• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • skatergirl81
    mammatillalicep skrev 2016-01-20 20:05:19 följande:

Jag använder mig utav tre st haha. Men gravid och baby hade jag inte förra gången jag var gravid och den verkar bra :)

Ok tack jag ska kolla
  • ame89
    skatergirl81 skrev 2016-01-20 20:09:25 följande:

Hej,jag plussa igår och jag bor också i Norrköping

Jag är 34. Tycker också det känns overkligt, men vi är mycket glada! Hoppas bara lilla fröet vill stanna nu! Längtar efter att få bebismage och ha varit på ultraljud så man kan känna sig lite mer trygg med att det faktiskt kommer en liten i september.

Vad kul! Ska bli spännande med inskrivningssamtalet. Hur långt gången är du?
  • skatergirl81
    ame89 skrev 2016-01-20 20:30:59 följande:

Vad kul! Ska bli spännande med inskrivningssamtalet. Hur långt gången är du?

4+2 bara, så väldigt tidigt....ser fram emot en spännande resa

Ska ringa och boka tid för inskrivning snart.

Hur långt gången är du?
  • Siissi

Är nu bara i vecka 4+2 men fick tid för första barnmorskebesöket redan nästa vecka. Tycker det verkar lite väl tidigt men det känns samtidigt kul. Kanske känns det mer "på riktigt" efter det. :)

• LaOtona

Hej!

Får jag hoppa in här? Jag plussade förra veckan med vårt andra barn. Har bf 25/9. Är alltså i vecka 4 +2 nu.

Börjar uppleva en diffus trötthet på kvällarna, vill sova redan kl 21. Är ocksp rätt stingslig. Känner inte igen det här från förra gången och hoppas att det inte är en deppig och jobbig graviditet som väntar.

• LaOtona

Ser att många redan bokat in sig på inskrivning. Kanske är dags att ringa och få en tid. Har väl knappt greppat att vi nog får en till i höst. Känner mig mer chill än med första barnet, känner ett helt annat inre lugn.

Har ni berättat för någon än? Bästa vännen vet samt några nära kollegor. Mamma står som nästa att få veta. ????

• ame89
    skatergirl81 skrev 2016-01-20 20:53:19 följande:

Hur långt gången är du?

Enligt mina appar är jag 4+5. Har tempat så jag vet när ägglossningen var. Sen fick jag en implantationsdipp också så vet exakt dagen ägget fäste. Så tror apparna stämmer :)

Har du barn sedan innan? Tänkte om du har nån erfarenhet av Vrinnevi?
  • Ems85
    mammatillalicep skrev 2016-01-20 19:49:26 följande:

Hej! Har plussat och är enligt appen 5+5 idag???? vill också vara med i den hemliga gruppen!

Har du inte redan fått hjälp till fbgruppen så kan du skicka din mejladress till mig så bjuder jag in dig.
  • ame89
    skatergirl81 skrev 2016-01-20 20:53:19 följande:

Hur långt gången är du?

Förlåt skrev fel! 4+0 är jag.
Svar på tråden BF september 2016