• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • Blue113

Hej :)

Hoppar in här, gravid med andra barnet räknat till 11/9.

Första graviditeten mådde jag jättebra hela tiden, märkte knappt att jag var gravid. Men denna graviditet mår jag illa varje morgon och spyr.

Jobbigt att de lan skilja sig åt så mycket. :)

• NollÅtta
    Ninnis01 skrev 2016-01-15 21:36:20 följande:
    Jag gjorde ett vul igår på strandkliniken och det var för tidigt o se hjärtat så ska tillbaka på fredag. Kostade också 350kr.
    Men kluven med val om barnmorska, svårt det där!
    Såg du något på ditt ultraljud?
    Ja jag såg den lilla och sen visade hon mig hjärtat som slog. Var i v 6+5 då. Vilken vecka var du i när du gjorde VUL?
    Son född -10 och Dotter född -13
  • Ninnis01
    NollÅtta skrev 2016-01-19 11:38:52 följande:
    Ja jag såg den lilla och sen visade hon mig hjärtat som slog. Var i v 6+5 då. Vilken vecka var du i när du gjorde VUL?
    Jag var i v 5+4 ska till den igen på fredag är då i v 6+5 hoppas jag får se ett hjärta då, så rädd! Känns som alla mina symptom är borta :(
  • Ninnis01
    lksnigel skrev 2016-01-18 12:51:02 följande:
    Samma här! Brösten ömmar bara mindre och mindre och molvärk har jag inte känt av på ett par dagar nu. Har också ett MA i bagaget, upptäcktes v. 12 men dött sedan v. 8. Minns att brösten slutade ömma i v. 10-11 eller något sådant den gången. Så svårt att veta vad som är normalt och inte när man inte har någon erfarenhet av en normal graviditet :(
    Usch! Ja de är så himla svårt. Men ska på vul på fredag v6+5 då så borde se hjärtat slå om allt är som det ska.
  • cloetta1

Hur gör ni för att få VUL?! Jag frågade barnmorskan och hon sa tvärnej. Sist jag var gravid och fick MA så fick jag göra VUL på akuten. Skall man behöva åka till akuten för att lugna sig? !

• Ninnis01
    cloetta1 skrev 2016-01-19 13:49:33 följande:

Hur gör ni för att få VUL?! Jag frågade barnmorskan och hon sa tvärnej. Sist jag var gravid och fick MA så fick jag göra VUL på akuten. Skall man behöva åka till akuten för att lugna sig? !

Jag gick till en privatklinik, först var vi inne på abort och där av var vi tvungna och göra ett vul! Och nu har vi bestämt oss men har en tid på fredag så går dit och kollar på allt är bra.
  • NollÅtta
    cloetta1 skrev 2016-01-19 13:49:33 följande:

Jag bokade ett via privat klinik
    NollÅtta skrev 2016-01-19 11:38:52 följande:
    Edit: Jag blev bakåtflyttad på VUL till 6+3

• mysaanj

Någon som vart med om väldigt tidig foglossning?
    Har idag börjat känna smärta i korsryggen/svanken. Antingen gör det konstant ont och ibland känner jag en ilning från magen bak i svanken. 
    Kan det vara foglossning eller är det något annat ? 

• Linda b1986
    mysaanj skrev 2016-01-19 16:44:28 följande:

Har idag börjat känna smärta i korsryggen/svanken. Antingen gör det konstant ont och ibland känner jag en ilning från magen bak i svanken. 

Känner samma men anar ryggskott:/
  • SaWi
    mysaanj skrev 2016-01-19 16:44:28 följande:

Ja har haft de i ca 1 vecka nu o har bf ca 17 september så tyvärr kan man ha de så här tidigt :/
Svar på tråden BF september 2016