• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • sagoskog
    sandiepie skrev 2016-01-21 21:13:53 följande:

Kan förstå de! :) Detta är ju spännande, har inte alla läst speciellt mycket om det eller ärlighet osv. Jag hoppas på en rackare i magen, men två är också välkomna såklart! Så länge alla får vara friska :)

Ja, det blir ju lite mer av allt och lite extra risker med två. Så jag förstår att du hoppas på en. Men är det två så blir det nog jättebra det med :) allt med mina tvillingar har fungerat toppen, så jag har nästan enbart positiva erfarenheter. Dock önskar jag mig en (ungefär som vissa kan hoppas på en pojke eller flicka) av rent själviska skäl. Vill kunna lala runt utan att behöva göra allt två gånger denna gång :)
  • sandiepie
    sagoskog skrev 2016-01-23 10:21:42 följande:

Ja, det blir ju lite mer av allt och lite extra risker med två. Så jag förstår att du hoppas på en. Men är det två så blir det nog jättebra det med :) allt med mina tvillingar har fungerat toppen, så jag har nästan enbart positiva erfarenheter. Dock önskar jag mig en (ungefär som vissa kan hoppas på en pojke eller flicka) av rent själviska skäl. Vill kunna lala runt utan att behöva göra allt två gånger denna gång :)

Ja, jag känner att jag kan väl få en "mjukstart" med en bebis istället för dubbelt upp ;) men samtidigt kan det vara bra att få två till att börja med, haha. Vi får se! Hur går allt för dig och hur mår du? :)
  • Ems85
    Hansson88 skrev 2016-01-23 12:27:00 följande:

Jag vill gärna vara med i Facebook-gruppen... Hur gör jag?

Du kan skicka din mejladress till mig så bjuder jag in dig :)
  • Längtan efter nr 4
    misslina skrev 2016-01-23 08:26:41 följande:

Tack snälla!

Ja det säger lite olika men, 29 september är mitt bf.

Själv då? Hur mår du?

Va härligt.. Jadu ja har bf ca 2 sep o går in i v. 9 idag... Redan... :) jag mår fruktansvärt dåligt. Mår jätte illa o har foglossning från helvetet. Men ibte så konstigt ja födde barn i somras så kroppen har inre återhämtat sig ön... Men de får gå...

Hur mår du?
  • Lillafamiljen78

Jag går oxå in i vecka 9 på måndag, mår oxå skitilla o trött, varit hemma i 2 v från jobbet! Dock har jag fått bruna flytningar idag så vet inte om det är missfall på g :(

• Jennymariaa
    Lillafamiljen78 skrev 2016-01-23 13:32:04 följande:

Jag går oxå in i vecka 9 på måndag, mår oxå skitilla o trött, varit hemma i 2 v från jobbet! Dock har jag fått bruna flytningar idag så vet inte om det är missfall på g :(

Det hoppas vi inte på! Bruna flytningar är ju ett tecken på gammalt blod & det är normalt att småblöda när livmodern växer har jag hört! :)
  • Lillafamiljen78
    Jennymariaa skrev 2016-01-23 13:47:32 följande:
    Det hoppas vi inte på! Bruna flytningar är ju ett tecken på gammalt blod & det är normalt att småblöda när livmodern växer har jag hört! :)
    Hoppas du har rätt, har två mf i bagaget för ett år sedan. Men har 2 barn sedan innan födda 07 o 09 så är ju ett tag sedan man var gravid ;)
  • Längtan efter nr 4
    Lillafamiljen78 skrev 2016-01-23 13:32:04 följande:

De får vi verkligen inte hoppas på att de är. <3
Svar på tråden BF september 2016