• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • Lollolouise

Har som sagt också ett MA i bagaget och det fostret dog i vecka 9 och upptäcktes i vecka 11. Nu har jag växtvärk, lite trötthet, morgonillamående samt ömma bröst som symtom. Mår mycket bättre än förra graviditeten. Nu i efterhand förstår jag att vissa symtom försvann men tänkte inte på det då. Jag ska ta ett till gravtest om 2 veckor ca (med veckor) och titta så att hcg mängden ökar. Viktkurva blir det från och med imorrn. Har ringt bm och kommer få träffa bm samt läkare om 2 veckor. Jag kommer ev få äta en låg dos antibiotika under hela graviditeten. Förra grav började med en uvi vilket inte denn har gjort. Men blir det ett MF eller MA igen så händer det. Men jag förstår alla som oroar sig, jag "kollar" varje dag att symtomen är kvar.

• SaraMV

Jag är också gravid, det är beräknat 20 september. Jag har precis som fler av er andra varit med om både MA och MF. Det är svårt att inte oroa sig!

• Hejkajsan

Alltså jag blir helnojig av att läsa alla tankar om MF!! Var lugn tills jag gick in och läste här nu, haha! Lättpåverkad...

• Millissons
    Hejkajsan skrev 2016-01-18 19:22:36 följande:

Alltså jag blir helnojig av att läsa alla tankar om MF!! Var lugn tills jag gick in och läste här nu, haha! Lättpåverkad...

Visst blir man. Kan inte låta bli att "dubbelkolla" sina symtom hehe
  • SaWi

Hej,

Hoppas ja får hoppa in här också. Är gravid och väntar mitt 3:dje barn. Tror ja e beräknad till ca 17 september. Men får se när ja ska till bm nästa vecka.

Har redan tyvärr fått foglossning o kräker på kvällarna och e konstant trött (gissar att dom flesta är de). Men annars mår jag bra :)

• tjejen2211

Hoppar in här jag med. Väntar mitt andra och pojkvännens 4de. Jag är 23 och han 42. Vi är beräknade den 26 september.

• Jennymariaa

Hur är ert luktsinne?? & har ni något ni absolut inte kan vara nära??

Jag samåker till jobb & imorse åt en vän en banan. Jag fick göra allt för att inte kräka medans jag körde haha. Sen även starka parfymer & det som man sen innan tyckte lukta illa (sopor mm) har lixom fördubblats

• mysaanj

Jag kan absolut inte vara nära kyckling längre då jag blir helt spyfärdig. Sambon tycker jag är löjlig.. Han tror inte att det man kan få någon sån känsla när man älskade det för bara några dagar sen. 
    Annars går det mesta! Har starkare luktsinne och känner dofter bättre. 

• SaWi

Förra gången kunde ja inte va nära köttfärs el pizza. De har inte kommit än, men kanske kommer.

Svar på tråden BF september 2016