tror bara du mår sämre av det. Säg till att du vill att dom ska kolla om du har en pcr resistans. Har en kompis som hade det efter mycket om och men. Gick igenom enormt många mf tills dom kom fram till det. Idag har hon en underbar liten flicka.

Kram på dig och du ska se att det löser sig
  • Stemia

Kanske dumma fråågor men eftersom det är första barnet så...

När ska man ringa bm för att boka tid?

Är det något man bör undvika mer än det självklara alkohol,tobak och koffein?

Ser att ni skriver vars ni är ifrån så hakar på det, liten stad i Västernorrland bo vi i :)

• ettena23
    Hej.

Jag går gärna med i denna tråd. 
    Jag plussade den 2 januari och har BF 9 september. Det är mitt andra barn som jag väntar. Jag är 33 år och min man är 36 år. Vi har idag en son på drygt 1,5 år.

Måste säga att det är så skönt att det är andra gången, för jag har inte alla dessa frågor eller ångest som jag hade med första då allt var så nytt och konstigt. Nu kan jag bara slappna av och hoppas på det bästa.
  • ettena23
    Stemia skrev 2016-01-04 09:03:40 följande:

Ser att ni skriver vars ni är ifrån så hakar på det, liten stad i Västernorrland bo vi i :)

Du kan ringa nu om du vill och registrera dig så kan de boka in lite tider till dig. Skönt att ha det gjort tycker jag personligen.

Kolla på livsmedelsverket.se för att se vad du kan äta och inte. 

Lycka till!
  • ettena23
    barn2011 skrev 2016-01-03 19:44:31 följande:

Hej!
    Hoppar in här! Fick äntligen + på nyårsafton efter tre års försök, IVF sedan augusti 2014. Första gången nånsin jag är gravid och har haft blödningar de senaste dagarna så jag är väldigt orolig :-/

Hoppas det går bra för alla!

Vad roligt för er att det äntligen har gått!

Jag hoppas att allt går vägen och att det vara är lite blödningar som man kan ha i början.

Lycka till!
  • ettena23

Förlåt för spam, men jag såg just att det var för första barnet. Är det ändå ok att jag är med då det är andra för mig?

• skruttan1988
    Stemia skrev 2016-01-04 09:03:40 följande:

Jag ringde idag :) ska dit nästa tors em. Så bara å ringa;)
  • skruttan1988
    ettena23 skrev 2016-01-04 09:35:08 följande:

Förlåt för spam, men jag såg just att det var för första barnet. Är det ändå ok att jag är med då det är andra för mig?

Ja för min del är de lugnt. Bara skönt med fler gångsföderskor som kan lugna nerverna på oss förstagångsföderskor;) men upp till TS :)
Svar på tråden BF september 2016