• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • Linda b1986
    Mihatto skrev 2016-01-17 09:37:01 följande:

Hej! :) Hoppar mer än gärna in här och följer allt spännande som ni delar med er av! Jag plussade svagt 14e och starkare 16e och har beräknat BF 22/9.
    Vi är 24 resp 27, bor norr om Stockholm och väntar nu första barnet! 
    Är så himla nojig om allt, har fått mf tidigare i tidigt skede, så hoppas på att det går vägen nu! :)

Stort grattis!:) äntligen någon som har senare bf än mig:p 18/9 :)
  • Linda b1986
    Hejkajsan skrev 2016-01-17 09:46:19 följande:

Jag plussade i förrgår, tror jag är inne på v7. Kommer bli en spännande resa det här, bara hålla tummarna att allt går bra nu de kommande veckorna!

Stort grattis! Klart det kommer gå bra:) försöker ställa mig in på att njuta och inte oroa mig. Händer det så händer det.
  • Hejkajsan
    Linda b1986 skrev 2016-01-17 09:49:29 följande:

Stort grattis! Klart det kommer gå bra:) försöker ställa mig in på att njuta och inte oroa mig. Händer det så händer det.

Tack! Tänker precis som dig ??????????
  • Hejkajsan
    Linda b1986 skrev 2016-01-17 09:49:29 följande:

Tack! Tänker precis som dig (skulle vara smileys inte frågetecken)
  • effe

Hej tjejer ???? hoppar in här. Vår pojke på 1,5 år ska bli storebror igen.

Vart gravid förra året också men vi fick avbryta i vecka 21 då det var stora missbildningar på bebisen. Han hade ett syndrom som var väldigt ovanligt. Nu är jag i vecka 7+1 med bf enligt appen 9/9 2016. Ska bli spännande och hoppas att allt är bra denna gången ???? och grattis till er alla förresten

• lksnigel
    pannkakan87 skrev 2016-01-16 12:08:29 följande:
    Å jag vet precis vad du menar! Jag gick nästan till vecka 14 förra gången och hade ju gått över de säkra veckorna med marginal. Nu är jag bara i vecka 7 och vill snabbspola precis som du skriver! Har dock bokat in ett vul denna gång så jag behöver bara vänta till vecka 9 och inte helt till vecka 13 innan jag får se om lilleputten lever.
    Vill också försöka få till ett vul och hoppas verkligen jag får det och att de kan förstå min oro. Var på ett vul i v. 9 förra graviditeten och då såg allt bra ut, hjärtat slog osv men fostret var nästan en vecka mindre än förväntat. Skulle gärna göra ett vul omkring samma vecka igen, för att vara mer säker på att historien inte upprepar sig...

Jag beklagar ditt MA förresten, vet hur jävligt det känns! Har läst din blogg till och från sedan jag själv råkade ut för samma sak, tycker du skriver många kloka tankar och det har faktiskt hjälpt mig en hel del. Hoppas nu vi får behålla dessa små liv i magen. Revansch!!! :)
  • Jennymariaa
    effe skrev 2016-01-17 11:26:55 följande:

Hej tjejer ???? hoppar in här. Vår pojke på 1,5 år ska bli storebror igen.

Vart gravid förra året också men vi fick avbryta i vecka 21 då det var stora missbildningar på bebisen. Han hade ett syndrom som var väldigt ovanligt. Nu är jag i vecka 7+1 med bf enligt appen 9/9 2016. Ska bli spännande och hoppas att allt är bra denna gången ???? och grattis till er alla förresten

Stort grattis så hoppas vi att allt går vägen denna gången! Kram
  • effe

Tack så mycket. Gjorde ett fostervatten prov sist. Nu har jag blivit erbjuden moderkaksprov runt vecka 10. Är det någon som har gjort ett sånt och hur kändes det ? Är rädd för missfalls risken samtidigt som jag vill göra det för att se så att bebisen inte har Samma syndrom. Förvirrad på hur jag vill göra

• Lollolouise

Hej hoppar in här! Har bf datum 23/9 och är i vecka 4+2. Är 23 år och är gravid för andra gången. Fick ett MA i december 2014. Den graviditeten avslutades i vecka 11 då jag fick en kraftig uvi och läkaren upptäckte att fostret hade dött 2 veckor tidigare. Nu håller vi tummarna att den lilla håller sig vid liv.

• Hejkajsan
    Lollolouise skrev 2016-01-18 05:34:00 följande:

Hej hoppar in här! Har bf datum 23/9 och är i vecka 4+2. Är 23 år och är gravid för andra gången. Fick ett MA i december 2014. Den graviditeten avslutades i vecka 11 då jag fick en kraftig uvi och läkaren upptäckte att fostret hade dött 2 veckor tidigare. Nu håller vi tummarna att den lilla håller sig vid liv.

Tänker hålla alla mina tummar och tår att det går bra denna gång. :D
Svar på tråden BF september 2016