• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • NollÅtta
    a239s skrev 2016-01-13 10:18:35 följande:

Antar att det är för bra för att vara sant. Fick mitt första plus någonsin efter över 4 års försök.. Pausade verkstaden för ett år då jag gick ner i vikt. Mensen har varit regelbunden nu ett år. Vi lyckades bara få till det 1 gång under ägglossningsveckan. Min mens är sen och hittade ett gammalt test hemma som gick ut feb 2015. Det visade plus!!!! 

Har köpt ett digitalt som jag ska ta imorgon, men det är säkert för bra för att vara sant..... är i chock,vill inte bli besviken..

Stort grattis!!
    ~ DEN DAGEN DU BESTÄMMER DIG FÖR ATT SKAFFA BARN
  • grodan999

Är det någon än jag som har extremt ryggvärk? Halsbränna deluxe och trött :( Dessutom har det börjat droppa Mjölk från brösten! ?

Orolig att det är tvillingar? Finns i släkten

Var inte såhär trött med första barnet..

När har ni inskrivning? Jag ska snart få kallelsen det blir nog runt v.8 (är i vecka 5 nu)

• NollÅtta
    grodan999 skrev 2016-01-13 14:55:39 följande:

Är det någon än jag som har extremt ryggvärk? Halsbränna deluxe och trött :( Dessutom har det börjat droppa Mjölk från brösten! ?

När har ni inskrivning? Jag ska snart få kallelsen det blir nog runt v.8 (är i vecka 5 nu)

Jag är supertrött..och man blir ju inte piggare av Postafen..snaaark. Mår fortf illa men medicinen tar udden av det. Lite ömma bröst + lätt värk I ryggslutet. Växtvärk I magen.
    Son född -10 och Dotter född -13
  • Jennymariaa

Åh vi har också det i släkten.. Känner mig lite nojig över det men först & främst hoppas jag på att där är en & blir det två är det en fin bonus!!

Jag ska på hälsosamtal den 26 är då i början av v.9 :) sen går man igen vid v.12. Känns som en evighet tills dess haha
  • Intoxi

Hej och stort grattis till alla.

Jag plussade dagen innan nyårsafton efter andra försöket, BF 11 september. Är 30 år och det är vårt första barn. Vill gärna vara med i facebookgruppen av.karlsson@spray.se

• Milia94

Hej!

Jag plussade på nyårsafton faktiskt haha o är min första, mår inge vidare direkt, ont i ländryggen, o kan varken äta eller ens knappt dricka utan att det kommer upp igen.. Någon som har liknande?

Har börjat få i mig lite blåbärssoppa men ah väldigt jobbigt.. BF 11 sep :)

• Millissons
    åttiosjuu skrev 2016-01-13 11:44:50 följande:
    Grattis Grattis !!! Jag bollar gärna tankar och känslor med dig, känns som det finns en heldel redan nu. Och fler bör det väl bli :) 

Känner du av graviditeten något ? Det gör jag, är oerhört trött och seg samt går med "mensvärk". Ibland känns den förfärligt mycket och ibland knappt något.. 
    Taaack :)
    Alltså, det enda jag känner av är typ mensvärk o något småöm i brösten. Sover mindre än jag brukar o mår inte de minsta illa. Peppar peppar, e glad o slippa men jag trodde verkligen att de skulle kännas mkt redan nu:)
    Hur långt är du kommen?
  • Millissons
    Ems85 skrev 2016-01-13 10:26:36 följande:
    Åh, grattis! Jag tror snarare att ett test som är utgånget kanske inte missar ett plus en att ge falskt plus. Håller tummarna för dig! Vi har en hemlig fbgrupp för septemberbarn som du är välkommen att gå med i om du vill.
    Tog två test, 4 dagar innan mens och dessutom på kvällen och båda visade positivt. Känner inga direkta tecken merän mensvärk men testade ägglossningstest först som va positiva i 5 dagar o blev lite nipprig! Har oxo försökt i många år och hade önskat mej "mer bevis" på att det faktiskt bor en sak därinne:)
  • Ejoma

Jag vart på hälsosamtal idag och kommer inte bli inskriven förrän i v14, 13+3.

Vet ej om det är för att det är andra barnet, med första så blev jag inskriven i v10 :)
Svar på tråden BF september 2016