• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • Ems85
    Linn1994 skrev 2016-01-22 16:32:40 följande:

Hej! Är en tjej på 21 år från Söderköping (såg att det var några från norrköping här) ;)

Jag är gravid med mitt andra barn. Mitt första är.en ängla son som heter Gustav. Han gick bort den 1 oktober, 1 år och 4 månader gammal.

Har inte läst igenom allt här, men om det är någon jag känner här på denna tråd så säg inget till någon. Fortfarande hämligt :)

Är i v. 6+5 och beräknad till den 10 september :)

Grattis till graviditeten! Beklagar att din ängel lämnade dig så tidigt :( Får man fråga vad som hände?
  • skatergirl81
    vilsensjäl skrev 2016-01-22 19:17:32 följande:

Hej!

Jag heter mimmi är 27 år gammal och väntar mitt 3dje barn. Har även ett bonusbarn :) 6 och 3 och 1 år är dem ???? och så har vi lilla pyret i magen ????

Är om jag räknat rätt i V7 6+5 snart v8. Vi beräknas i september 2016. Då blir det kejsarsnitt för tredje gången för mig :)

Hur känner du kring förlossning m.m ?

Mycket tankar kanske oro?

MVH mimmi

Jag är jätterädd för förlossning, har oroat mig för det typ ett år innan vi började försöka och tog nästan ett år att bli gravid så det är länge. Känns så verkligt och läskigt nu.

Hur fick du planerat ks?
  • SabiinaL

Var hos bm idag, ska på ul den 3/2! Ska bli såå himla spännande! :D
    Smärtorna verkar ha lugnat sig lite, men nu verkar jag ha fått halsbränna sen igår istället och blir så himla ut emellanåt.. :( hoppas det också går över snart så man kan börja njuta helt av graviditeten! :D

• albedo

Inskrivning idag, dock utan provtagning, till min stora lycka. Fick tid till tidigt vul 5e februari! =D Känner mig ganska lugn nu, jag lever inte riskfyllt på något sätt så händer det något är det "meningen". Den tanken underlättar mycket. Vi har redan diskuterat fosterdiagnostik och bestämt hur vi skall göra om något är fel så känns bra.

Känns fortfarande helt overkligt, som om vi låtsas att jag är gravid... Hoppas på att polletterna trillar ned under ultraljudet. ;)

• misslina

Alltså det här är helt otroligt!!!! Jag är i chock!!!
    Jag är gravid!!! Ihhhhhhh! Plussade i dag på bim-3 på em!
    Fattar ingenting! Oj vad nervös jag var i dag när jag tog testet!
    Har känt mig lite annorlunda de senaste dagarna men har inte velat tänka på det eller skriva nåt pga av en ev besvikelse.

Men har känt mig trött, ont i boobisarna, och mer stramande och pirrande över tjejmagen!

Helt galet!

• Längtan efter nr 4
    misslina skrev 2016-01-23 04:48:11 följande:

Har känt mig lite annorlunda de senaste dagarna men har inte velat tänka på det eller skriva nåt pga av en ev besvikelse.

Men har känt mig trött, ont i boobisarna, och mer stramande och pirrande över tjejmagen!

Helt galet!

Stort grattis... :) ja plussade med på bim -3 vilken känsla vi fick en fin julklapp... :) När blir ditt bf?
  • misslina
    Längtan efter nr 4 skrev 2016-01-23 06:41:45 följande:
    Stort grattis... :) ja plussade med på bim -3 vilken känsla vi fick en fin julklapp... :) När blir ditt bf?
    Tack snälla!

Ja det säger lite olika men, 29 september är mitt bf.

Själv då? Hur mår du?
  • Soffiseppe

Hejhej, jag hoppar in här :)

Plussade för precis en vecka sedan :D Jag är 22år gammal och är norrlänning (ville lägga in en smiley på en snögubbe här haha!) Det är min första graviditet tillsammans med min älskling som jag varit tillsammans med sedan vi var 15år och det känns såååå spännande! BF är 25 september :D

Jag förstod redan före jag plussade (bim-5) att jag var gravid, men köpte ändå hem två vanliga stickor samt 2 digitala CB och stod sedan och skrattgrät av lycka när alla streck och plus uppenbarade sig, underbara känsla!

Stort grattis allihopa till graviditeterna! :D

• sagoskog
    misslina skrev 2016-01-23 04:48:11 följande:

Helt galet!

Grattis igen och välkommen misslina:)
Svar på tråden BF september 2016