• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • skatergirl81
    SabiinaL skrev 2016-01-21 17:28:08 följande:

Nej det tror jag inte, det är aldrig något som någon har nämnt något om i alla fall... För det är bara när jag ska ha min mens och undertiden och nu tydligen när jag är gravid också... ^^ men smärtan är ju värt det såklart! Men man blir så sliten när man inte får sova, ännu mer känslosam osv. Blir lite tuffare för min sambo också ju som jag tyvärr väcker flera gånger på nätterna pga smärtan... :( ja jag är precis likadan! Livrädd för MF, otroligt rädd. Så jag kommer inte heller lugna ner mig innan jag får se och höra att hjärtat slår. Men det blir ju bara en kortvarig lösning, fram tills man själv känner bebisen sen såklart! ^^

Fast risken för mf är mycket mindre efter att hjärtat börjat slå. Sen hoppas jag att det inte ska vara något annat fel. Men vill inte hålla på och oroa mig utan kunna njuta!
  • Jennymariaa
    SabiinaL skrev 2016-01-21 17:29:10 följande:

Jaså? Då ska vi nog ta oss en tur till Lund! Tack så mycket för tipset! :D

Ja:D tror det kostade 300 eller 350 kr men det är det ju värt!
  • SabiinaL

Men precis! Det är ju ingenting för att få se så att allting är okej där inne!

Jaså är det så? Så redan i vecka sju är det mindre risk för MF då?

• mammatillalicep
    Ems85 skrev 2016-01-21 07:27:29 följande:
    Har du inte redan fått hjälp till fbgruppen så kan du skicka din mejladress till mig så bjuder jag in dig.
    Jag har skickat till dig :)
  • sandiepie
    Jennymariaa skrev 2016-01-21 18:27:38 följande:

Ja:D tror det kostade 300 eller 350 kr men det är det ju värt!

Hej! Jag hoppar gärna in här! Är i v6 (5+4) och är lite nyfiken på om där är tvillingar eller ej! :) jag skulle gärna vilja göra ett ul eller vul i v 8, så man kan planera lite annorlunda. Har du erfarenhet av kliniken i Lund eller är de via bekanta du kan rekommendera den? :) är själv från Skåne så funderar på att ta möjligheten isåfall. / sandipie
  • pilie

Hej! Jag fick ett starkt plus på testet igårkväll efter att mensen inte dök upp på ett par dagar. Jag är SUPERGLAD och rätt chockad då det inte var planerat. Jag har två MF/MA i bagaget så jag är hemskt orolig.

Min partner och jag har inte varit tillsammans särskilt länge och har ännu en distansrelation (men han vill flytta hit!). Han slutar jobba om typ två timmar, så då ska jag ringa och berätta för honom. Spännande!!

• skatergirl81
    SabiinaL skrev 2016-01-21 18:40:57 följande:

Men precis! Det är ju ingenting för att få se så att allting är okej där inne!

Jaså är det så? Så redan i vecka sju är det mindre risk för MF då?

Om det har konstaterats ett hjärtljud vid vecka 6 så minskar risken för missfall betydligt. Enligt studier så är risken för missfall bara 1,6 procent om det hörs hjärtljud vid vecka 6 och om graviditeten i övrigt är normal.

Kopierat från missfall.se.

Men det är inte missfall vi väntar utan bebisar
  • sagoskog
    sandiepie skrev 2016-01-21 19:18:53 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här! Är i v6 (5+4) och är lite nyfiken på om där är tvillingar eller ej! :) jag skulle gärna vilja göra ett ul eller vul i v 8, så man kan planera lite annorlunda. Har du erfarenhet av kliniken i Lund eller är de via bekanta du kan rekommendera den? :) är själv från Skåne så funderar på att ta möjligheten isåfall. / sandipie

Hej! Jag fick reda på att jag väntade tvillingar på ett vul i v.8 (förra graviditeten). Har du någon anledning att tro att det är två? Finns inte en enda cell i min kropp som tror att det är tvillingar denna gång. Så jag känner inget behov av att kolla upp det nu. Fast jag skulle nog ha väldigt svårt att ta det till mig om det visade sig på rul i v.18. Så jag kanske borde fråga.. men det dröjer nog innan jag kommer till en bm. Måste byta VC först.
  • sandiepie
    sagoskog skrev 2016-01-21 19:44:58 följande:

Hej! Jag fick reda på att jag väntade tvillingar på ett vul i v.8 (förra graviditeten). Har du någon anledning att tro att det är två? Finns inte en enda cell i min kropp som tror att det är tvillingar denna gång. Så jag känner inget behov av att kolla upp det nu. Fast jag skulle nog ha väldigt svårt att ta det till mig om det visade sig på rul i v.18. Så jag kanske borde fråga.. men det dröjer nog innan jag kommer till en bm. Måste byta VC först.

Hej! Ja vi har tvillingar i släkten, enligt "sägen" så är det min generation som har stor chans att få tvillingar denna gången. Plus att jag är så uppsvälld att jag har fått lägga alla jeans och byxor. Vilket jag tycker är väldigt tidigt.. kan vara vanlig uppsvälldhet också såklart, men tanken finns ju där!
Svar på tråden BF september 2016