• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • LaOtona
    ikna skrev 2016-01-22 10:42:30 följande:

Hoppar in här om det är ok :)

27 år, bor mellan Stockholm och Uppsala, blir första barnet. Bf 29/9

Plussade tidigare i veckan, inne på 4+0 och hoppas detta lilla pyre stannar kvar då det förra inte ville vara kvar.

Kul! En till från Uppsala!
  • LaOtona
    mammatillalicep skrev 2016-01-22 16:42:00 följande:

Är det någon annan som känner sig extremt trött?? V.5+5 idag.. Usch känner mig inte mänsklig just nu haha!

Yes, varit däckad när jag lagt dottern. En väldigt diffus trötthet som liksom fått mig att inte kunna motstå sängen tidigt på kvällen. Kan iofs bero på en sjukt stressig vecka också för jag känner inte igen det här från förra graviditeten.
  • Fröken W

Jag hoppar in här jag med. Plussade för första gången någonsin i lördags och är nog i vecka 7+2, åtminstone om man räknar från sista mensens första dag (har bara haft mens varannan månad senaste 1,5 åren så svårt att veta).

Jag har varit på mvc på hälsosamtal och har tid bokad i mitten av feb för inskrivning.

Jag har sjukt lite symtom. För några veckor sedan hade jag ömma bröst och kände mig svullen, men nu känner jag typ inget.

Illamående kan jag ana en pytteliten gnutta av ibland men den kan lika gärna bero på oro/nervositet. Är inte särskilt trött... Blir hungrig oftare, det är det enda.

Är detta normalt? Någon annan som knappt märker av att de är gravida?

Gjorde ett nytt grav.test igår bara för att se om jag fortfarande var gravid. Inga osäkerheter där. Eller kan man ens se på ett test om man drabbats/är på väg att drabbas av t.ex mf eller ma?

Tusen funderingar nu...kan inte sluta oroa mig.

• grodan999

Jag har börjat må riktig riktigt dåligt. Det är som att vara konstant bakis eller åksjuk :( riktig jobbigt även om jag är glad att ha symptom.. salta kex har åter igen blivit min bästa vän!

• vilsensjäl

Hej!

Jag heter mimmi är 27 år gammal och väntar mitt 3dje barn. Har även ett bonusbarn :) 6 och 3 och 1 år är dem ???? och så har vi lilla pyret i magen ????

Är om jag räknat rätt i V7 6+5 snart v8. Vi beräknas i september 2016. Då blir det kejsarsnitt för tredje gången för mig :)

Hur känner du kring förlossning m.m ?

Mycket tankar kanske oro?

MVH mimmi

• sandiepie
    Fröken W skrev 2016-01-22 18:46:38 följande:

Jag hoppar in här jag med. Plussade för första gången någonsin i lördags och är nog i vecka 7+2, åtminstone om man räknar från sista mensens första dag (har bara haft mens varannan månad senaste 1,5 åren så svårt att veta).

Jag har varit på mvc på hälsosamtal och har tid bokad i mitten av feb för inskrivning.

Jag har sjukt lite symtom. För några veckor sedan hade jag ömma bröst och kände mig svullen, men nu känner jag typ inget.

Illamående kan jag ana en pytteliten gnutta av ibland men den kan lika gärna bero på oro/nervositet. Är inte särskilt trött... Blir hungrig oftare, det är det enda.

Gjorde ett nytt grav.test igår bara för att se om jag fortfarande var gravid. Inga osäkerheter där. Eller kan man ens se på ett test om man drabbats/är på väg att drabbas av t.ex mf eller ma?

Grattis till plusset!! Jag har inte haft mycket symtom heller, endast ömma bröst och trötthet. Kommer lite "mens"värk då och då, men de är väldigt lite.. Det finns dom som är nästan helt symtom fria och dom kan man ju gratulera på ett sätt, medan man samtidigt vill KÄNNA av att man är gravid. Jag glömmer bort att jag är gravid ibland ;)

Tyvärr hjälper det inte att du tar nya test, då dina hormoner kan finnas i kroppen i upp till 9 veckor efter mf ma eller abort. Ring en barnmorska, du kan alltid rådfråga dom om du är orolig eller liknande. Det kostar inget att få sinnes ro!
  • Lollolouise
    Fröken W skrev 2016-01-22 18:46:38 följande:

Jag känner knappt av denna graviditet än så länge. Mår illa kanske var trejde dag. Jag har fått lite finnar, är lite trött samt "mensvärk". Mestadels har jag symtomen på kvällarna.

Men vem vet snart kanske det bara smäller till så mår man skit istället ;) jag ska ta ett till grav.test med veckor på, så jag kan se om hcg nivån har ökat. Ska göra det om 1 vecka ungefär. Är 5+5 idag :)
  • lksnigel
    Linn1994 skrev 2016-01-22 16:32:40 följande:

Hej! Är en tjej på 21 år från Söderköping (såg att det var några från norrköping här) ;)

Jag är gravid med mitt andra barn. Mitt första är.en ängla son som heter Gustav. Han gick bort den 1 oktober, 1 år och 4 månader gammal.

Har inte läst igenom allt här, men om det är någon jag känner här på denna tråd så säg inget till någon. Fortfarande hämligt :)

Är i v. 6+5 och beräknad till den 10 september :)

Jag bor strax utanför Söderköping :) 20 år  och bf 16 september :)
  • sandiepie
    Lollolouise skrev 2016-01-22 19:59:04 följande:

Jag känner knappt av denna graviditet än så länge. Mår illa kanske var trejde dag. Jag har fått lite finnar, är lite trött samt "mensvärk". Mestadels har jag symtomen på kvällarna.

Men vem vet snart kanske det bara smäller till så mår man skit istället ;) jag ska ta ett till grav.test med veckor på, så jag kan se om hcg nivån har ökat. Ska göra det om 1 vecka ungefär. Är 5+5 idag :)

Mina symtom kommer också på kvällarna mest :) då känner jag av mensvärken mer.

Så gjorde jag med! Jag tog ett digitalt test den 5/1. Fick då 1-2. Tog ett förra veckan och det visade 3+ så mina nivåer har ökat :)
  • ame89
    lksnigel skrev 2016-01-22 20:29:38 följande:

Jag bor strax utanför Söderköping :) 20 år  och bf 16 september :)

Jag är också från Söderköping! Haha! Men bor i Norrköping nu. Vad skojigt!
Svar på tråden BF september 2016