• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • Stokke
    mona83 skrev 2016-01-21 20:59:10 följande:

Ni som gjort vul, hur har ni gjort för att få göra ett? Har en mindre blödning sen igår och jätte nervös, har inte ont eller klumpar utan ljusrött blod. Men fick inte komma till gyn för ett vul. Utan jag skulle vänta i tre veckor och göra ett nytt test... Hur ska man stå ut med ovissheten i tre veckor?!

L.O.V.E
    Min förra graviditet slutade väldigt olyckligt.
    Jag har påbörjat medicinering nu och läkaren vill säkerställa graviditet innan jag får i mig medicinen i "onödan".
  • sagoskog
    sandiepie skrev 2016-01-21 20:31:42 följande:

Tack för all info och att du tar dig tid att svara. Det är min farbror och faster som är tvåäggs tvillingar :) Haha nja, man ska väl inte lyssna för mycket på sägen och myter. Men det händer ju att de stämmer ;) Jag får helt enkelt se om de blir ett tidigt ul. Hade varit skönt att veta, så vi kan boka vagn osv!

Hehe, jag har hunnit läst på en del under åren :) Då kan du ju absolut bära på anlaget ;) Din pappa (som ev. är bärare av tvilling-genen) har alltså inte haft någon ökad chans att få själv få tvillingar, men du kan mycket väl ha det (eftersom du är kvinna). Så på så vis kan ju sägnen stämma:) vad hoppas du på?
  • Jennymariaa
    Millissons skrev 2016-01-21 21:00:38 följande:

Dendär mottagningen i Lund, är det privat? Bor inte i Lund o tänkte mest på om dom tar emot en om man inte är listad hos dom?

Min vän är inte listad där så vem som helst kan nog gå där :)
  • sandiepie
    sagoskog skrev 2016-01-21 21:04:51 följande:

Hehe, jag har hunnit läst på en del under åren :) Då kan du ju absolut bära på anlaget ;) Din pappa (som ev. är bärare av tvilling-genen) har alltså inte haft någon ökad chans att få själv få tvillingar, men du kan mycket väl ha det (eftersom du är kvinna). Så på så vis kan ju sägnen stämma:) vad hoppas du på?

Kan förstå de! :) Detta är ju spännande, har inte alla läst speciellt mycket om det eller ärlighet osv. Jag hoppas på en rackare i magen, men två är också välkomna såklart! Så länge alla får vara friska :)
  • sandiepie
    sandiepie skrev 2016-01-21 21:13:53 följande:

Kan förstå de! :) Detta är ju spännande, har inte alla läst speciellt mycket om det eller ärlighet osv. Jag hoppas på en rackare i magen, men två är också välkomna såklart! Så länge alla får vara friska :)

Alls*
  • mona83
    Stokke skrev 2016-01-21 21:03:32 följande:

Min förra graviditet slutade väldigt olyckligt.

Jag har påbörjat medicinering nu och läkaren vill säkerställa graviditet innan jag får i mig medicinen i "onödan".

Jag har ökad risk för missfall pga sjukdom som jag medicinerar. Gick på spec.mvc och vanliga bm varannan vecka min förra graviditet 2014 pga den. Den här graviditeten var inte planerad alls ska tilläggas, var inte den 2014 heller iofs.

Men ja, som sagt jag har en mindre blödning sen igår och gyn tänker inte ens kolla :(. Så jag känner mig halvt förstörd.
    L.O.V.E
  • skatergirl81
    pannkakan87 skrev 2016-01-21 19:59:38 följande:

Går också på Lovia :) så himla bra där!

Åh är du gravid igen...grattis!!!
  • lksnigel
    skatergirl81 skrev 2016-01-21 12:46:01 följande:
    Nej inga barn sen innan, tänkte gå till Lovisa mottagningen för mödravården, det ligger bättre till för oss.

Jag skaffa också en app igår, det är så kul...typ 11 % av graviditeten är avklarad
    Rekommenderar också Lovisamottagningen i Norrköping! Gick där vid min förra graviditet. Så himla bra där, härlig atmosfär och trevliga människor :) Kommer absolut skriva in mig där igen!
  • Millissons
    Jennymariaa skrev 2016-01-21 21:06:29 följande:
    Min vän är inte listad där så vem som helst kan nog gå där :)
    Ok, va bra. Ska minsann ringa o höra. Vill så gäääääärn se vad som finns i magen. Mitt första barn efter års försök så vi e lite nippriga här! :)
  • Jennymariaa
    Millissons skrev 2016-01-21 23:16:00 följande:
    Ok, va bra. Ska minsann ringa o höra. Vill så gäääääärn se vad som finns i magen. Mitt första barn efter års försök så vi e lite nippriga här! :)
    Om du inte hittar nummert kan jag skicka det i ett pm:)
Svar på tråden BF september 2016