• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • Siissi

Jag hoppar gärna in här trots att vi ät jättejättetidigt ute. :)

Vi gjorde ett positivt graviditetstest i fredags, hela sju dagar innan beräknad mens. Ena dagen syntes ingenting på stickan, dagen efter fanns där ett tydligt streck. Omvälvande och chockartat men samtidigt försiktigt roligt på samma gång. Om våra beräkningar stämmer och om allt går vägen så har vi BF den 26 september 2016. Vi är 30 och 40 år gamla och detta är första barnet. :)

• Lollolouise
    Hejkajsan skrev 2016-01-18 06:00:14 följande:

Tänker hålla alla mina tummar och tår att det går bra denna gång. :D

Tack! :) risken för ett till i följd är 2-4% så jag hoppas turen är på min sida nu :)
  • mysaanj

Jag hoppar in i den här tråden!
    Den 14/9 är vi beräknade. 
    Det blir andra barnet för mig och första för min sambo :) 
    Vi är överlyckliga men vågar inte riktigt ta ut något i förskott, trots allt kan ju saker och ting hända. Men vi hoppas på det bästa!

Vad har ni för symtom? 

Själv har jag växtvärk till och från
    Tack och lov än så länge inget morgonillamående men istället mår jag illa till och från under hela dagen, även när jag ätit. 
    Kyckling gör mig spyfärdig! Jag har alltid varit GALEN i kyckling! Äter det väldigt ofta till lunch men nu kan jag inte ens gå förbi kycklingen i affären.. 
    Väääldigt trött! Orkar inte hålla ögonen öppna efter kl 16 i princip. 
    Och nu senaste dagarna har jag börjat få väldigt ömma bröst igen. 

Inskrivning på MVC på fredag. Ser fram emot det galet mycket!:) 
    Stort grattis till alla er andra också!!

• Ninnis01

Känns som alla mina symptomer går bort :( så rädd för missfall fick MA förra gången då dog dom (det var två) i v7 och upptäcktes v11.. Är det någon mer där symptomen avtagit bara sådär?

• cloetta1

Har haft bruna flytningar i tre dagar nu. Det hade jag även förra gången när jag fick MA. Barnmorskan säger samma sak som förra gången att det är jättevanligt och att jag inte behöver oroa mig.men hur skall jag kunna ta det lugnt när historien upprepar sig som sist?!

• mysaanj

När jag var gravid med sonen hade jag blödningar under de första 6 veckorna till och från. Jag var och kollade upp detta varje gång och inga fel. 
    Det kanske tröstar/lugnar något iallafall. Nu är han 4 år och frisk som en nötkärna :)  

• Ljusstrimma2
    lksnigel skrev 2016-01-15 12:29:34 följande:
    Ja usch, första veckorna är himla jobbiga... Tycker de känns så "gjorda" redan också. Förra gången hann jag gå till vecka 12 och nu ska jag liksom göra om dessa låååångsamma och orosfyllda veckor ännu en gång... Vill bara snabbspola tiden :)

I vilken vecka fick du missfall? Hoppas så att det går vägen för dig denna gång också, missfall är tungt! <3

Ojdå.. ja det förstår jag! Väldigt påfrestande är det. Du kanske kan göra ett tidigt ultraljud i v.10 ? Det ska jag göra :) hehe

Jag fick missed abortion vilket betyder att kroppen trodde den fortfarande var gravid så jag hade symtom & allt men sen i vecka 11 skulle jag göra ett ultraljud o då fanns det inget barn kvar.. så det hade dött runt vecka 6 trodde dom. 

TACK! Jag hoppas också allt ska gå bra denna gång <3 

• lksnigel
    Ninnis01 skrev 2016-01-18 08:50:34 följande:

Känns som alla mina symptomer går bort :( så rädd för missfall fick MA förra gången då dog dom (det var två) i v7 och upptäcktes v11.. Är det någon mer där symptomen avtagit bara sådär?

Samma här! Brösten ömmar bara mindre och mindre och molvärk har jag inte känt av på ett par dagar nu. Har också ett MA i bagaget, upptäcktes v. 12 men dött sedan v. 8. Minns att brösten slutade ömma i v. 10-11 eller något sådant den gången. Så svårt att veta vad som är normalt och inte när man inte har någon erfarenhet av en normal graviditet :(
Svar på tråden BF september 2016