• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • lindamjonsson
    Sonali skrev 2016-01-12 01:06:56 följande:

Enligt sista mens är jag i v.6 och BF 8 sep:)
    26 år och har två barn. Har inte berättat för någon än. Tänkte vänta till v 11-12..
    Hur tidigt har ni berättat för familjen och vänner?

Jag och sambon har berättat för våra föräldrar plus våra två bästa vänner, men annars tänkte vi nog också vänta lite med att sprida det till resten. Det är vårt första barn så vi försöker klura ut hur vi vill göra, men det känns knappt som att det är "på riktigt" än så jag vill vänta lite. Tänker nog lite som ni, v. 11-12. :)
  • lindamjonsson
    sodapopinski skrev 2016-01-06 11:41:05 följande:
    Har inte så mycket symtom och de jag har kommer och går, någon dag har det känns lite i "tjejmagen", någon dag har brösten känts spända, för att dagen efter inte känna något. Sedan igår tycker jag att jag känner mig gasig - rapar och hickar mer än vanligt - får se om det håller i sig eller inte?? Sedan har jag känt mig småfebrig i drygt en vecka. Kan inte riktigt svara på om jag varit sjuk eller om det är graviditetssymtom?? Har inga andra symtom. Förra veckan hade jag temp mellan 37,5-37,9, senaste dagarna ca 37,5. Visst har man ju lite högre temp som gravid men i vanliga fall så brukar jag ha kanske 37,2 som mest i menscykeln. Men mår ju bra annars så är nog bara att gilla läget. :)
    Tyckte det var så roligt att läsa din kommentar haha, det där med rapar alltså.. När jag läste om att man kunde känna sig gasig så trodde jag det skulle komma "andra hållet".. Men alltså nej, jag har aldrig rapat såhär förr? Det måste kunna bero på det lilla miraklet i magen? 
  • lindamjonsson
    Jennymariaa skrev 2016-01-11 20:42:23 följande:
    Svedala :))
    Försökte komma in på din profil för att skicka ett PM till dig, tänkte det kunde vara kul att höra lite mer eftersom vi bor så nära varandra :) Skicka gärna ett till mig, min profil ska vara öppen! :)
  • Ennaaan

Hej! Gravid här med första barnet och har också bf 5 september :) Är 22 år och bor i Linköping. Har också märkt av rapningarna men även nysningar, nyser som aldrig förr :)

• Jennymariaa
    lindamjonsson skrev 2016-01-12 07:57:18 följande:
    Försökte komma in på din profil för att skicka ett PM till dig, tänkte det kunde vara kul att höra lite mer eftersom vi bor så nära varandra :) Skicka gärna ett till mig, min profil ska vara öppen! :)
    Jag ska kolla när jag kommer hem. Är inne på appen just nu & där kan man inte göra så mycket haha :)
  • Ennaaan

Nej inget än. Har inte tid förrän i slutet av feb för ul. Någon som träffat barnmorskan ännu?

• Millissons
    lindamjonsson skrev 2016-01-11 20:33:00 följande:
    Stort stort grattis! Det måste kännas helt fantastisk :) Jag bollar gärna tankar och känslor, för det finns det gott om redan nu.. :)
    Trevligt :)
    Blir inte riktigt klok på denna sidan, inte alltid jag hittar när någon skrivit
  • Idawestin

Hej!

Jag är gravid med första barnet, BF 5/9. Är i vecka 7 och har just kräkts första gången. Jag mår riktigt illa, några fler?

• Millissons
    Millissons skrev 2016-01-12 11:07:34 följande:
    Trevligt :)
    Blir inte riktigt klok på denna sidan, inte alltid jag hittar när någon skrivit
    O tack förresten o grattis till dej med
Svar på tråden BF september 2016