• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • SaWi

Är lite orolig, ska till läkaren idag o se om ja blir sjukskriven. Men har fått en kass läkare så ja vet inte hur de kommer gå ???? O enligt min sjukgymnast kommer ja knappt kunna gå slutet om ja inte blir sjukskriven ????

• Ems85
    SaWi skrev 2016-01-21 08:47:37 följande:

Finns de en fb grupp också??

Japp. Bara skicka din adress om du vill vara med. :)
  • Jossi91
    skatergirl81 skrev 2016-01-20 20:09:25 följande:

Hej,jag plussa igår och jag bor också i Norrköping

Jag är 34. Tycker också det känns overkligt, men vi är mycket glada! Hoppas bara lilla fröet vill stanna nu! Längtar efter att få bebismage och ha varit på ultraljud så man kan känna sig lite mer trygg med att det faktiskt kommer en liten i september.

En till ifrån Norrköping. Jag är 25 och plussade för snart två veckor sedan och har bf 13 september. Iallafall om man ska tro min vårdguiden :)

Har ni skrivit in er på mvc än?
  • Jossi91
    SaWi skrev 2016-01-21 10:58:01 följande:

Ja ska till mvc på torsdag nästa vecka :)

Spännande! Jag ska dit 8/2 och det känns som hundra år kvar :P
  • SabiinaL

Jag plussade för ca 1 vecka sen och jag går in i vecka 7 imorgon! Första gången som gravid och detta är sååå spännande! Är då också beräknad till September. Hoppas verkligen att allt kommer att gå bra! Har såna fruktansvärda smärtor i nederdelen utav magen. (Som mensvärk ungefär fast 1000 gånger ondare). Men enligt KK i Malmö så är det bara att livmodern växer.. Inget blod iaf så hoppas på att det "bara" är att den växer då!

Jag hoppar bara in i er diskussion från ingenstans här, hoppas det är okej! ????

Jag och min sambo väntar med att berätta för nära och kära till efter v.12 så lite kul att jag hittade denna Sudan så man ändå kan prata med någon om det för känns som att jag snart ska spricka om jag inte får berätta det snart! Haha. ????

Lycka till alla ni andra!

• SabiinaL

Jag vill också göra ett tidigt ul egentligen då jag är så himla paranoid och så himla rädd att det ska Gå fel. Men sen är jag för mesig för att be om det, barnmorskorna här är rätt hårda av sig... Haha.
    När är det tidigaste man kan göra ett ul? Någon som vet? Man kanske kan göra det privat istället? Så känns det lite bättre för min del iaf. Haha.

• skatergirl81
    ame89 skrev 2016-01-21 07:14:07 följande:

Enligt mina appar är jag 4+5. Har tempat så jag vet när ägglossningen var. Sen fick jag en implantationsdipp också så vet exakt dagen ägget fäste. Så tror apparna stämmer :)

Har du barn sedan innan? Tänkte om du har nån erfarenhet av Vrinnevi?

Nej inga barn sen innan, tänkte gå till Lovisa mottagningen för mödravården, det ligger bättre till för oss.

Jag skaffa också en app igår, det är så kul...typ 11 % av graviditeten är avklarad
Svar på tråden BF september 2016