• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • Ninnis01
    Ninnis01 skrev 2016-01-15 12:23:00 följande:
    Jag vill behålla och han verkar ändrat sig nu och vill behålla :)

Jag är sugen på att gå till mamma Mia också men är tveksam. Och vill kunna göra något tidigt ultraljud.
    Är det ditt första?
    Såg att de inte var ditt första förlåt.
  • lksnigel
    Ljusstrimma2 skrev 2016-01-14 12:43:45 följande:

Hej! 

Jag är i samma sits som dig. Fick mf förra året och nu är jag gravid igen, plussade på nyårsafton (är i v.6) Men jag är väldigt nojig & rädd .. Tänker alldeles för mycket... Så jobbiga veckor nu i början.. 

Jag önskar dig all lycka att det ska gå vägen för dig! 

KRAM!!{#emotions_dlg.flower}

Ja usch, första veckorna är himla jobbiga... Tycker de känns så "gjorda" redan också. Förra gången hann jag gå till vecka 12 och nu ska jag liksom göra om dessa låååångsamma och orosfyllda veckor ännu en gång... Vill bara snabbspola tiden :)

I vilken vecka fick du missfall? Hoppas så att det går vägen för dig denna gång också, missfall är tungt! <3
  • lksnigel

Måste bara fråga.... Är det någon här som upplever att det hugger till i magen när ni sträcker på er? Har hänt mig ett par gånger nu, det liksom bränner till, känns som om något går sönder när jag sträcker på magen. Gör så ont att jag rycker till. Någon som upplevt liknande eller har någon teori om vad det kan bero på? :)

• NollÅtta
    Ninnis01 skrev 2016-01-15 12:23:00 följande:
    Jag vill behålla och han verkar ändrat sig nu och vill behålla :)

Jag är sugen på att gå till mamma Mia också men är tveksam. Och vill kunna göra något tidigt ultraljud.
    Är det ditt första?
    Vad roligt för er

Jag ar 2 barn sedan innan, 5 och 2 år. Jag gjorde själv ett tidigt ultraljud, men det kan man inte få via Mama Mia utan man får boka det privat. jag ringed och bokade på Sergelkliniken. De var väldigt bra och snälla. Kostade bara 350 kr. men då hade ju jag haft en blödning. Vet ej om det är andra priser annars.
    Son född -10 och Dotter född -13
  • Linda b1986
    lksnigel skrev 2016-01-15 12:34:28 följande:

Måste bara fråga.... Är det någon här som upplever att det hugger till i magen när ni sträcker på er? Har hänt mig ett par gånger nu, det liksom bränner till, känns som om något går sönder när jag sträcker på magen. Gör så ont att jag rycker till. Någon som upplevt liknande eller har någon teori om vad det kan bero på? :)

Ligamenten som tänker på sig! Får ont när jag nyser. Inget farligt tydligen:)
  • emmas93

Vecka 10 tror jag om jag blev gravid då jag tror jag blev gravid men hade 2 stycket uteblivna menser gjorde gravtest efter 2 veckor försenad mens men visade negativt men hoppas allafall att det är ifrån första:) till barnmorsan den 27 januari så hoppas jag kan få tid för tidigt ul då :) men mitten av augusti- september skulle jag tro att bebis är beräknad :)

• lksnigel
    Linda b1986 skrev 2016-01-15 15:16:20 följande:
    Ligamenten som tänker på sig! Får ont när jag nyser. Inget farligt tydligen:)
    Åh, skönt! Man blir ju lite fundersam, känns ju som om livmodern går av på mitten eller så :D
  • Ninnis01
    NollÅtta skrev 2016-01-15 13:37:20 följande:
    Vad roligt för er

Jag ar 2 barn sedan innan, 5 och 2 år. Jag gjorde själv ett tidigt ultraljud, men det kan man inte få via Mama Mia utan man får boka det privat. jag ringed och bokade på Sergelkliniken. De var väldigt bra och snälla. Kostade bara 350 kr. men då hade ju jag haft en blödning. Vet ej om det är andra priser annars.
    Son född -10 och Dotter född -13
    Jag gjorde ett vul igår på strandkliniken och det var för tidigt o se hjärtat så ska tillbaka på fredag. Kostade också 350kr.
    Men kluven med val om barnmorska, svårt det där!
    Såg du något på ditt ultraljud?
  • Thyran
    Ninnis01 skrev 2016-01-15 04:13:32 följande:
    Jag bor också i Stockholm :) första barnet?
    Ja, första barnet här med =) Kul!
    Var i stockholm bor du? jag bor ensam på kungsholmen =)
  • Ninnis01
    Thyran skrev 2016-01-15 22:20:30 följande:
    Ja, första barnet här med =) Kul!
    Var i stockholm bor du? jag bor ensam på kungsholmen =)
    Åh så spännande jag bor också på Kungsholmen :)
Svar på tråden BF september 2016