Inlägg från: LaOtona |Visa alla inlägg
  • LaOtona

BF september 2016

Hej!

Får jag hoppa in här? Jag plussade förra veckan med vårt andra barn. Har bf 25/9. Är alltså i vecka 4 +2 nu.

Börjar uppleva en diffus trötthet på kvällarna, vill sova redan kl 21. Är ocksp rätt stingslig. Känner inte igen det här från förra gången och hoppas att det inte är en deppig och jobbig graviditet som väntar.

• LaOtona

Ser att många redan bokat in sig på inskrivning. Kanske är dags att ringa och få en tid. Har väl knappt greppat att vi nog får en till i höst. Känner mig mer chill än med första barnet, känner ett helt annat inre lugn.

Har ni berättat för någon än? Bästa vännen vet samt några nära kollegor. Mamma står som nästa att få veta. ????

• LaOtona
    pilie skrev 2016-01-21 19:37:24 följande:

Hej! Jag fick ett starkt plus på testet igårkväll efter att mensen inte dök upp på ett par dagar. Jag är SUPERGLAD och rätt chockad då det inte var planerat. Jag har två MF/MA i bagaget så jag är hemskt orolig.

Min partner och jag har inte varit tillsammans särskilt länge och har ännu en distansrelation (men han vill flytta hit!). Han slutar jobba om typ två timmar, så då ska jag ringa och berätta för honom. Spännande!!

Spännande att se vad han säger!!
  • LaOtona
    ikna skrev 2016-01-22 10:42:30 följande:

Hoppar in här om det är ok :)

27 år, bor mellan Stockholm och Uppsala, blir första barnet. Bf 29/9

Plussade tidigare i veckan, inne på 4+0 och hoppas detta lilla pyre stannar kvar då det förra inte ville vara kvar.

Kul! En till från Uppsala!
  • LaOtona
    mammatillalicep skrev 2016-01-22 16:42:00 följande:

Är det någon annan som känner sig extremt trött?? V.5+5 idag.. Usch känner mig inte mänsklig just nu haha!

Yes, varit däckad när jag lagt dottern. En väldigt diffus trötthet som liksom fått mig att inte kunna motstå sängen tidigt på kvällen. Kan iofs bero på en sjukt stressig vecka också för jag känner inte igen det här från förra graviditeten.
  • LaOtona
    vilsensjäl skrev 2016-02-01 17:21:14 följande:

Idag 11:08 förlöstes min lilla ängel på toaletten i min hand.

Jag förlorade mitt älskade barn.

Mamma hade gjort allt för dig som jag redan gör för dina tre syskon ?

Kan inte beskriva mina känslor just nu förutom, frustration, hat och ilska.

Ett missfall var inte direkt det jag behövde just nu :(

Mamma kommer alltid alltid alltid att tänka på dig

Åh vad jag lider med dig! Stor kram till dig.
  • LaOtona

Jag mår apailla sen helgen, är i vecka 6+1 nu. Mådde illa tre månader förra gången så fasar för det här nu. Får antagligen Lergigan comp utskrivet idsg.

Den här gången mår jag illa hela dagarna, lindras av att småäta knäckebröd. Glädjen får vänta, nu är det bara att överleva och samtidigt jobba.:(

• LaOtona
    sagoskog skrev 2016-02-03 09:08:25 följande:

Hej alla!

Jag mådde knappt illa med tvillingarna, så helt naivt räknade jag iskallt med att inte må illa alls denna gång. Med tvillingar är det ju högre risk. Men å så fel jag hade. Mår hemskt illa. Tog mig nästan inte till jobbet idag. Hade som tur var 2 timmar på mig, så jag hann sitta i 40 min innan jag kunde göra något. Men imorgon börjar jag tidigare. Vad tror ni är bäst? Gå upp vanlig tid och chansa på att jag kan vara igång direkt. Eller gå upp en timme tidigare för ha tid att sitta och må illa? Då måste jag gå upp kl 05 och det känns som sömbrist kanske spår på illamåendet ytterligare :/

För mig hjälper det att ha tid. Jag behöver mer tid för att få i mig något. Lägg dig i så fall lite tidigare om det är möjligt.
Svar på tråden BF september 2016